Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Jak firma Sony Santa Monica nadała kształt wielkiemu punktowi kulminacyjnemu God of War Ragnarok

Jak firma Sony Santa Monica nadała kształt wielkiemu punktowi kulminacyjnemu God of War Ragnarok

Alert spoilera z późnej fazy gry God of War Ragnarok!

Przy tak dużej liczbie efektów końcowych i niewielu efektach wizualnych, programiści z Sony Santa Monica wiedzieli, że mają mały problem: dzieje się tu poważny zwrot akcji, który jest niezbędny dla całej historii God of War Ragnarok – ale to przechodzi niezauważone.

Ten moment, o którym mowa, to wielkie uświadomienie Atreusowi, że sprowadzenie Ragnaroku prawdopodobnie nie jest najlepszym pomysłem – coś, co zauważa, gdy krasnoludzki towarzysz Sindriego uwalnia jakąś magiczną falę uderzeniową, która niszczy obronę złoczyńców z Asgardu, ale, zabija także kilku cywilów, także tych niewinnych.

Problem, według Victorii Smith, głównej projektantki z Santa Monica, która wyjaśniła to wszystko w znakomitym przemówieniu na GDC, polega na tym, że nikt nie może powiedzieć, że cywil został skrzywdzony. Przemawiając do publiczności po pokazaniu pierwszej przepustki zespołu na miejscu zdarzenia, powiedziała: „Chcę, aby każdy podniósł rękę, jeśli zobaczy, jak 15 cywilów w bazach tych machin wojennych jest miażdżonych i zabijanych” bez odpowiedzi. „Tak tak!

Jeśli grałeś w tę grę, wyjaśnił Smith, będziesz wiedział, że te zgony są „bardzo kluczowe” dla wielkich momentów realizacji Atreusa i Kratosa. „Bez tego scena nie ma sensu! A nasz zespół animatorów nie miał czasu, aby dodać więcej”.

Ze względu na sposób, w jaki tworzone są takie poziomy, cały ruch kamery jest już blokowany z dużym wyprzedzeniem, a teren i wszystko, co się na nim znajduje, znajduje się w polu widzenia – co oznacza, że ​​jedyną opcją jest gra z tym, co już tam było. „Obracałem się, wypaczałem i robiłem niewypowiedziane rzeczy, aby umieścić tych cywilów na każdej dostępnej krawędzi” – żartował Smith, ale bezskutecznie. Zespół zajmujący się oświetleniem ustawił przy nich ogniska i pochodnie, aby „oświetlić je jak choinki”, aby przyciągnąć wzrok, ale to nie zadziałało, a zespół artystyczny wykonał kilka martwych pozy cywilów i umieścił ich tuż przed odtwarzacza, ale odtwarzacze nadal nie działały.

READ  Google Tensor G2 to chip 5 nm, wbrew temu, co mówi internet

Rzeczywistość, wyjaśnił Smith, była taka, że ​​scena była niemal „definicją przeciążenia poznawczego, dużo się dzieje” z przytłaczającą ilością efektów wizualnych, eksplozji, potworów i wszystkiego innego pozostawionego na ekranie jednocześnie, a także Sindri i Atreus w Ołów.

Po wyczerpaniu wszystkich innych możliwości okazało się, że na ratunek przybyła ekipa audio z Santa Monica. Ich rozwiązaniem było ściszenie wszystkiego i podgłośnienie krzyków wszystkich cywilów. Po obejrzeniu ostatniej wersji klipu w rozmowie, nagle wszystko się połączyło.

Oto końcowy klip z omawianej sceny, zaczynający się od 01:00

Był to jeden z wielu hacków podjętych w ostatniej chwili lub po prostu bardzo sprytny hack, na którym polegał zespół Santa Monica, aby uzyskać formę Ragnarok – co wszystko sumowało się jako przypomnienie ilości pomysłowości, która wchodzi w wyprodukować coś tak dużego jak to działa.

Smith ujawniła, że ​​w genialny sposób ponownie wykorzystała różne sekcje rowu, przez które przechodzi gracz jako Atreus podczas ich pierwszej wizyty w Asgardzie, na przykład „dosłownie wycinając i wklejając” je, a następnie obracając, zmieniając ich położenie i przestawiając je w markę nowa ścieżka bitwy Ragnarok.

W międzyczasie żołnierze w tle byli problematyczne, ale zespół animatorów znalazł sposób, aby rozebrać podstawową animację walki do „flipbooków”, a następnie przekształcić je w modele 2D – obracanie kamery przez Smitha, aby odsłonić je z boku, wywołało ogromne owacje na stojąco od Deweloperów od publiczności. W międzyczasie latające smoki zostały prawie wycięte z ostatniej sceny, widzowie uznali Odyna za łatwiejszego do pokonania w porównaniu z Thorem, mimo że zginęli „dwa razy przed Thorem i 12 razy przeciwko Odynowi”, ponieważ Thor był groźniejszy i był podwórkiem Odyna, przyznał Smith. był zbyt duży, aby jego efekty wizualne dawały mu duży urok.

Tymczasem Covid miał spodziewany duży wpływ, ponieważ przechwytywanie ruchu zostało przesunięte „o rok”, a wersja gry na PS4 nie była „w pełni wydajna” pod względem liczby klatek na sekundę, do 22 sierpnia 2022 r. tydzień przed upływem terminu wewnętrznego.

Podobnie jak kilku innych graczy w GDC – w tym ten, który ujawnił, że 60 procent wszystkich graczy Wordle straciło passę w „parer” – CD Projekt musiał ulepszyć postać Keanu Reevesa, aby był szczególnie gigantycznym „idiotą”, aby uniemożliwić graczom stanie do góry Zawsze u jego boku – dzięki temu prezentacja była bardzo pouczająca. Możesz obejrzeć to w GDC Vault 14 kwietnia, ale, podobnie jak inni, ostrzegamy, że dostęp będzie wymagał opłaty.