World Of Warcraft, jedna z najbardziej wpływowych gier online w historii, zostanie dziś wyłączona w Chinach.
Miliony graczy będą zmuszone pożegnać się emocjonalnie ze swoimi fikcyjnymi postaciami, gdy publiczna sprzeczka między deweloperem Blizzardem a wydawcą NetEase kończy 14-letnią umowę.
Warcraft, wydany po raz pierwszy w Ameryce Północnej w 2004 roku, otrzymał początkowo pozwolenie na wydanie w notorycznie restrykcyjnym języku chińskim. gry Rynek w 2005 roku.
Od 2008 roku zarządzane są serwery gier Blizzarda do gier dla wielu graczy Chiny Firma NetEase, która obsługuje również niestandardowe wersje niektórych innych popularnych zachodnich gier, takich jak Minecraft.
Blizzard – własność Activision Blizzard, Gigant gier Microsoft próbuje przejąć rekordowe 69 miliardów dolarów (56 miliardów funtów). Po raz pierwszy ogłosił, że jego umowa z NetEase wygasa w listopadzie ubiegłego roku.
Dotyczy to nie tylko Warcrafta, który ma około trzech milionów graczy w Chinach, ale także innych sukcesów Blizzarda, takich jak strzelanka dla wielu graczy. Overwatchgrę karcianą Hearthstone oraz strategię science fiction Starcraft.
Brzydki spór wychodzi na jaw
Szef globalnych inwestycji NetEase, Simon Chu, powiedział, że spędził „10 000 godzin” grając w te gry w potępiającym oświadczeniu na temat rozpadu.
„Pewnego dnia, kiedy będzie można powiedzieć, co wydarzyło się za kulisami, programiści i gracze będą mieli zupełnie nowy poziom zrozumienia tego, jak szkodliwy może być palant” – napisał na LinkedIn.
NetEase odrzucił na początku tego miesiąca ofertę przedłużenia umowy o sześć miesięcy, nazywając tę propozycję „komercyjnie nieistotną” i oskarżając Blizzarda o „szukanie rozwodu, ale nadal pozostając w związku”.
Powołując się na osobę bliską Blizzardowi, agencja informacyjna Reuters poinformowała, że spór wynika z chęci NetEase do zmian strukturalnych, które wpłynęłyby na kontrolę amerykańskiej firmy nad jej prawami własności intelektualnej.
NetEase nalegał, aby „wszelkie wykorzystanie i licencjonowanie adresu IP Blizzarda odbywało się zgodnie z warunkami umowy oraz za zgodą i zgodą Blizzarda” przez cały 14-letni okres umowy.
Firmy wcześniej odnowiły swoją pierwszą umowę z 2008 roku w 2019 roku.
Więcej wiadomości o grach:
Game over dla Google Stadia
Powstanie „profesjonalnego” kontrolera
Gracze są proszeni o umieszczenie figurek na lodzie
Przed wygaśnięciem umowy w poniedziałek Blizzard wykonał niezwykły krok, umożliwiając swoim chińskim graczom Warcrafta pobranie ich postaci i postępów, które dla niektórych będą obejmować tysiące godzin.
Ich dane będą mogły zostać przesłane z powrotem do gry, jeśli Blizzard znajdzie nowego partnera dystrybucyjnego w Chinach, które pozostają jednym z najbardziej lukratywnych rynków na świecie. Mimo ograniczeń nałożonych przez rząd.
Kliknij, aby zasubskrybować Backstage, gdziekolwiek znajdziesz swój podcast
Rozwój NetEase, który stał się drugą co do wielkości firmą zajmującą się grami w Chinach, był w dużej mierze napędzany przez partnerstwo z Blizzardem, ale jej własne tytuły stanowią obecnie ponad 60% jej przychodów.
Liderem branży w kraju jest Tencent, który – oprócz tworzenia własnych gier – jest właścicielem amerykańskiego giganta gamingowego Riot, firmy stojącej za liga legend; Jest właścicielem udziałów w głównych zachodnich programistach, takich jak twórca Fortnite Epic i twórcy Assassin’s Creed Ubisoft.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro