Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Szef działu podróży twierdzi, że posiadanie trzech psów jest tak samo szkodliwe dla środowiska jak podróż prywatnym samolotem

Szef działu podróży twierdzi, że posiadanie trzech psów jest tak samo szkodliwe dla środowiska jak podróż prywatnym samolotem

Pan Berners-Lee powiedział, że liczba 2,1 ton dwutlenku węgla wydaje się „podejrzanie” niska i prawdopodobnie dotyczy tylko krótkich lotów odbywanych małymi samolotami.

Prywatny odrzutowiec może wyemitować 2 tony dwutlenku węgla w ciągu godziny, szacuje organizacja pozarządowa Green Transport and the Environment, w porównaniu z 8,2 tonami dwutlenku węgla emitowanymi przez przeciętnego mieszkańca Europy.

Badanie przeprowadzone przez grupę w 2021 roku wykazało, że prywatne samoloty były od 5 do 14 razy bardziej zanieczyszczające na pasażera niż samoloty komercyjne i 50 razy bardziej zanieczyszczające niż pociągi.

Emisje z prywatnych odrzutowców wzrosły o 31 procent w latach 2005-2019, mimo że rozprzestrzeniają się obawy dotyczące skutków zmian klimatu.

Ich wykorzystanie gwałtownie wzrosło od czasu wybuchu pandemii, wzrosło o 14 procent w latach 2019-2022, ponieważ zamożne osoby starały się uniknąć nowych ograniczeń i kłopotów związanych z podróżowaniem samolotem.

Korzystanie z prywatnych odrzutowców nigdy się nie skończy

Rishi Sunak jest jedną z wielu osób publicznych, które spotkały się z krytyką za korzystanie z prywatnych odrzutowców. Premier odbył prywatne podróże odrzutowcem o wartości 500 000 funtów w mniej niż dwa tygodnie wcześniej w tym roku, co spotkało się z krytyką ze strony Liberalnych Demokratów, że rząd „złamał swoje zielone obietnice”.

Gwiazda muzyki pop Taylor Swift została zmuszona do wydania oświadczenia wyjaśniającego, że jej prywatny odrzutowiec był regularnie wypożyczany innym osobom po tym, jak konto na Twitterze stało się wirusowe, obliczając wpływ emisji z kilku podróży celebrytów.

Aktywiści klimatyczni w Europie zaatakowali użycie prywatnych odrzutowców na lotniskach, w tym we wtorek w Genewie. W zeszłym roku setki protestujących zatrzymały prywatne samoloty startujące z lotniska Schiphol w Amsterdamie. Pięć miesięcy później lotnisko ogłosiło, że zamierza zakazać prywatnych odrzutowców do 2026 roku.

Hansen powiedział na szczycie Financial Times w Monako, że korzystanie z prywatnych odrzutowców „nie znika, ponieważ oszczędza czas” dla bogatych.

READ  Siły ukraińskie zmuszają Rosjan do walki o każdy cal Donbasu

Dodał, że branża była świadoma krytyki i pracowała nad zmniejszeniem wpływu swoich emisji, chociaż niedobór zrównoważonego paliwa lotniczego oznaczał, że nie było to praktyczne rozwiązanie.

Powiedział jednak, że czasami lepiej nie wsiadać do samolotów na krótsze podróże.

„Mówimy naszym klientom:„ Nie lataj z Paryża do Lyonu ”.

Hansen powiedział The Telegraph, że komentarze zostały poczynione „aby spojrzeć na działania każdego z nas z perspektywy, jeśli chodzi o emisje dwutlenku węgla”.

„Oczywiście, jeśli nikt nie lata prywatnie, to prywatne samoloty nie będą emitować dwutlenku węgla. Jeśli nikt nie ma zwierzaka, nie będzie produkcji karmy dla zwierząt, która emituje dwutlenek węgla” – powiedział.

Brytyjska Rada Obywatelska ds. Zmian Klimatu, zwołana przez reprezentatywną część społeczeństwa, w swoich zaleceniach na 2020 r. wezwała do wprowadzenia zakazu prywatnych odrzutowców i częstych opłat za podróże.

Luxaviation nie odpowiedziała od razu na pytania z Telegraph dotyczące dystansu czy liczby przejazdów klienta użytego w jego przykładzie.