Richard Marsden dla Daily Mail
00:20 27 lutego 2023 Zaktualizowano o 00:32 27 lutego 2023
- Błyskotliwie odnoszący sukcesy Babycham Berry sprzedawał 144 miliony butelek rocznie do 1977 roku
- Został ogłoszony jako pierwszy napój skierowany do kobiet i pierwszy w telewizji
Znany jako pierwszy napój skierowany bezpośrednio do kobiet i pierwszy napój alkoholowy reklamowany w telewizji, Babycham zyskał rzesze fanów.
Musująca jagoda z logo jelenia „Bambi” i charakterystycznymi okularami w kształcie kubków stała się fenomenem marketingowym w latach 60. i 70. XX wieku, sprzedając 144 miliony butelek rocznie do 1977 r.
Znany z żarliwego sloganu „Kocham Babysham”, zastąpił wcześniejsze „grzeczne” opcje w barze, takie jak porto z cytryną czy milk stout.
Chociaż nadal jest sprzedawany, Babycham został ostatnio odsunięty na bok przez rozwój kopopów i koktajli.
Teraz rodzina, która stworzyła napój w 1952 roku, odkupiła go po dziesięcioleciach masowej produkcji i planuje cofnąć się w przyszłość, aby odzyskać musującą markę.
Obecnie jest wytwarzany w swojej starej bazie w Shepton Mallet w Somerset i istnieją plany przywrócenia starych metod produkcji i oryginalnej receptury.
„Zamierzamy podejść do oryginalnej metody produkcji i receptury, ponieważ niektóre rzeczy zostały szybko odkopane w masowej produkcji” – powiedział Matthew Chowning z rodziny Bath Brewing, której dziadek, Francis Schowing, wynalazł Babycham.
„Chcemy również zachować oryginalny wygląd, więc będzie to całkowicie retro styl, który, o dziwo, sprawi, że będzie bardziej nowoczesny”.
W rozmowie z Observer powiedział, że wierzy, że to oryginalne cechy Babychama przyniosły mu sukces, więc ważne jest, aby się tego trzymać. Dlatego wystartowało.
Uważa, że Berry będzie w stanie przeciwstawić się „wytrawnym” winom musującym, w tym Prosecco i Champagne – i miejmy nadzieję, że przyciągnie młodszych zwolenników.
„Jeśli zamierzasz umieścić obok siebie Babycham i prosecco, a nawet szampana” — powiedział pan Schuring — „wielu ludzi woli Babycham, ponieważ nie ma tego suchego zgrzytu”. Dodał: „Chcemy zachować ten świąteczny nastrój.
W tamtym czasie prawie wszystkie napoje były sprzedawane w barach, a Babycham byli mistrzami marketingu w punktach sprzedaży. Będziesz miał tam wystawiony kieliszek i może trochę spinnera na barze.
Rodzina pana Showeringa prowadzi swój browar od 14 pokoleń. On i jego bracia Jonathan, Francis i Daniel również założyli Brothers Drinks w latach 90. i zostali oficjalnymi partnerami festiwalu Glastonbury.
Chowning powiedział, że oryginalny napar jego dziadka był sprzedawany do tego, co kiedyś było cenione w południowo-zachodniej Anglii przez wieki.
„W Somerset”, powiedział, „właściciele ziemscy dawali rolnikom cydr i zatrzymywali piwo dla siebie”. Po zdobyciu nagród na pokazach rolniczych, sprzedawany w małych butelkach Berry Shortenings zdobył tytuł „Champion Child” – a popularność napoju eksplodowała.
Londyńscy konsultanci stworzyli wczesne logo i zaprojektowali małego jelenia z efektowną niebieską kokardą.
„Rodzina naprawdę trafiła w dziesiątkę dzięki Babycham, a to oznacza, że stała się bardzo dużą firmą, która była w stanie kupować inne marki, takie jak Britvic i Harveys” – powiedział Schuring.
Ale potem został połączony z Allied Breweries w 1968 roku.
„Odkupiliśmy starą fabrykę w 2016 roku, ale ostatni rok był również ważny, ponieważ odkupiliśmy również oryginalne biura i markę Babycham”.
Oprócz ponownego uruchomienia naparu, łaźnie odnawiają 15-metrowy posąg Dawn Babycham na dachu fabryki, który przez dziesięciolecia był niszczony przez wiatr i deszcz Somerset.
„Poprosiliśmy firmę samochodową, aby wykonała ładne malowanie, a wkrótce ponownie położymy ją na dachu”, powiedział pan Shawring.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Sky rachunki idą w górę dzisiaj! Istnieje tani sposób na uzyskanie telewizora za pomocą anteny
Mapa drogowa ARK Survival Evolved – data premiery, informacje i więcej
Nadchodzące gry i akcesoria Nintendo Switch na kwiecień i maj 2023 r