Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

SpaceX zabrakło ciekłego tlenu do zasilania rakiety, ponieważ szpitale potrzebują go dla pacjentów z COVID

Rakiety Falcon 9 zasilane ciekłym tlenem firmy SpaceX wyczerpują się, ponieważ szpitale potrzebują zaopatrzenia, aby pomóc pacjentom z Covid

  • Szefowa SpaceX, Gwen Shotwell, ujawniła, że ​​firma boryka się z niedoborem ciekłego tlenu, który jest używany do zasilania rakiet Falcon 9.
  • Niedobór wynika z zapotrzebowania szpitali na ciekły tlen do respiratorów, które leczą pacjentów z Covid-19
  • Shotwell powiedział, że SpaceX jest otwarty na kontakt ze stronami trzecimi, które mogą mieć ciekły tlen


SpaceX ma do czynienia z brakiem ciekłego tlenu, który utrzymuje rakiety na ziemi, ponieważ szpitale używają go do leczenia pacjentów z COVID-19.

Wiadomość została ujawniona przez prezesa firmy Gwen Shotwell podczas wtorkowego Sympozjum Kosmicznego, na podstawie filmu przesłanego do YouTube przez ExpovistaTV.

Firma kierowana przez Elona Muska używa ciekłego tlenu (LOX) jako środka utleniającego do zapłonu ciekłej nafty rakietowej, która napędza silniki Merlin w rakietach Falcon 9.

Jednak płyn jest również stosowany w respiratorach dla osób cierpiących na COVID-19, a także w uzdatnianiach wody, a wraz z szalejącą pandemią przez ponad 18 miesięcy zapasy się kończą.

„Zdecydowanie upewnimy się, że szpitale mają płynny tlen, którego potrzebują” – powiedział Shotwell podczas dyskusji panelowej.

„Dla każdego, kto ma ciekły tlen, czy mógłbyś mi wysłać e-mail?” Ona dodała.

Przewiń w dół, aby zobaczyć filmy

SpaceX wykorzystuje „silniki płynne”, które wykorzystują paliwa płynne do generowania ciągu w silnikach naftowych Merlin.

„Paliwo rakietowe” jest mieszane z „utleniaczem” w komorze spalania, gdzie reagują chemicznie i tworzą nowe cząsteczki, w tym gaz.

Ogromna ilość wytworzonego gazu, zwana „wydechem”, może wydostać się tylko z dyszy wbudowanej w tył rakiety.

Ruch spustu spalin wpływa na równą i przeciwną siłę działającą na rakietę, popychając ją do góry.

SpaceX używa również „ultrazimnego” przechłodzonego ciekłego tlenu, który jest chłodniejszy niż bardziej powszechny LOX: kriogeniczny LOX jest głęboko chłodzony do -340 stopni Fahrenheita, podczas gdy konwencjonalny LOX stabilizuje się na -297 stopni Fahrenheita.

Prezydent SpaceX Gwyenne Shotwell powiedziała, że ​​stoi w obliczu niedoboru ciekłego tlenu, ponieważ szpitale potrzebują go dla pacjentów z COVID

Prezydent SpaceX Gwyenne Shotwell powiedziała, że ​​stoi w obliczu niedoboru ciekłego tlenu, ponieważ szpitale potrzebują go dla pacjentów z COVID

Ponieważ SpaceX przygotowuje się na poważny niedobór, który może powstrzymać starty Falcona 9, tak samo są ze szpitalami.

Szpitale mają obecnie do czynienia z gwałtownym wzrostem przypadków COVID-19, częściowo ze względu na indyjski wariant delta, który obciąża ich zapasy.

Adventist Health White Memorial Hospital w Los Angeles przyjmowało co najmniej 200 nowych pacjentów z COVID-19 dziennie w ciągu ostatniego miesiąca.

To zmusiło szpital do zwiększenia rezerwy ciekłego tlenu z 6000 galonów do 9000 galonów – ale to potrwałoby tylko dwa tygodnie, zgodnie z statystyki wiadomości.

używany SpaceX

SpaceX wykorzystuje „silniki płynne” do generowania ciągu w swoich silnikach Merlin (na zdjęciu), które są zasilane naftą. Jednak ciekły tlen (LOX) działa jako środek utleniający – krytyczny składnik procesu.

„Kiedy mówisz o Covid, brak tlenu będzie twoim najgorszym koszmarem” – powiedziała Stat News Mara Bryant, dyrektor ds. operacyjnych Adventist Health, która prowadzi również szpital w pobliskim Glendale w Kalifornii.

READ  Propozycja Bidena dotycząca budżetu NASA na 2022 r. Przyspiesza rozwój nauki i przestrzeni handlowej

Potrzebujesz dużego przepływu tlenu, aby pomóc ludziom oddychać podczas walki z wirusem. Ale to jest bardzo szerokie zastosowanie.

Naszym problemem było to, że zbyt szybko zużywaliśmy tlen i zaczęliśmy odczuwać wahania ciśnienia w naszym systemie. Nie chcesz tego widzieć. Tlen musi być regularnie podawany, aby był bezpieczny dla pacjentów.

Reklamy