Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Edge Group z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich nabyła 50% udziałów w polskim producencie samolotów osobistych Flaris

Edge Group z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich nabyła 50% udziałów w polskim producencie samolotów osobistych Flaris

  • Firma FLARIS powstała w 2012 roku z myślą o seryjnej produkcji LAR 01.
  • Marka Flaris planuje ekspansję na szeroką gamę zakładów produkujących samoloty.
  • Unikalną cechą marki będzie popularyzacja niedrogich samolotów GA.

Grupa zaawansowanych technologii i obronności z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich EDGE ogłosiła przejęcie 50% udziałów w Flaris, wiodącej polskiej spółce lotniczej specjalizującej się w rozwoju najnowocześniejszych samolotów osobistych.

Obie firmy utworzą także spółkę joint venture, która umożliwi Edge dalszy rozwój portfolio odrzutowców Flares i wykorzystanie wspólnej wiedzy specjalistycznej w celu ulepszenia funkcji i możliwości operacyjnych samolotu.

Grupa Emirati stwierdziła, że ​​ta strategiczna inwestycja płynnie integruje się z jej rozwijającym się portfolio i jest zgodna z wizją wprowadzenia innowacyjnych technologii komercyjnych na czoło przemysłu obronnego.

Polska grupa lotnicza, słynąca z szybkiego osobistego samolotu startowego i lądowania Flaris LAR1 (STOL), wnosi do EDGE bogate doświadczenie w precyzyjnej inżynierii lotniczej, wyznaczając ekspansję grupy w tej dziedzinie.

Flaris LAR 01 definiuje nową kategorię samolotów osobistych, będąc jedynym samolotem zdolnym do startu z małych trawiastych lotnisk.

Flaris LAR1 może latać z prędkością przelotową 700 km/h (380 A) i prędkością przeciągnięcia 115 km/h (62 A). Ma maksymalny zasięg 3200 km (1730 mil morskich), maksymalną prędkość wznoszenia 30 metrów na sekundę i pułap serwisowy 14 000 metrów (46 000 stóp).

Zasięg samolotu wynosi 2200 km (1200 mil morskich) przy maksymalnym ładunku i 2600 km (1400 mil morskich) z dwiema osobami i bagażem. Do wystartowania potrzebuje dystansu 250 metrów i może przelecieć 18 kilometrów, nie płacąc za każdy 1 kilometr utraty wysokości.

Innowacje wynikające z tego wspólnego projektu zostaną zaprezentowane na nadchodzącym Dubai Airshow 2023, w szczególności konwersja załogowego samolotu Flaris w model bezzałogowy, wykorzystując technologie autonomiczne w celu zaspokojenia dynamicznych potrzeb współczesnej obronności.

Mansour Al Mulla, dyrektor zarządzający i dyrektor generalny Grupy EDGEPowiedział:

„Włączenie możliwości inżynieryjnych Flaris i szerokiego asortymentu samolotów do naszego ekosystemu to strategiczne posunięcie dla EDGE, które będzie oznaczać naszą ekspansję w kierunku produkcji silników odrzutowych i zaawansowanych technologii lotniczych oraz znacząco doda wartości do naszego portfolio zaawansowanych technologii”.

Zauważył, że przewidujemy możliwości, jakie niesie ze sobą ta strategiczna inwestycja i wspólne przedsięwzięcie, szczególnie w zakresie konwersji istniejących technologii lotniczych na systemy bezzałogowe.

Prezes Flarisa Rafael Ładziński Powiedział:

„Połączenie sił z EDGE stanowi kamień milowy dla Flaris i podkreśla nasze wspólne zaangażowanie w doskonałość inżynieryjną i innowacje”.

„Planowane przez nich osiągnięcia, szczególnie w zakresie lotów autonomicznych i zaawansowanej technologii silników, doskonale wpisują się w naszą misję przesuwania granic możliwości samolotów osobistych. Nasza połączona wiedza niewątpliwie utoruje drogę do dalszego postępu w branży lotniczej”.

flaris lar 1

Flaris LAR 1 to mały, jednosilnikowy, czteromiejscowy odrzutowiec biznesowy opracowywany przez Metal Master. Samolot przeznaczony jest dla klientów, którzy muszą szybko podróżować w celach biznesowych lub turystycznych.

LAR-01 może pomieścić pilota i czterech pasażerów, ma maksymalną masę startową 4078 funtów i pułap serwisowy wynoszący 46 000 stóp. Jego przewidywany zasięg wynosi 1350 mil morskich.

Przy cenie 1,5 miliona dolarów plus koszty paliwa i eksploatacji cena będzie znacznie niższa niż u konkurencji, mówi Flaris. Przy masie własnej wynoszącej 1543 funtów firma dodała, że ​​kompozytowa rama jest o tonę lżejsza niż w przypadku innych samolotów klasy VLJ.



READ  Irlandia Północna i Londyn mają największą „lukę płacową” w Wielkiej Brytanii