Richard Marsden dla Daily Mail
00:20 27 lutego 2023 Zaktualizowano o 00:32 27 lutego 2023
- Błyskotliwie odnoszący sukcesy Babycham Berry sprzedawał 144 miliony butelek rocznie do 1977 roku
- Został ogłoszony jako pierwszy napój skierowany do kobiet i pierwszy w telewizji
Znany jako pierwszy napój skierowany bezpośrednio do kobiet i pierwszy napój alkoholowy reklamowany w telewizji, Babycham zyskał rzesze fanów.
Musująca jagoda z logo jelenia „Bambi” i charakterystycznymi okularami w kształcie kubków stała się fenomenem marketingowym w latach 60. i 70. XX wieku, sprzedając 144 miliony butelek rocznie do 1977 r.
Znany z żarliwego sloganu „Kocham Babysham”, zastąpił wcześniejsze „grzeczne” opcje w barze, takie jak porto z cytryną czy milk stout.
Chociaż nadal jest sprzedawany, Babycham został ostatnio odsunięty na bok przez rozwój kopopów i koktajli.
Teraz rodzina, która stworzyła napój w 1952 roku, odkupiła go po dziesięcioleciach masowej produkcji i planuje cofnąć się w przyszłość, aby odzyskać musującą markę.
Obecnie jest wytwarzany w swojej starej bazie w Shepton Mallet w Somerset i istnieją plany przywrócenia starych metod produkcji i oryginalnej receptury.
„Zamierzamy podejść do oryginalnej metody produkcji i receptury, ponieważ niektóre rzeczy zostały szybko odkopane w masowej produkcji” – powiedział Matthew Chowning z rodziny Bath Brewing, której dziadek, Francis Schowing, wynalazł Babycham.
„Chcemy również zachować oryginalny wygląd, więc będzie to całkowicie retro styl, który, o dziwo, sprawi, że będzie bardziej nowoczesny”.
W rozmowie z Observer powiedział, że wierzy, że to oryginalne cechy Babychama przyniosły mu sukces, więc ważne jest, aby się tego trzymać. Dlatego wystartowało.
Uważa, że Berry będzie w stanie przeciwstawić się „wytrawnym” winom musującym, w tym Prosecco i Champagne – i miejmy nadzieję, że przyciągnie młodszych zwolenników.
„Jeśli zamierzasz umieścić obok siebie Babycham i prosecco, a nawet szampana” — powiedział pan Schuring — „wielu ludzi woli Babycham, ponieważ nie ma tego suchego zgrzytu”. Dodał: „Chcemy zachować ten świąteczny nastrój.
W tamtym czasie prawie wszystkie napoje były sprzedawane w barach, a Babycham byli mistrzami marketingu w punktach sprzedaży. Będziesz miał tam wystawiony kieliszek i może trochę spinnera na barze.
Rodzina pana Showeringa prowadzi swój browar od 14 pokoleń. On i jego bracia Jonathan, Francis i Daniel również założyli Brothers Drinks w latach 90. i zostali oficjalnymi partnerami festiwalu Glastonbury.
Chowning powiedział, że oryginalny napar jego dziadka był sprzedawany do tego, co kiedyś było cenione w południowo-zachodniej Anglii przez wieki.
„W Somerset”, powiedział, „właściciele ziemscy dawali rolnikom cydr i zatrzymywali piwo dla siebie”. Po zdobyciu nagród na pokazach rolniczych, sprzedawany w małych butelkach Berry Shortenings zdobył tytuł „Champion Child” – a popularność napoju eksplodowała.
Londyńscy konsultanci stworzyli wczesne logo i zaprojektowali małego jelenia z efektowną niebieską kokardą.
„Rodzina naprawdę trafiła w dziesiątkę dzięki Babycham, a to oznacza, że stała się bardzo dużą firmą, która była w stanie kupować inne marki, takie jak Britvic i Harveys” – powiedział Schuring.
Ale potem został połączony z Allied Breweries w 1968 roku.
„Odkupiliśmy starą fabrykę w 2016 roku, ale ostatni rok był również ważny, ponieważ odkupiliśmy również oryginalne biura i markę Babycham”.
Oprócz ponownego uruchomienia naparu, łaźnie odnawiają 15-metrowy posąg Dawn Babycham na dachu fabryki, który przez dziesięciolecia był niszczony przez wiatr i deszcz Somerset.
„Poprosiliśmy firmę samochodową, aby wykonała ładne malowanie, a wkrótce ponownie położymy ją na dachu”, powiedział pan Shawring.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro