Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Europejskie lotnictwo dystansuje się od globalnej krytyki przepisów UE – EURACTIV.com

Europejskie lotnictwo dystansuje się od globalnej krytyki przepisów UE – EURACTIV.com

Otrzymuj kanał transferu dostarczany do swojej skrzynki odbiorczej, subskrybując tutaj.


Szef globalnego stowarzyszenia lotnictwa IATA, Willie Walsh, wywołał poruszenie na początku tego miesiąca, kiedy nazwał UE „antylotnictwem” w związku z nowymi przepisami związku mającymi na celu ograniczenie emisji z lotnictwa, ze szczególnym uwzględnieniem mandatu UE w sprawie zielonych odrzutowców paliwo.

Przemawiając na dorocznym spotkaniu związku w Stambule, Walsh powiedział: „Myślę, że uczciwe jest przedstawianie UE jako przeciwnej lotnictwu, podczas gdy inne części świata są bardzo pozytywne i prolotnicze”.

Otwarte komentarze wywołały irytację brukselskiej grupy lotniczej A4E, która starała się pokazać, że stanowisko IATA nie odzwierciedla ich własnego. Zamiast tego nalegają, aby reprezentowane przez nich linie lotnicze z UE przestrzegały unijnego prawodawstwa dotyczącego zrównoważonego paliwa lotniczego i chciały, aby zostało ono uchwalone tak szybko, jak to możliwe.

Chociaż IATA i A4E mają kilku pokrywających się członków i koordynują, gdy jest to korzystne, oba mają odrębne mandaty lobbingowe.

Spór dotyczy złożonej sieci interesów reprezentowanych w Brukseli i pokazuje, jak to, co dobrze się sprawdza za granicą, może zadać ogromny cios europejskiej stolicy.

Ze swej natury każde prawodawstwo uchwalane przez UE jest wynikiem konsensusu – ze strony władzy wykonawczej UE, wybieranych urzędników w Parlamencie Europejskim oraz przedstawicieli państw członkowskich. Oznacza to, że kompromis to nazwa gry.

W polityce UE, w rzadkich przypadkach, gdy jest to możliwe, bezlitosna jazda na przeciwnikach politycznych i wydawanie im ciosów mieczem dla własnego zysku nie ma większego sensu.

Całkowite ignorowanie na przykład obaw konkretnego państwa członkowskiego, którego poparcie może być potrzebne w kolejnym głosowaniu, może cię prześladować.

Zasadniczo nie jest to pojedynek Demokratów z Republikanami, w którym zwycięzca bierze wszystko w Waszyngtonie. To jest to Stolica Europy.

Kiedy więc Walsh, którego organizacja jest podzielona między Montreal i Genewę, postanawia dać kopa Komisji Europejskiej w jej zielonej postawie, to ci, którzy lobbują w kulturze opartej na konsensusie w Brukseli, wpadają w panikę.

READ  Zmiana polskich stóp procentowych jest możliwa od połowy 2022 roku - mówi prezes Banku Centralnego - Biznes i Finanse

Oczywiście dla większości przypadkowych obserwatorów komentarze Walsha były po prostu zbyt postawą „przemysłu lotniczego”. Interakcja między akronimem a ezoterycznymi stowarzyszeniami handlowymi, firmami konsultingowymi i grupami non-profit, które tworzą brukselską bańkę, nie budzi większych obaw.

Ale dla osób pracujących tutaj w lotnictwie potrzebne jest pilne wyjaśnienie.

Po uwagach Walsha grupa unijnych stowarzyszeń lotniczych (każde z własnym nieprzeniknionym akronimem) zebrała się, aby wydać publiczne oświadczenie.

„W świetle analizy tej kwestii w ciągu ostatnich kilku dni, pięć wiodących europejskich stowarzyszeń lotniczych, które są bliskimi partnerami w planie dekarbonizacji Destination 2050 – A4E, ACI EUROPE, ASD, CANSO i ERA – potwierdza swoje wsparcie dla ReFuelEU poprzez regulacje dotyczące lotnictwa ” Przeczytałeś wiadomość.

Członkowie IATA spoza Europy, którzy uważają, że UE jednostronnie karze ich swoimi zielonymi zasadami, byli prawdopodobnie zadowoleni z komentarzy Walsha.

Każda okazja, by przypomnieć Europie, samozwańczemu i niewybranemu globalnemu regulatorowi, że nie nadąża za większością świata, jest być może mile widziana.

Ale dla grup lotniczych zajmujących się instytucjami unijnymi, wiedzących jak grać w tym wyjątkowym mieście, dystans do światowego prestiżu jest niezbędny.

-Sean Golding Carroll


Nie ma jeszcze oficjalnego wniosku o dotacje dla niemieckiego producenta baterii Northvolt

Minął miesiąc, odkąd szwedzki producent baterii Northvolt zobowiązał się do budowy fabryki akumulatorów o wartości wielu miliardów euro w mieście Heide w północnych Niemczech, ale do Komisji Europejskiej nie wpłynął żaden formalny wniosek o pomoc rządową.

12 maja, ogłosił Northvolt Zainwestuje 3-5 miliardów euro w fabrykę akumulatorów do samochodów elektrycznych, co nastąpiło po tym, jak firma powiedziała, że ​​ponownie ocenia wybór lokalizacji dzięki pokusie dotacji w Stanach Zjednoczonych.

