Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Geely Holding i ElectroMobility podpisują umowę licencyjną na w pełni elektryczną architekturę SEA dla polskiej marki Izera

Geely Holding i ElectroMobility podpisują umowę licencyjną na w pełni elektryczną architekturę SEA dla polskiej marki Izera

Zhejiang Geely Holding Group to wiodąca prywatna chińska grupa zajmująca się technologią motoryzacyjną Podpisano Umowa licencyjna na architekturę Pure Electric Sustainable Experience Architecture (SEA) Elektromobilność Polska (EMP), wspieranego przez rząd polskiego producenta pojazdów elektrycznych. Geely Holding zostanie również partnerem technologicznym pierwszej serii pojazdów EMP, które zostaną wprowadzone na rynek pod marką Izera.

Architektura SEA Geely Holding będzie wspierać EMP, pierwszą od pokoleń rodzimą markę motoryzacyjną w Polsce, aby sprostać ambitnemu przejściu kraju na pojazdy elektryczne. EMP planuje wykorzystać platformę SEA Geely Holding do zbudowania kilku modeli elektrycznych dla swojej marki Izera, przy czym pierwszy model to kompaktowy SUV. EMP ogłosił plany dwóch innych modeli – kombi z segmentu C i hatchbacka, które zostaną ogłoszone w odpowiednim czasie.

Umowa stanowi znaczące rozszerzenie ram SEA zapoczątkowanych przez Geely Holding we wrześniu 2020 r. w bardziej elastyczną i zaawansowaną czystą infrastrukturę elektryczną, która obejmuje wiodący sprzęt, kompleksowe oprogramowanie i szeroki ekosystem cyfrowy.

Marki w portfolio Geely Holding Group są zobowiązane do korzystania z architektury SEA; EMP reprezentuje pierwszego bezpośredniego użytkownika zewnętrznego SEA, podczas gdy marki takie jak Zeekr i smart już zaczęły oferować użytkownikom końcowym pojazdy oparte na SEA.

EMP ma wyprodukować swoje pierwsze pojazdy w oparciu o architekturę SEA we własnych zakładach produkcyjnych w Jaworznie (woj. śląskie), zatrudniających 2400 osób.

Opracowany przez Geely Holding za pośrednictwem globalnych centrów badawczo-rozwojowych w Europie i Chinach, SEA jest specjalnie zaprojektowaną architekturą pojazdów czysto elektrycznych, która jest wysoce skalowalna, od małych pojazdów segmentu A po segment E i duże pojazdy użytkowe. Platforma oferuje kompleksową architekturę oprogramowania, ograniczającą tworzenie oprogramowania przez partnerów oraz rozstaw osi z możliwością rozszerzenia od 1800 mm do 3300 mm w zależności od wymagań.

READ  Estonia dołącza do Czech i Polski w wydawaniu Rosjanom wiz humanitarnych - OPET - Eurasia Review