Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Badanie ostatnich minut lotu Air France AF447 na początku okresu próbnego | katastrofa lotnicza

Przerażające ostatnie minuty? Lot Air France Od Rio de Janeiro do Paryża, które spadły swobodnie i zanurzyły się w Oceanie Atlantyckim w 2009 roku, zabijając wszystkie 228 osób na pokładzie, zostanie zbadane, gdy w poniedziałek w Paryżu rozpocznie się przełomowy eksperyment.

Dwie ciężkie firmy w branży lotniczej – Air Aviation Company Francjai producent samolotów Airbus – są sądzeni za zabójstwo w najgorszej katastrofie lotniczej w historii francuskich linii lotniczych.

Po raz pierwszy francuskie firmy są bezpośrednio ścigane po katastrofie lotniczej, a nie osoby fizyczne, a prawnicy rodzin od lat zmagają się z wniesieniem sprawy do sądu.

Katastrofa lotnicza 1 czerwca 2009 r. wstrząsnęła światem podróży lotniczych, gdy lot AF447 zniknął z radarów, przecinając nocne niebo podczas burzy nad Atlantykiem między Brazylia i Senegal. Airbus A330 zniknął bez znaku niebezpieczeństwa.

Kilka dni później wrak znaleziono w oceanie, ale zlokalizowanie większości kadłuba i odzyskanie rejestratorów lotu „czarnej skrzynki” zajęło prawie dwa lata. jak nigdy przedtem Francuski wysiłek wyszukiwania Polegała ona na przeczesywaniu 17 000 kilometrów kwadratowych dna oceanicznego na głębokości do 4000 metrów przez ponad 22 miesiące.

Samolot przewoził 12 członków załogi i 216 pasażerów 33 różnych narodowości, z których wszyscy byli zabicie.

Samoloty często rozbijają się na ziemi, a katastrofa AF447 jest postrzegana jako jeden z nielicznych wypadków, które zmieniły lotnictwo. Doprowadziło to do zmian w przepisach dotyczących bezpieczeństwa, szkolenia pilotów i stosowania czujników prędkości lotu.

Doświadczysz intensywnych szczegółów ze śmiercionośnych ostatnich minut w kokpicie, gdy kapitan i jego drugi piloci walczyli o kontrolę nad samolotem.

Gdy samolot zbliżał się do równika w drodze do Paryża, wszedł w tak zwaną „intertropiczną strefę konwergencji”, która często powoduje wzburzone burze z ulewnymi deszczami. Kiedy w samolot uderzyła burza, kryształki lodu na dużych wysokościach zablokowały czujniki prędkości samolotu, blokując informacje o prędkości i wysokości. Funkcje autopilota przestały działać.

READ  Afrykańska wycieczka księcia Harry'ego! Książę pozuje do zdjęcia z prezydentem Rwandy podczas niespodziewanej wizyty

205-tonowy samolot wjechał w aerodynamiczną kabinę, a następnie rozbił się.

Jeden z drugich pilotów słyszany jest w nagraniu lotu mówiącym: „Straciliśmy naszą prędkość”, zanim inne wskaźniki omyłkowo pokażą utratę wysokości, a na ekranach kokpitu pojawi się seria komunikatów ostrzegawczych. „Nie wiem, co się dzieje” – powiedział jeden z pilotów.

Przełomowa próba przyjrzy się roli czujników prędkości i pilotów.

Daniel Lamy, szef grupy ofiar Entraide et Solidarité, powiedział AFP: „Oczekujemy bezstronnego i wzorowego procesu, aby to się nie powtórzyło, w wyniku czego obaj oskarżeni będą traktować priorytetowo bezpieczeństwo, a nie tylko rentowność”.

Air France i Airbusa Grożą im potencjalne grzywny w wysokości do 225 000 euro – ułamek ich rocznych przychodów – ale mogą ucierpieć na szkodę reputacji, jeśli zostaną pociągnięci do odpowiedzialności karnej.

Obie firmy zaprzeczyły jakimkolwiek zaniedbaniom kryminalnym, a sędziowie śledczy nadzorujący sprawę wycofali zarzuty w 2019 roku, przypisując wypadek głównie błędowi pilota.

Ta decyzja rozwścieczyła rodziny ofiar, a w 2021 r. sąd apelacyjny w Paryżu orzekł, że istnieją wystarczające dowody, aby proces mógł się toczyć.

„Air France … będzie nadal udowadniać, że nie popełniła żadnego zaniedbania kryminalnego, które spowodowało ten incydent, i będzie domagać się uniewinnienia” – powiedział Air France w oświadczeniu dla AFP.

Airbus, który produkuje A330, który wszedł do służby zaledwie cztery lata przed katastrofą, nie skomentował sprawy przed procesem, ale zaprzeczył jakimkolwiek zaniedbaniom kryminalnym.

Tytuł i tekst tego artykułu zostały zmodyfikowane 10 października 2022 r. Lot, który się rozbił, to AF447, a nie AF477, jak podano we wcześniejszej wersji.