Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Babychama powraca!  Ale czy nadal będzie miał swój blask?

Babychama powraca! Ale czy nadal będzie miał swój blask?

Richard Marsden dla Daily Mail

00:20 27 lutego 2023 Zaktualizowano o 00:32 27 lutego 2023

  • Błyskotliwie odnoszący sukcesy Babycham Berry sprzedawał 144 miliony butelek rocznie do 1977 roku
  • Został ogłoszony jako pierwszy napój skierowany do kobiet i pierwszy w telewizji

Znany jako pierwszy napój skierowany bezpośrednio do kobiet i pierwszy napój alkoholowy reklamowany w telewizji, Babycham zyskał rzesze fanów.

Musująca jagoda z logo jelenia „Bambi” i charakterystycznymi okularami w kształcie kubków stała się fenomenem marketingowym w latach 60. i 70. XX wieku, sprzedając 144 miliony butelek rocznie do 1977 r.

Znany z żarliwego sloganu „Kocham Babysham”, zastąpił wcześniejsze „grzeczne” opcje w barze, takie jak porto z cytryną czy milk stout.

Chociaż nadal jest sprzedawany, Babycham został ostatnio odsunięty na bok przez rozwój kopopów i koktajli.

Teraz rodzina, która stworzyła napój w 1952 roku, odkupiła go po dziesięcioleciach masowej produkcji i planuje cofnąć się w przyszłość, aby odzyskać musującą markę.

Znany jako pierwszy napój skierowany bezpośrednio do kobiet i pierwszy napój alkoholowy reklamowany w telewizji, Babycham zyskał rzesze fanów.
Rodzina, która wynalazła napój w 1952 roku, odkupiła go po dziesięcioleciach masowej produkcji

Obecnie jest wytwarzany w swojej starej bazie w Shepton Mallet w Somerset i istnieją plany przywrócenia starych metod produkcji i oryginalnej receptury.

„Zamierzamy podejść do oryginalnej metody produkcji i receptury, ponieważ niektóre rzeczy zostały szybko odkopane w masowej produkcji” – powiedział Matthew Chowning z rodziny Bath Brewing, której dziadek, Francis Schowing, wynalazł Babycham.

„Chcemy również zachować oryginalny wygląd, więc będzie to całkowicie retro styl, który, o dziwo, sprawi, że będzie bardziej nowoczesny”.

W rozmowie z Observer powiedział, że wierzy, że to oryginalne cechy Babychama przyniosły mu sukces, więc ważne jest, aby się tego trzymać. Dlatego wystartowało.

Uważa, że ​​Berry będzie w stanie przeciwstawić się „wytrawnym” winom musującym, w tym Prosecco i Champagne – i miejmy nadzieję, że przyciągnie młodszych zwolenników.

„Jeśli zamierzasz umieścić obok siebie Babycham i prosecco, a nawet szampana” — powiedział pan Schuring — „wielu ludzi woli Babycham, ponieważ nie ma tego suchego zgrzytu”. Dodał: „Chcemy zachować ten świąteczny nastrój.

W tamtym czasie prawie wszystkie napoje były sprzedawane w barach, a Babycham byli mistrzami marketingu w punktach sprzedaży. Będziesz miał tam wystawiony kieliszek i może trochę spinnera na barze.

Rodzina pana Showeringa prowadzi swój browar od 14 pokoleń. On i jego bracia Jonathan, Francis i Daniel również założyli Brothers Drinks w latach 90. i zostali oficjalnymi partnerami festiwalu Glastonbury.

Chowning powiedział, że oryginalny napar jego dziadka był sprzedawany do tego, co kiedyś było cenione w południowo-zachodniej Anglii przez wieki.

Słynące z żarliwego hasła „I love papichami” zastąpiło wcześniejsze „kobiece” opcje w barze, takie jak porto z cytryną czy milk stout.

„W Somerset”, powiedział, „właściciele ziemscy dawali rolnikom cydr i zatrzymywali piwo dla siebie”. Po zdobyciu nagród na pokazach rolniczych, sprzedawany w małych butelkach Berry Shortenings zdobył tytuł „Champion Child” – a popularność napoju eksplodowała.

Londyńscy konsultanci stworzyli wczesne logo i zaprojektowali małego jelenia z efektowną niebieską kokardą.

„Rodzina naprawdę trafiła w dziesiątkę dzięki Babycham, a to oznacza, że ​​stała się bardzo dużą firmą, która była w stanie kupować inne marki, takie jak Britvic i Harveys” – powiedział Schuring.

Ale potem został połączony z Allied Breweries w 1968 roku.

„Odkupiliśmy starą fabrykę w 2016 roku, ale ostatni rok był również ważny, ponieważ odkupiliśmy również oryginalne biura i markę Babycham”.

Oprócz ponownego uruchomienia naparu, łaźnie odnawiają 15-metrowy posąg Dawn Babycham na dachu fabryki, który przez dziesięciolecia był niszczony przez wiatr i deszcz Somerset.

„Poprosiliśmy firmę samochodową, aby wykonała ładne malowanie, a wkrótce ponownie położymy ją na dachu”, powiedział pan Shawring.