Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Alfa Romeo 8C |  obserwator

Alfa Romeo 8C | obserwator

Kiedy Alfa Romeo produkuje nowy samochód, zazwyczaj wygląda on wyjątkowo. Pojęcia często więcej niż to. Inną rzeczą dotyczącą Alfa Romeo jest to, że mogą wyglądać dobrze, ale często jeżdżą jak mokra gąbka. Nie mówię, że to niezawodna teoria. W świecie, w którym występuje Ssangyong Rodius, Alfa Romeo SZ odważnie kradnie tytuł najbrzydszego samochodu, jaki kiedykolwiek powstał, podczas gdy obecna Giulia całkiem nieźle się prowadzi.

Jednak Alfa Romeo 8C idealnie pasuje do teorii Alfy. Kiedy samochód koncepcyjny został zaprezentowany na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2003 r., jego czyste piękno sprawiło, że ludzie uwierzyli w Boga, ponieważ jaki człowiek mógł zaprojektować tak cudowną rzecz? Cóż, w rzeczywistości był to Niemiec o nazwisku Wolfgang Egger, który również zaprojektował 156. Moim zdaniem jest to jeden z najpiękniejszych sedanów w historii, więc Wolfgang nie był kimś, kto mógłby się nim zachwycać. Nie wymagało to też żadnych bzdur od inżynierów, ponieważ kiedy w 2007 roku pojawił się produkcyjny 8C, prawie nic się nie zmieniło. Jego krzywe były nienaruszone i nie tylko naśladował Alfę Romeo Giulia TZ2 z 1965 roku, ale, ośmielę się powiedzieć, ulepsza go.

To tak nieskazitelne piękno, że trudno wiedzieć, od czego zacząć. Gdybyś siedział i obserwował go uważnie przez dekadę, gdy obracałby się na karuzeli, założę się, że nie znudziłbyś się ani nie znalazłbyś podejrzanego kąta. Niejeden. Ma doskonałe proporcje, idealną budowę i idealną muskulaturę, a jednocześnie jest przepojona doskonałym stopniem kobiecości. Te wdzięczne krzywizny płyną jak płynny metal od nosa do ogona. Tak, wiem, że brzmię jak jakiś nowicjusz, który wygaduje kompletne bzdury, ale właśnie do tego zmusza ten samochód: do gadania frazesów. Ale nie myśl, że się mylę, prawda? To po prostu dzieło sztuki.

READ  Box Art Brawl - Pojedynek: Mario vs. Donkey Kong 2: Marsz Minis

Dotyczy to również wnętrza. Zawierał w sobie lata 60., ale był także nowoczesny. Spartański, ale luksusowy, z odsłoniętym aluminium we wszystkich właściwych miejscach i niezbyt dużym, więc czułem się jak szmata. I spójrz tylko na te siedzenia. Ach te siedzenia. Bezlitosny twardy karbon z jednej strony, ale gładka skóra z drugiej miała tak znakomitą teksturę, że będziesz chciał się z nią ożenić. Sprezzatura to włoskie słowo oznaczające wystudiowaną obojętność; Sztuka wyglądania elegancko i elegancko. To jest 8C w pigułce.

Jednak udaje im się zrobić śmieci z jazdy. Jak? Dlaczego? To nie tak, że musieli zaprojektować go od zera i zdać sobie sprawę, że wydali wszystkie pieniądze na Wolfganga Sprezzaturę, więc nie zostało nic na tłuste kawałki. Alfa Romeo była wówczas częścią Maserati i Ferrari. Mógł dosięgnąć wszystkich elementów z tych dwóch magicznych garnków. W rzeczywistości silnik był Maserati/Ferrari Tipo F136, co jest całkiem fajne. Tutaj ma 4,7 litra i obroty do 7600 obr./min, co oznacza, że ​​ma 450 koni mechanicznych i gra anielską melodię. Ma przekładnię w piaście, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, nadwozie z włókna węglowego i najlepsze ceramiczne hamulce Brembo, jakie można znaleźć.

Miał wszystkie właściwe elementy, ale jakoś Alfa Romeo ułożyła je w niewłaściwej kolejności. Jazda była bardzo twarda, co oznaczało omijanie wyboistych powierzchni zamiast płynięcia w poprzek, a prowadzenie było zrównoważone przez minutę, dając odrobinę podsterowności i tylko wtedy, gdy zaprogramowałeś to w swoim stylu jazdy, obawiasz się, że wymaga to szybkiej dawki przeciwzamka. Myślę, że Mercurial najlepiej opisuje swoją dynamikę.

Przynajmniej tak słyszałem i czytałem. Nigdy się nie poznam, bo nigdy nie jeździłem 8C i nie mam zamiaru. Widzisz, gdybym nim nie jeździł, nigdy nie musiałbym doświadczać rozczarowania. Nadal będę się w niego wpatrywał, a czyniąc to, nie będzie niebezpieczeństwa rozczarowania. Idealnie wyglądający samochód pozostanie na zawsze. koniec. Może nie jestem w tym odosobniony. 8C Spider przejechał zaledwie 8000 mil w ciągu 13 lat i ani razu nie powiem, że to wstyd. Nie powiedziałbym, że kupuję i jeżdżę. Kup, przyklej na obracającej się podstawie i po prostu patrz. Jeśli Mona Lisa jest warta miliard dolarów, powiedziałbym, że to czyni z 8C tanią instalację artystyczną za mniej niż ćwierć miliona dolarów. I nie mów piękna.

READ  Asus potwierdza, że ​​ROG Ally zostanie wprowadzony na rynek globalny

Dane techniczne | Alfa Romeo 8C Spider

silnik: 4691 cm3, V8, wolnossący
Wprowadzać się: sześciobiegowa manualna skrzynia biegów, napęd na tylne koła
moc (KM): 450 przy 7000 obr./min
Moment obrotowy (funt-stopa): 354 przy 4750 obr./min
Dwutlenek węgla: Niedostępne
mpg: Niedostępne
zarejestrowanych mil: 8000
rok rejestracji: 2010
Nowa cena: Niedostępne
Witamy: 229 995 funtów szterlingów