Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Nasze wartości rozwojowe, część 1 — Overwatch 2 — Wiadomości Blizzarda

Nasze wartości rozwojowe, część 1 — Overwatch 2 — Wiadomości Blizzarda

Witam wszystkich… i szczęśliwego 2024!!!

Jesteśmy na początku nowego roku i pomyślałem, że świetnym pomysłem będzie porozmawianie o naszej wizji na rok 2024.

Pomysł tego reżysera będzie częścią serii, w której wyznaczamy rok według zestawu wartości, którymi kierujemy się przy tworzeniu gry. Wartości te przekładają się na konkretne cele, uzupełnienia i zmiany w grze. W tym roku nadejdzie wiele różnych rzeczy, którymi chcę się podzielić, więc potraktuj to jako pierwszy z serii tematów do omówienia.

Jedną z największych wartości zespołu jest ulepszanie indywidualnej i skupionej na zespole rozgrywki Overwatch, aby zaspokoić potrzeby naszych głównych odbiorców. Kiedy patrzę na przyszłość Overwatch za rok lub dwa, nie widzę tej samej gry, w którą gramy teraz, ale z dodanymi kilkoma dodatkowymi bohaterami i mapami. Gra powinna zawsze ewoluować dzięki nowym systemom i funkcjom, które służą naszym graczom. Niektóre z tych funkcji mogą być dostępne bezpośrednio poza meczem, np. system głosowania na mapę. Niektóre z nich mogą być większymi systemami, które określają sposób, w jaki gracze wchodzą w interakcję z grą, np. nasz system rywalizacji. Niektóre z tych zmian mogą dotyczyć samego meczu – chwilowe zmiany w rozgrywce. I o tej ostatniej części chcę dzisiaj porozmawiać. Dodatkowe wersje reżyserskie uwzględnią inne części gry, o których wspomniałem, takie jak nasz system rywalizacji, balans bohaterów i ekonomię. Chciałbym także poświęcić trochę czasu, aby porozmawiać o przyszłych wydarzeniach i ograniczonych czasowo trybach gry, a także większych systemach, które mogą pojawić się w grze.

Przejdźmy więc do Overwatch. Zacznijmy od tego, co oczywiste: Overwatch to strzelanka wieloosobowa oparta na rywalizacji drużynowej i bohaterów. Bohaterowie, mapy i tryby gry zostały zaprojektowane tak, aby wymagać od drużyn współpracy, aby skutecznie wygrać mecz. Kiedy zespół współpracuje – każdy gracz wykorzystuje w pełni swojego bohatera, jednocześnie polegając na sobie nawzajem w realizacji strategii – gra wydaje się magiczna. Naprawdę nie ma drugiej takiej gry FPS. Jeśli jednak tak się nie dzieje i wszyscy gracze pracują sami, gra jest daleka od magii i może stać się frustrująca. Poleganie na kolegach z drużyny może być zarówno jedną z najlepszych, jak i najgorszych cech naszej gry.

READ  W nowym przecieku ujawniono zalety zamówienia w przedsprzedaży Samsunga Galaxy S24

Chcemy to poprawić. Chcemy to poprawić, patrząc na grę przez pryzmat pracy zespołowej, ułatwiając graczom bycie częścią zespołu, a jednocześnie zmniejszając część bólu, gdy tak się nie dzieje. Tak naprawdę wiele naszych celów związanych z ulepszaniem podstawowej gry wynika z spojrzenia na Overwatch jako całość, ulepszania działających części gry i znajdowania poprawek dla części, które negatywnie wpływają na rozgrywkę.

Wdrożyliśmy już odpowiednie funkcje. Zarówno system Ping, jak i nowszy system Spawn Together zachęcają do gry zespołowej. Dla tych, którzy nie wiedzą, system Spawn Together dostosowuje czasy odradzania się dla poszczególnych graczy, tak aby częściej odradzali się z towarzyszami swojej drużyny. System ten otrzyma przepustkę do tuningu w sezonie 9, dzięki czemu efekt będzie bardziej zauważalny. Ale mówimy o innych funkcjach, które ułatwią graczom współpracę w zespole. Ramki imprezowe są jedną z takich ramek – ekranowymi wskaźnikami zdrowia graczy, których używamy w naszych wydarzeniach PvE. Zgodne z tym są również inne potencjalne funkcje, takie jak ulepszenia zasypywania, zmiany w tablicy wyników i sposoby łagodzenia skutków po biwakowaniu. Aby pokazać zakres naszych dyskusji, omówiliśmy funkcję minimapy dostępną tylko dla sojuszników. Niektóre z tych systemów są przedmiotem dyskusji, inne są w fazie rozwoju. Nie sądzę, że minimapa ma dużą szansę na naładowanie, ale myślę, że klatki imprezowe są możliwe.

