Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

CD Projekt, twórca Cyberpunka 2077, wykorzystał sztuczną inteligencję do zastąpienia zmarłego aktora głosowego za zgodą rodziny

CD Projekt, twórca Cyberpunka 2077, wykorzystał sztuczną inteligencję do zastąpienia zmarłego aktora głosowego za zgodą rodziny

CD Projekt, twórca Cyberpunka 2077, wykorzystał sztuczną inteligencję do zastąpienia zmarłego aktora głosowego po uzyskaniu zgody rodziny.

Miłogost Reczek to polski aktor głosowy najbardziej znany z polskiego dubbingu Homera Simpsona w Filmie Simpsonowie, a także Vesemira i Thalera w grach Wiedźmin oraz Doktora Viktora Vektora w Cyberpunku 2077. Zmarł w grudniu 2021 roku w wieku 60 lat.

Bloomberga Rodzina Reczka oświadczyła, że ​​udzieliła CD Projektowi pozwolenia na odtworzenie jego głosu przy użyciu sztucznej inteligencji w niedawno wydanym rozszerzeniu Phantom Liberty. Cytowano, że menadżer lokalizacji CD Projekt Mikołaj Szwed powiedział, że deweloper nie chciał znaleźć zastępstwa dla zmarłego aktora i ponownie nagrać jego kwestie. Nie podobało nam się to podejście, bo Reczek był „jednym z najlepszych polskich talentów wokalnych”, a jego występ był „doskonały” – wyjaśnił Szwid.

Zamiast tego CD Projekt zatrudnił innego aktora głosowego, który wykonał dla Vika nowe kwestie, a następnie za pomocą oprogramowania do odtwarzania głosu Respeecher zmienił dialog tak, aby brzmiał jak Reczek. „W ten sposób możemy utrzymać jego występ w grze i oddać hołd jego wspaniałemu występowi w roli Wiktora Vektora” – powiedział Szwed.

Miłogost Reczek wcielił się w Viktora Vektora w Cyberpunku 2077.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w tworzeniu gier wideo to jeden z najgorętszych tematów w branży, a obawy o przyszłość swojego zawodu wyrażają zwłaszcza aktorzy głosowi. W zeszłym miesiącu członkowie Screen Actors Guild-American Federation of Television and Radio Artists (SAG-AFTRA) głosowali za zezwoleniem na strajk w ramach wznowienia negocjacji Porozumienia dotyczącego mediów interaktywnych gildii, które reguluje dźwięk, przechwytywanie ruchu i inne kwestie. Aktorzy pracujący w grach wideo. Chociaż nie oznacza to, że strajk obecnie ma miejsce, oznacza to, że negocjatorzy SAG-AFTRA mają możliwość ogłoszenia strajku, jeśli negocjacje będą nadal znajdować się w stagnacji.

Jedną z głównych kwestii jest potrzeba ochrony przed wtargnięciem technologii sztucznej inteligencji. „Chcemy mieć pewność, że nie zastąpią wszystkich ludzi komputerami” – powiedział IGN Zeke Alton, członek Interaktywnego Komitetu Negocjacyjnego. „To nie jest zakaz, ale w miarę jak postępujemy z technologią, jak możemy podążać za nią i nie pozostać w tyle”.

READ  „Zatoka szpiegów” polskiej TVP to światowy hit Deadline

„Prowadzimy obecnie debatę na temat algorytmów sztucznej inteligencji, które niszczą dużą część siły roboczej” – kontynuował Alton. „Jeśli więc to stracimy i stworzymy precedens dla firm, które będą usuwać pracowników na niższych poziomach za pomocą algorytmów, będzie to miało wpływ na wszystkich pracowników na świecie i może mieć katastrofalne skutki dla gospodarki i społeczeństwa jako całości. dlaczego jest to egzystencjalna bitwa, nie tylko dla nas, ale dla każdego, kto ogląda: Jesteś następny. Chcesz być chroniony czy usunięty?

Latem aktorzy głosowi opisali mody Skyrim generowane przez sztuczną inteligencję, a w lipcu Victoria Atkin – która grała Evie Fry w Assassin’s Creed Syndicate z 2015 roku – po odkryciu opisała mody generowane przez sztuczną inteligencję jako „niewidzialnego wroga, z którym teraz walczymy”. Jej głos został wykorzystany przez program klonujący.

Pomimo tych obaw i strajków wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji w przemyśle rozrywkowym następuje szybko. Disney wykorzystał sztuczną inteligencję, aby zastąpić zmarłych aktorów, takich jak Peter Cushing i Carrie Fisher, oraz aby odtworzyć młodszego Marka Hamilla w serii filmów Gwiezdne Wojny. Sztuczną inteligencję wykorzystano także do postarzania Harrisona Forda w Indiana Jones i Tarcza Przeznaczenia.

W kwietniu, w ramach dochodzenia w sprawie rozwoju sztucznej inteligencji, Paul Sasko, starszy projektant zadań w CD Projekt, powiedział IGN: „Naprawdę wierzę, że sztuczna inteligencja i narzędzia AI będą takie same, jak wtedy, gdy wynaleziono Photoshopa. Można to zobaczyć w całej historii animacji. Od rysowania ręcznego po rysowanie komputerowe, ludzie musieli przystosowywać się i używać narzędzi i myślę, że sztuczna inteligencja właśnie taka będzie. Będzie to po prostu kolejne narzędzie, którego będziemy używać do zwiększania produktywności i gier rozwój.

Wesley jest redaktorem wiadomości IGN w Wielkiej Brytanii. Znajdziesz go na Twitterze pod adresem @wyp100. Możesz skontaktować się z Wesleyem pod adresem [email protected] lub poufnie pod adresem [email protected].