Alert spoilera z późnej fazy gry God of War Ragnarok!
Przy tak dużej liczbie efektów końcowych i niewielu efektach wizualnych, programiści z Sony Santa Monica wiedzieli, że mają mały problem: dzieje się tu poważny zwrot akcji, który jest niezbędny dla całej historii God of War Ragnarok – ale to przechodzi niezauważone.
Ten moment, o którym mowa, to wielkie uświadomienie Atreusowi, że sprowadzenie Ragnaroku prawdopodobnie nie jest najlepszym pomysłem – coś, co zauważa, gdy krasnoludzki towarzysz Sindriego uwalnia jakąś magiczną falę uderzeniową, która niszczy obronę złoczyńców z Asgardu, ale, zabija także kilku cywilów, także tych niewinnych.
Problem, według Victorii Smith, głównej projektantki z Santa Monica, która wyjaśniła to wszystko w znakomitym przemówieniu na GDC, polega na tym, że nikt nie może powiedzieć, że cywil został skrzywdzony. Przemawiając do publiczności po pokazaniu pierwszej przepustki zespołu na miejscu zdarzenia, powiedziała: „Chcę, aby każdy podniósł rękę, jeśli zobaczy, jak 15 cywilów w bazach tych machin wojennych jest miażdżonych i zabijanych” bez odpowiedzi. „Tak tak!
Jeśli grałeś w tę grę, wyjaśnił Smith, będziesz wiedział, że te zgony są „bardzo kluczowe” dla wielkich momentów realizacji Atreusa i Kratosa. „Bez tego scena nie ma sensu! A nasz zespół animatorów nie miał czasu, aby dodać więcej”.
Ze względu na sposób, w jaki tworzone są takie poziomy, cały ruch kamery jest już blokowany z dużym wyprzedzeniem, a teren i wszystko, co się na nim znajduje, znajduje się w polu widzenia – co oznacza, że jedyną opcją jest gra z tym, co już tam było. „Obracałem się, wypaczałem i robiłem niewypowiedziane rzeczy, aby umieścić tych cywilów na każdej dostępnej krawędzi” – żartował Smith, ale bezskutecznie. Zespół zajmujący się oświetleniem ustawił przy nich ogniska i pochodnie, aby „oświetlić je jak choinki”, aby przyciągnąć wzrok, ale to nie zadziałało, a zespół artystyczny wykonał kilka martwych pozy cywilów i umieścił ich tuż przed odtwarzacza, ale odtwarzacze nadal nie działały.
Rzeczywistość, wyjaśnił Smith, była taka, że scena była niemal „definicją przeciążenia poznawczego, dużo się dzieje” z przytłaczającą ilością efektów wizualnych, eksplozji, potworów i wszystkiego innego pozostawionego na ekranie jednocześnie, a także Sindri i Atreus w Ołów.
Po wyczerpaniu wszystkich innych możliwości okazało się, że na ratunek przybyła ekipa audio z Santa Monica. Ich rozwiązaniem było ściszenie wszystkiego i podgłośnienie krzyków wszystkich cywilów. Po obejrzeniu ostatniej wersji klipu w rozmowie, nagle wszystko się połączyło.
Był to jeden z wielu hacków podjętych w ostatniej chwili lub po prostu bardzo sprytny hack, na którym polegał zespół Santa Monica, aby uzyskać formę Ragnarok – co wszystko sumowało się jako przypomnienie ilości pomysłowości, która wchodzi w wyprodukować coś tak dużego jak to działa.
Smith ujawniła, że w genialny sposób ponownie wykorzystała różne sekcje rowu, przez które przechodzi gracz jako Atreus podczas ich pierwszej wizyty w Asgardzie, na przykład „dosłownie wycinając i wklejając” je, a następnie obracając, zmieniając ich położenie i przestawiając je w markę nowa ścieżka bitwy Ragnarok.
W międzyczasie żołnierze w tle byli problematyczne, ale zespół animatorów znalazł sposób, aby rozebrać podstawową animację walki do „flipbooków”, a następnie przekształcić je w modele 2D – obracanie kamery przez Smitha, aby odsłonić je z boku, wywołało ogromne owacje na stojąco od Deweloperów od publiczności. W międzyczasie latające smoki zostały prawie wycięte z ostatniej sceny, widzowie uznali Odyna za łatwiejszego do pokonania w porównaniu z Thorem, mimo że zginęli „dwa razy przed Thorem i 12 razy przeciwko Odynowi”, ponieważ Thor był groźniejszy i był podwórkiem Odyna, przyznał Smith. był zbyt duży, aby jego efekty wizualne dawały mu duży urok.
Tymczasem Covid miał spodziewany duży wpływ, ponieważ przechwytywanie ruchu zostało przesunięte „o rok”, a wersja gry na PS4 nie była „w pełni wydajna” pod względem liczby klatek na sekundę, do 22 sierpnia 2022 r. tydzień przed upływem terminu wewnętrznego.
Podobnie jak kilku innych graczy w GDC – w tym ten, który ujawnił, że 60 procent wszystkich graczy Wordle straciło passę w „parer” – CD Projekt musiał ulepszyć postać Keanu Reevesa, aby był szczególnie gigantycznym „idiotą”, aby uniemożliwić graczom stanie do góry Zawsze u jego boku – dzięki temu prezentacja była bardzo pouczająca. Możesz obejrzeć to w GDC Vault 14 kwietnia, ale, podobnie jak inni, ostrzegamy, że dostęp będzie wymagał opłaty.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Shadows of the Damned otrzyma remaster
Nowy side-scroller Prince of Persia został ogłoszony na Summer Games Festival
Wyciek daty premiery spin-offu Yakuzy, takiego jak Dragon Gaiden