Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Najpiękniejsza kolej w Europie: Jak walijska linia górnicza stała się światowym hitem |  podróż pociągiem

Najpiękniejsza kolej w Europie: Jak walijska linia górnicza stała się światowym hitem | podróż pociągiem

Pociąg przejeżdża przez Cob Bridge: po prawej stronie są szczyty Snowdonii, a po lewej lśnią wody Tremadoc Bay. Sprytnie pomalowana lokomotywa Merddina Emrysa, zbudowana w 1879 roku, zmierza w kierunku niekwestionowanej europejskiej stolicy malowniczych podróży koleją: Porthmadog. „To niesamowita panorama, najlepszy możliwy początek lub koniec każdej podróży koleją” – powiedział lokalny David Jones. Jones jest szefem Świetne małe pociągi w Walii?, grupa, która promuje dziesiątki tradycyjnych czcionek w całym kraju. Według nowego badania przeprowadzonego przez Urząd Ochrony Konsumentów, nie było to dla niego zaskoczeniem Który? W Walii znajdują się trzy z 10 najbardziej malowniczych linii kolejowych linie w Europie. „Myślę, że moglibyśmy zapełnić całą pierwszą dziesiątkę” – mówi.

Weź udział w ankiecie Który? Członkowie Aspects of najbardziej malowniczych czcionek w Europie, od widoków po wygodę, czystość i stosunek jakości do ceny. Rezultatem jest wysadzana gwiazdami kolekcja najlepszych w Europie, w tym wspaniałej Szwajcarii Ekspres lodowcowy A rondo norweskie Flam. Kolejktóry wspina się 867 metrów od fiordu na szczyt góry po jednej z najbardziej stromych tras o standardowej wielkości, jakie kiedykolwiek zbudowano.

Norweska Kolej Mount Flam. Zdjęcie: Novarc Images / Alamy

Jednak wszyscy znaleźli się na drugim miejscu po Ffestiniog, dawnej linii przemysłowej wyrwanej z zapomnienia przez zespoły wolontariuszy przez ponad trzy dekady. Podczas gdy wszyscy rywale osiągnęli wysokie wyniki w krajobrazie, North Wales Line przewyższyło konkurencję dzięki doskonałej obsłudze klienta. „To świetna zabawa”, mówi Paul Lewin, dyrektor generalny, który zaczynał jako nastoletni wolontariusz 43 lata temu. Część tej usługi opowiada historię krajobrazu, w szczególności wydobywania łupków. Wiemy, że może to wzbogacić doświadczenie”.

Ścieżka schodzi ze starych kamieniołomów w Blaenau Ffestiniog do Porthmadog, gdzie spotyka się z kolejną linią wyższych klas, walijskie wyżyny, pochodzący z Carnarvon. Kilka mil od wybrzeża w Tywyn jest jeszcze jedno piękno: TallinnJest to również pozycja w pierwszej dziesiątce. Tutaj, na początku lat pięćdziesiątych, autor Tom Roult dostrzegł potencjał w przepięknych krajobrazach i dziedzictwie przemysłowym. Trasa prowadziła do nieudanego kamieniołomu Bryn Eagles i była właścicielem jednej rozklekotanej lokomotywy, Dolgoch, która miała już prawie sto lat. Miejscami tor był utrzymywany tylko przez trawę. Będąc pionierem pływania po kanałach jako działalności rekreacyjnej pod koniec lat 40., Rolt utworzył mieszany gang byłych górników, duchownych i entuzjastów kolei, aby założyć pierwszą na świecie zabytkową kolej. Jego doświadczenia doprowadziły do ​​powstania książki, Przygoda kolejowa Był inspiracją do filmu komediowego Ealing . z 1953 roku Piorun Titfielda.

READ  Wojna na Ukrainie: bombardowanie Azowstalu - zdjęcia mówią tysiąc słów | wiadomości ze świata

Chociaż wielu odrzuciło tę grupę jako przestępców, Tallylyn zbudował udany model biznesowy, który wciąż jest naśladowany na całym świecie. Walia ma obecnie 16 linii dziedzictwa, z których siedem jest połączonych z główną usługą, klasyczną usługą anonimową. kambryjska linia brzegowa.

Pociąg De Beigne w Górnej Prowansji we Francji.
Pociąg De Beigne w Górnej Prowansji we Francji. Fotografia: Hemis / Alamy

Ale konkurencja w malowniczym świecie kolejowym jest coraz silniejsza, gdy drogi są odkrywane na nowo i odblokowywane. W Rumunii odrestaurowany pociąg Mocanita, stara usługa pozyskiwania drewna, przyciąga nowych gości; W Słowenii klasyczna linia imperium Habsburgów Boeinga w dolinie Soka jest ekscytującym zakończeniem wycieczki narciarskiej, a Francja ma oszałamiające krajobrazy. Benesz Od Nicei do Digne les Bains. Wielka Brytania ma również innych konkurentów: North York Moors Railway i Linia Settle-Carlisle między nimi.

Lowen nie martwi się, że Walia straci koronę jako mistrz kolei widokowej. „Wielka praca wciąż trwa” – mówi. „Istnieje ogromny wzrost jakości, poparty zwiększoną różnorodnością – nie chodzi już tylko o starych białych mężczyzn z brodami”.

David Jones wybiera Dolina Ridol Linia z Aberystwyth do Diabelskiego Mostu. „Po latach renowacji stał się prawdziwym sukcesem”. Jego pasją jest Kolej na Jeziorze Balaczterokilometrowa droga nad jeziorem, którą przemierzyła grupa pięciu klasycznych lokomotyw Hunslet zbudowanych w Leeds w latach 1885-1904. „Jeszcze nie wiemy, ale to się stanie: widoki są oszałamiające”, mówi.

Po powrocie do Tallyllyn, stara lokomotywa, która kiedyś stała, Dolgoch, zbudowana w Cumbrii w 1866 roku, została pieczołowicie odrestaurowana przez inżynierów-wolontariuszy. Po letnim remoncie wraca tej zimy, aby przygotować świąteczne promocje.

najlepsza dziesiątka

1 Ffestiniog Railway, Walia
2 Kolej Bergen, Norwegia
3 Bernina Express, Szwajcaria i Włochy
4 Glacier Express, Szwajcaria
5 Kolej Brocken, Niemcy
6 Tallin, Walia
7 Kolej Walijska, Walia
8 Linia West Highland, Szkocja
9 Kolej Flam, Norwegia
10 Złota Przełęcz, Szwajcaria

READ  Kryzys na Morzu Czerwonym: Rada Bezpieczeństwa ONZ żąda natychmiastowego zaprzestania ataków Houthi Jemen