Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

W grze Remedy omówiono wyzwania stojące przed tworzeniem gry Alan Wake 2 na konsolę Xbox Series S

W grze Remedy omówiono wyzwania stojące przed tworzeniem gry Alan Wake 2 na konsolę Xbox Series S

Na początku tego miesiąca deweloper Remedy potwierdził, że długo oczekiwana gra Alan Wake 2 na konsolę Xbox Series S nie posiada trybu wydajności 60 klatek na sekundę, który zostanie uruchomiony w serii Xbox

Wiadomość ta była ostatnią z serii szorstkich nagłówków dotyczących taniej konsoli Microsoftu, która jest przyczyną problemów z podzielonym ekranem, które utrudniały premierę na Xbox przebojowej gry RPG Dungeons and Dragons Baldur’s Gate 3.

Szef Xbox, Phil Spencer, nalegał, aby gry były uruchamiane za pośrednictwem mocniejszej serii Xbox Jednak słabo wyposażona konsola Xbox Series S sprawia Microsoftowi coraz większy ból głowy, ponieważ coraz więcej programistów stara się jak najlepiej wykorzystać moc serii PS5 i Xbox

Właśnie to próbuje osiągnąć Remedy, tworząc Alan Wake 2, graficzną wersję konsol obecnej generacji. W niedawnym odcinku programu IGN Console Watch nowej generacji dyrektor ds. komunikacji firmy Remedy, Thomas Buha, szczerze mówił o wyzwaniu, przed jakim stoi studio, chcąc zapewnić dobre działanie Alana Wake 2 na Xbox Series S.

„W serii S procesor jest bardzo podobny do tego w serii X” – powiedział Buha. „Ale karta graficzna stanowi problem. Rzeczywiście tak jest. A mniejsza ilość pamięci jest bardzo dużym problemem. Często mówimy: «No cóż, tworzysz gry na PC i wiesz, jak skalować.»” Cóż, pamięć jest problemem. nie jest to problem na komputerze PC. „Naprawdę nie. I to jest jedna z trudności, gdy mówisz o rozdzielczości i liczbie klatek na sekundę. Nie wystarczy radykalnie obniżyć rozdzielczość. To właśnie robimy na S i ciężko pracujemy, aby to zrobić pewien, że jakość wizualna nadal się utrzymuje.”

READ  Apex Legends Mobile: pierwsza lub trzecia osoba

„Ludzie akceptują fakt, że na słabszym komputerze grafika nie będzie tak dobra, a liczba klatek na sekundę nie będzie tak dobra. Istnieje duża różnica między Series S i Series. Każda gra jest inna i każdy twórca jest inny. Ale ty Nie można mieć tego, co najlepsze z obu światów. Musisz wybrać, na czym się skupisz.

„Cena Series S wynosi 250 dolarów, a cena X i PS5 to 500–600 dolarów. Oczywiście istnieje duża różnica w uzyskiwanej mocy, prawda? Dużo łatwiej jest skalować komputer na PC ze względu na pamięć i nie jest tak, że jest jeden superkomputer i jeden słabszy komputer. Istnieje około 300 konfiguracji komputerów PC i wierz mi, jest to ogromne wyzwanie, ale wydaliśmy wiele gier na komputery PC, więc jesteśmy w tym trochę lepsi.

„Ciężko pracowaliśmy, aby S działał na stałym poziomie 30 i staraliśmy się utrzymać dobrą jakość wizualną. Ale jeśli chcesz zobaczyć grę w najlepszym wydaniu, w pełnej krasie nowej generacji, będzie ona dostępna na konsolach wyposażonych w sprzęt, który to umożliwia.

Ciężko pracowaliśmy, aby S działał w wieku 30 lat i staraliśmy się zachować dobrą jakość wizualną.

Puha nie jest pierwszym deweloperem, który wyraził zaniepokojenie Xbox Series S. W październiku artysta VFX, który pracował nad wymaganiami startowymi Xbox Series S Series.

„Studia przeszły przez jeden cykl rozwoju, w którym Series S okazała się albatrosem na karku produkcji, a teraz, gdy gry są tworzone zdecydowanie z myślą o nowych konsolach, zespoły nie chcą powtarzać tego procesu” – powiedział deweloper . .

W wywiadach dla prasy, w tym IGN, Spencer unikał pytań o to, czy Xbox Series S wstrzymuje deweloperów i odrzucał wezwania, aby umożliwić deweloperom wydawanie ich gier na Xbox Series W sierpniowym wywiadzie dla Eurogamer„Posiadanie podstawowej ceny konsoli, poniżej 300 dolarów, jest dobre dla branży. Myślę, że to ważne, ponieważ Switch był w stanie to zrobić w zakresie tradycyjnego typu wtyczek” – powiedział Spencer. „W moich konsolach telewizyjnych. Myślę, że to ważne. Dlatego jesteśmy zaangażowani”.

READ  Logo Street Fighter 6 wygląda jak zdjęcie Adobe, a jego twórca chce wyciąć • Eurogamer.net

Wydaje się zatem mało prawdopodobne, aby Microsoft pozwolił wydawcom i deweloperom na wydawanie ich gier na konsolę Xbox Series W rzeczywistości Xbox Series S okazał się zaskakująco popularny w sprzedaży Xbox Series. Oznacza to jednak, że inżynierowie stoją przed trudnym wyzwaniem, aby zoptymalizować swoje gry dla S.

W niedawnym wywiadzie dla OsieSzef Xbox Game Studios Matt Botti przyznał, że rozwój Xbox Series S wraz z X, PS5 i PC wymaga „więcej pracy”. Powiedział jednak również, że deweloperom powinno być łatwiej, gdy przejdą do drugiej gry na tę platformę, ponieważ będą mogli „lepiej planować i wiedzieć, gdzie są ostre zakręty”.

Jeśli chodzi o Remedy i Alan Wake 2, Xbox Series S może nigdy nie sprostać temu zadaniu.

Wesley jest redaktorem wiadomości IGN w Wielkiej Brytanii. Znajdziesz go na Twitterze pod adresem @wyp100. Możesz skontaktować się z Wesleyem pod adresem [email protected] lub poufnie pod adresem [email protected].