Mamy nadzieję, że przebywanie blisko członków drużyny i uzyskiwanie większej ilości informacji o tym, co robią, pomoże zachęcić do gry zespołowej, ale co się stanie, jeśli Twój zespół nie będzie dobrze ze sobą współpracował? Zdecydowanie chcemy, aby było to mniej frustrujące. Rozmawialiśmy o nowym systemie rywalizacji, który pojawi się w sezonie 9, ale w tym sezonie pojawi się także wiele zmian w rozgrywce i balansie. Wiele z tych zmian ma na celu zmniejszenie skoków obrażeń podczas walki. Nie będę się tutaj nad tym wszystkim rozwodzić (pracujemy nad osobnym wpisem, który opublikujemy na początku tego sezonu), ale na potrzeby obecnej dyskusji chciałbym poruszyć jeden aspekt tego, kto on jest. W sezonie 9 zarówno bohaterowie czołgów, jak i bohaterów zadających obrażenia otrzymają ulepszoną wersję podstawowej zdolności wspomagającej samoleczenie. Powinno to dać graczom nieobsługującym więcej opcji, jeśli chodzi o utrzymanie się. Powinno to również zmniejszyć presję wywieraną na graczy wspierających, aby wszyscy pozostali przy życiu, ponieważ poszczególni gracze mają teraz większą kontrolę nad swoją pulą zdrowia. W Overwatch toczy się ciągła walka pomiędzy siłą drużyny a siłą pojedynczego bohatera lub gracza. Taka zmiana nieco zmienia tę równowagę. Jest to coś, co stale oceniamy. Nadal chcemy, aby Overwatch był definiowany na podstawie strategii i mechaniki zespołowej, ale uważamy, że teraz można to nieco przesunąć, a być może w przyszłości.

READ  Dlatego potrzebujesz telefonu z aparatem peryskopowym

Aktywnie poszukujemy także nowych sposobów na poprawę podstawowych wrażeń z rozgrywki. W ten weekend uruchomiliśmy nasze pierwsze wydarzenie Quickplay: Hacked, modyfikując zasady w naszych kolejkach szybkiej gry. Ta pierwsza wersja nazywa się Szybka Gra i zmienia wiele zasad trybu Szybkiej Gry, aby mecze… były szybsze. Czasy ładowania i przejmowania są krótsze, czasy odradzania się krótsze, a mecze krótsze. Ten konkretny eksperyment ma na celu sprawdzenie, jak te zmiany wpływają na psychikę gracza. Na przykład, jeśli gracz spędziłby mniej czasu czekając na odrodzenie, czy wyeliminowanie przeciwnika byłoby mniej frustrujące? Gdyby mecze były krótsze, czy każda porażka miałaby taki sam wpływ, jak obecnie? Wydarzenie to może przynieść także inne korzyści poza grą, takie jak szybsze dobieranie graczy i szybsze ukończenie wyzwań. W zależności od tego, jak dobrze te zmiany zostaną przyjęte, zespół może wykorzystać opinie, aby ulepszyć grę. Właśnie do tego służą zdarzenia Quickplay: Zhakowane wydarzenia — przyspieszają pętlę informacji zwrotnych i umożliwiają szybsze wdrażanie ulepszeń w grze. Prawdę mówiąc, mamy kolejny, który pojawi się później w sezonie 8. Możesz dowiedzieć się więcej o Quickplay: Hacked tutaj.

To tyle na ten tydzień. Wkrótce wrócimy, aby porozmawiać o dodatkowych sposobach, w jakie chcemy ulepszyć Overwatch w roku 2024. Dziękujemy za przeczytanie (i obejrzenie!) i do zobaczenia w grze!