Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Lehman Center świętuje ponad 40 lat służby w Bronksie w stanie Nowy Jork

Nowy Jork (AFP) – W ciągu ostatniej dekady Lyman Center for the Performing Arts służył latynoskiej populacji Bronksu, goszcząc takie gwiazdy, jak Jose Feliciano, Gilberto Santa Rosa i La India, jednocześnie przyciągając szerszą publiczność takimi artystami jak Patti Labelle i Smokey Robinson.

Teraz nowo wyremontowany teatr znajdujący się na kampusie CUNY Lyman College świętuje 41. sezon, po tym, jak musiał odwołać 40. z powodu pandemii COVID-19.

Eklektyczny wiosenny program rozpocznie się w niedzielę z Orkiestrą Filharmonii Wieniawskiego, a 20 lutego wystąpi Balet Folklórico de México.

Jedna z największych instytucji kulturalnych na Bronksie, Centrum Limana Został ponownie otwarty w październiku zeszłego roku po 19-miesięcznej przerwie z występem prowadzonym przez Andy’ego Montañeza, znanego również jako „Ojciec chrzestny de la Salsa”, z Orkiestrą Mambo Legends i Patti Padilla.

„Ponowne otwarcie było niesamowite. „Ludzie naprawdę to lubili” – mówi dyrektor generalna Eva Bornstein o tym pierwszym przedstawieniu. Wszyscy mamy takie zastrzeżenie, że każdy powinien się zaszczepić, nosić maskę i tak dalej. Po tym, jak przeszliśmy przez to wszystko i dotarliśmy do ludzi, artyści śpiewali. To była magia. „

Dla Bornsteina, który od czasu objęcia stanowiska reżysera w 2005 roku wielokrotnie widział przepełniony teatr z 2276 miejscami, ten sukces był szczególnie znaczący. Zamknięcie teatru z powodu pandemii nastąpiło zaledwie kilka miesięcy po zakończeniu kosztownego remontu.

„Włożyliśmy 15,4 miliona dolarów na środek, a potem pandemia powiedziała:„ Ach, zostańcie w domu, ludzie ”- mówi. „To było przerażające. Straciliśmy 90% dochodu. Mówiliśmy: „Jak to przetrwamy? Jak planujemy? Co robimy?”.

Pomoc w końcu nadeszła w postaci grantu federalnego w wysokości 1 miliona dolarów dla operatorów wnętrz — programu, który powstał po tym, jak liderzy miejsc sztuki w całym kraju skontaktowali się z politykami, mówiąc, że nie przetrwają bez pomocy.

READ  Studio Renn z siedzibą w Mumbaju oferuje wyrafinowaną interpretację szlachetnej biżuterii, która jest teraz prezentowana w Nowym Jorku.

„Było to trudne, ponieważ był to nowy grant, więc stale przeglądali dokumenty, które musiały zostać przesłane, i odbywali spotkania Zoom dzień i noc. Niektórzy ludzie po prostu się poddali, ale ja zostałem i na szczęście rząd federalny się pojawił”, mówi Bornstein.

Służenie społeczności latynoskiej w Bronksie, jedynej dzielnicy Nowego Jorku z większością ludności latynoskiej, miało kluczowe znaczenie dla Lyman Center. Ale to nie było częścią pracy, kiedy dołączył Bornstein.

Tłum się zmienił na Bronksie. Z tłumu Riverdale stałam się łaciną”, powiedziała, odnosząc się do dzielnicy w Bronksie z dużą populacją żydowską.

„Jeździłem po Bronksie, słuchając muzyki, której ludzie słuchają w swoich samochodach. Obserwowałem normalnych ludzi słuchających muzyki i zauważyłem, że robią dużo salsy i merengue” – powiedział Bornstein.

Pochodząca z Polski Bornstein miała doświadczenie w muzyce klasycznej, teatrze i balecie, ale mówi, że wykorzystała świetną okazję i przerobiła program centrum.

„Musiałem zmienić zdanie w 100%. Naprawdę zacząłem szukać wielkich gwiazd w Portoryko, które są wielkimi gwiazdami na Dominikanie i jak możemy je tu sprowadzić, a także kim są wielkie gwiazdy w społeczności Afroamerykanów Miałam operację Kompletny przełącznik” – mówi. „I wszyscy mówili: 'Jesteś szalony! Nikt z Bronxu nie może kupić tych biletów. Ale skorzystałem z okazji, aby uczynić je radykalnie innymi”.

Tej wiosny w Palladium Hall przy 53 i na Broadwayu odbył się koncert zatytułowany Palladium w nowym tysiącleciu, przywołujący wspomnienia z lat 50. i 60. XX wieku, gdzie Machito, Tito Puente i Tito Rodriguez występowali pod tytułem „Wielka Trójka”. W programie trzej synowie legend – Tito Rodriguez Jr., Mario „Machito Grillo” i Tito Puente Jr. – niosący pochodnię w imię „Three Big Palladium Orchestra”.

Z biletami w cenie od 25 do 100 USD, ludzie mogą cieszyć się wysokiej jakości występami za ułamek tego, co pobierają większe miejsca na Manhattanie. W grudniu ubiegłego roku Balet Westchester gościł „Dziadek do orzechów”.

READ  Saga Wiedźmin - Czas pogardy dla Andrzeja Sapkowskiego

„Dla wielu osób może to być jedyna szansa zobaczenia Dziadka do orzechów, ponieważ pójście do ABT (American Ballet Theatre) kosztuje fortunę”, zauważa Bornstein.

Lyman Center for the Performing Arts zostało otwarte w 1980 roku występem New York Philharmonic Orchestra i zostało zaprojektowane przez Jana Hearda Pocorne’a i Davida FM Todd & Company.

Ostatnie remonty objęły nowe siedzenia i nowe skrzydło z nowymi łazienkami i windami, aby poprawić dostępność. Zachował akustykę, którą Bornstein nazwał „doskonałą”.

Urodzony w Bronksie legenda salsy, Willie Colon, powiedział w filmie promującym to miejsce w 2020 roku, gdy było zamknięte, że jest to powód do dumy dla miasta.

„Uwielbiam tu występować, ponieważ energia sprawia, że ​​czuję się jak w domu” – powiedział.

Inna gwiazda salsy, Jose Alberto „El Canario”, powiedział w innym filmie, że Lehman Center jest jednym z jego ulubionych miejsc.

„Jest w samym sercu hrabstwa Salsa w Bronksie i czuję się jak w domu. Nawet jeśli jestem Dominikaninem, publiczność sprawia, że ​​tak się czuję” – powiedział.

Ten wiosenny program obejmuje produkcję taneczną i muzyczną Tango Argentina (3 kwietnia); „Motown with a Twist” z gwiazdami z „Dancing With The Stars”, „So you think you can dance”, „American Idol” i „The Voice” (7 maja); Portorykański zespół salsy La Sonora Ponceña (14 maja), dominikański piosenkarz Manny Cruz debiutujący w USA (21 maja), The Purple Xperience Tribute to Prince (28 maja) i koncert wokalisty Merengue Manny’ego Manuela „Lleno de Vida” (21 maja) 4 czerwca), m.in.

___

Sigal Ratner Arias jest na Twitterze pod adresem https://twitter.com/sigalratner.