— poinformował niemiecki nadawca ARDStany Zjednoczone i stan Nebraska przekazały łącznie 850 mln euro dotacji, jeśli tam powstanie fabryka akumulatorów.

READ  Tranzyt produktów rolnych z Ukrainy przez Polskę zostanie wznowiony w piątek

Niemcy złożyły kontrofertę, korzystając z unijnych tymczasowych ram kryzysowych i przejściowych (TCTF), a także programu „Ważne projekty stanowiące przedmiot wspólnego europejskiego zainteresowania” (IPCEI), według niemieckiego Ministerstwa Spraw Gospodarczych.

„Jesteśmy w trakcie przygotowywania kolejnych kroków, takich jak niezbędna procedura notyfikacji do Komisji Europejskiej” – powiedział w maju niemiecki minister gospodarki Robert Habeck.

Jeśli komisja zatwierdzi finansowanie, TCTF, który został przyjęty w lutymWedług ministerstwa po raz pierwszy zostanie zastosowany w Niemczech.

EURACTIV rozumie jednak, że na dzień dzisiejszy takie powiadomienie nie zostało przekazane.

Zarówno niemieckie Ministerstwo Gospodarki, jak i Komisja Europejska poinformowały EURACTIV, że prowadzą wstępne rozmowy, ale nie chcą udzielać dalszych informacji.

— Jonathana Bakroffa


Polska zapowiada, że ​​złoży skargę do sądu o uchylenie zakazu sprzedaży samochodów napędzanych paliwami kopalnymi

Wycofywanie samochodów napędzanych paliwami kopalnymi, których sprzedaż zostanie zakazana w Unii Europejskiej od 2035 r., było eposem pełnym zwrotów akcji.

Po wielu debatach, niepokojach i ustępstwie w ostatniej chwili dla Niemiec, aby zezwolić na sprzedaż samochodów napędzanych wyłącznie e-paliwem po 2035 r., ustawa została oficjalnie przyjęta, kończąc postępowanie.

Jednak w poniedziałek (12 czerwca) Polska zrobiła kolejny krok, co rodzi pytanie, czy opowieść rzeczywiście można uznać za zakończoną.

Polska minister ds. klimatu Anna Moskowa zapowiedziała, że ​​kraj będzie próbował obalić stopniowe wycofywanie w Europejskim Trybunale Sprawiedliwości, najwyższym sądzie UE, a także zakwestionować inne zielone przepisy zawarte w unijnym pakiecie praw klimatycznych „dobre dla 55”. .

„Nie zgadzamy się z tym i innymi dokumentami z pakietu Fit for 55 i kierujemy to do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Mam nadzieję, że dołączą inne kraje” – powiedziała w poniedziałek Radiu Zet Moskowa.

Polska była jedynym krajem, który głosował przeciwko normom emisji CO2 zawartym w przepisach dotyczących pojazdów, chociaż Bułgaria, Włochy i Rumunia wstrzymały się od głosu.

READ  Ukrainki uciekające przed wojną są mile widziane i pracują w Europie Wschodniej

Obserwatorzy mogą spekulować, czy był to tylko chwyt reklamowy mający na celu wzmocnienie poparcia w kraju, czy też wyzwanie z uzasadnioną możliwością obalenia prawa.

Na razie jednak epicka opowieść o zakończeniu sprzedaży samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi ma kolejny rozdział.

-Sean Golding Carroll


Branża podejrzewa oszustwo, ponieważ napływ chińskiego biodiesla destabilizuje rynek

Gwałtowny wzrost importu biodiesla z Chin wywołał zamieszanie na rynkach europejskich, a przedstawiciele przemysłu ostrzegali, że unijny przemysł biodiesla może „upaść”, jeśli nie zostaną podjęte pilne środki regulacyjne.

Grupy konsumenckie krytykują niepowodzenie w zakresie praw pasażerów pociągów w UE

Nowe przepisy UE dotyczące pasażerów pociągów, które weszły w życie w środę (7 czerwca), zwalniają operatorów z obowiązku odszkodowania za opóźnienia i awarie pociągów w określonych okolicznościach, co spotkało się z krytyką niemieckich grup konsumenckich.

Unia Europejska robi krok w kierunku cyfryzacji infrastruktury transportu drogowego

Kraje Unii Europejskiej i prawodawcy w Parlamencie Europejskim osiągnęli w czwartek (8 czerwca) porozumienie w sprawie unijnych przepisów dotyczących cyfrowych danych o ruchu drogowym, co zdaniem decydentów politycznych poprawi płynność ruchu, zmniejszy liczbę wypadków i zapoczątkuje bardziej połączone wrażenia z jazdy.

Niemcy planują gruntowny remont swojej niedomagającej sieci kolejowej

Aby zaradzić opóźnieniom kolejowym nękającym Niemcy, rząd federalny planuje dokonać przeglądu struktury firmy państwowego operatora Deutsche Bahn, ale prywatni przewoźnicy kolejowi i opozycja ostrzegają, że remont może się nie powieść.

Sąd Najwyższy UE uchyla surowe przepisy Barcelony dotyczące taksówek na żądanie

W orzeczeniu Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z czwartku (8 czerwca) skrytykowano surowe zasady Barcelony dotyczące prywatnego wynajmu samochodów jako „sprzeczne z prawem UE”, co może mieć konsekwencje na poziomie UE.

[Edited by Nathalie Weatherald]

Dowiedz się więcej z EURACTIV