Po doniesieniach na początku tego tygodnia, że Microsoft rozważa oferowanie reklam darmowych gier na Xbox, pojawił się nowy raport twierdzący, że Sony pracuje nad własnym planem, aby zrobić to samo ze swoimi grami na PlayStation.
Lubić Zgłoszone przez Business Insidera (paywall), który podaje jako źródła trzy osoby zaangażowane w plany Sony, firma bada obecnie sposoby zachęcenia programistów do dalszego tworzenia darmowych gier — które zyskały popularność podczas pandemii — poprzez zapewnienie nowych sposobów zarabiania na nich.
Obecnie mówi się, że zasoby reklamowe PlayStation ograniczają się do reklam z listy – które mogą być wykorzystywane przez wydawców i programistów do promowania własnych gier w PlayStation Store – oraz reklam wyświetlanych za pośrednictwem strumieniowego przesyłania wideo w niektórych aplikacjach.
Jednak mówi się, że Sony współpracuje obecnie ze swoimi partnerami adtech, aby stworzyć nowe możliwości reklamowe dla twórców bezpłatnych gier, które mogą być renderowane bezpośrednio w grze, w celu sprawienia, aby poczuli się oni jak naturalna część doświadczenia – na przykład za pośrednictwem technologii cyfrowej billboardy w sporcie.
Inicjatywa, którą Sony podobno rozpoczęło studiowanie 18 miesięcy temu – i planuje wprowadzić do końca roku – może obejmować opcje dla programistów nagradzania graczy za oglądanie reklam i promocji za pomocą elementów w grze, takich jak awatary.
Business Insider donosi, że Sony jest obecnie twardy w sprawdzaniu firm zajmujących się technologiami reklamowymi pod kątem własnego rynku i wyklucza zbieranie danych osobowych, takich jak adresy e-mail i nazwiska – ale pozostają pytania, w jaki sposób decyduje się na zmniejszenie przychodów generowanych przez reklamy gier. Jedno ze źródeł twierdzi, że firma rozważa sprzedaż danych o aktywności konsumentów na PlayStation deweloperom i wydawcom.
Business Insider oczywiście, Udostępnij podobny raport w firmie Microsoft Na początku tego tygodnia twierdził, że firma rozważa obecnie oferowanie reklam bezpłatnych gier na konsolę Xbox w sposób, który „nie zakłóca wrażenia z gry”.
Jednak, chociaż mówi się, że Sony prowadzi już rozmowy z partnerami na temat swojej nowej inicjatywy monetyzacyjnej, Business Insider nie był jasny, czy Microsoft zaczął promować ofertę Xbox, czy też jego plany były jeszcze w powijakach. W obu przypadkach mówiono, że Microsoft „porusza się z ostrożnością”, aby uniknąć potencjalnej reakcji graczy.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro