Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Śmieszne: Koalicja zapłaciła 115 000 USD za miejsce parkingowe w Melbourne |  polityka australijska

Śmieszne: Koalicja zapłaciła 115 000 USD za miejsce parkingowe w Melbourne | polityka australijska

Fundusz parkingów podmiejskich Alliance zapłacił 115 000 USD za miejsce na projekt na przedmieściach Melbourne w Berwick, który według audytora generalnego był prawie dwukrotnie wyższy od rekordowej ceny.

Stuart Norman, dyrektor generalny najwyższego szczebla Parking Australia, zakwestionował cenę, mówiąc Guardian Australia, że ​​„nie widzi żadnego uzasadnienia”, że projekt będzie kosztował zbyt dużo.

Ale minister infrastruktury miejskiej, Paul Fletcher, bronił projektu kosmicznego na 500 samochodów, który zbuduje wiktoriański rząd, powołując się na ocenę stanu, że z każdego zainwestowanego dolara zwróci on 3 dolary.

28 czerwca Audytor Generalny opublikował zjadliwy raport na temat programu parkingów pasażerskich o wartości 660 milionów dolarów, stwierdzając, że żaden projekt z 47 projektów nie został wybrany przez Wydział Infrastruktury.

Zamiast tego miejsca parkingowe zostały określone przez posłów i kandydatów z koalicji i wybrane przez ministrów w procesie, który „wyraźnie nie był oparty na zasługach”, czytamy w raporcie.

Audytor generalny ustalił, że 9 września 2020 r. administracja poinformowała ówczesnego sekretarza Alana Tudge’a, że ​​projekt w Berwick będzie kosztował 115 000 USD za miejsce w samochodzie, o 190% więcej niż standardowo.

Minister została poinformowana, że ​​koszty były powyżej normy i że kierownictwo „będzie nadal współpracować z Victorią, aby zrozumieć stawki rynkowe i określić wszelkie dodatkowe fundusze, które mogą być wymagane” – powiedziała. Ceny rynkowe „potwierdziły te koszty”, ale departament „pozostał zaniepokojony”.

21 września 2020 r. zatwierdzono projekt Berwick, w którym Victoria zbudowała parking w ramach projektu usunięcia przejazdów kolejowych, co według Federalnej Administracji Infrastruktury powinno prowadzić do „efektywności dostaw”.

Victoria następnie zwróciła się o zwiększenie funduszy na budowę projektu w ramach zintegrowanego rozwiązania z przesiadką autobusową, w tym wyburzenie istniejących parkingów, ochronę sąsiednich aktywów kolejowych, obiektów całujących i jeździeckich, parkingów rowerowych oraz poprawę segregacji samochodów i autobusów.

READ  Analiza: problem Durhama w otwartej przestrzeni

15 kwietnia 2021 r. rząd australijski postanowił przeznaczyć dodatkowe 49,2 mln USD na finansowanie projektu Berwick, podnosząc jego całkowitą cenę do 64,2 mln USD. Dodatkowe finansowanie było Zapowiedziany w majowym budżecie.

Wiktoriański Departament Transportu wyjaśnił później Audytorowi Generalnemu, że „podczas gdy stan zaproponował wykorzystanie wydajności” przy budowie parkingu w ramach projektu usunięcia skrzyżowania na Clyde Road, „wydajności te nie są już osiągalne z powodu opóźnień w rząd australijski potwierdził finansowanie na realizację projektu dopiero w dniu 28 maja 2021 r.”

Norman powiedział: „Wydaje się, że nie ma żadnego uzasadnienia, aby te przestrzenie kosztowały tak dużo [$115,000 a space]”.

Zapisz się, aby codziennie rano otrzymywać najgorętsze wiadomości z Guardian Australia

„Koszt powinien mieścić się w zakresie oferowanym przez głównego audytora” – powiedział Guardian Australia, zauważając, że rozumie, że były odpowiedzi na oferty, które podawały niższą cenę.

Norman zakwestionował również, dlaczego parkingi rządu federalnego nie mają technologii czujników, które informowałyby mieszkańców, czy są dostępne miejsca.

„Ile kosztują te projekty – nieuwzględnienie technologii parkowania, która pomaga pasażerom, jest absurdalne” – powiedział.

„Parking Australia chciałby zobaczyć freelancera wyznaczonego do przeglądu i zarządzania dostawą parkingów pasażerskich”.

Federalny Departament Infrastruktury powiedział Guardian Australia, że ​​dodatkowe fundusze dla Berwick „wspomogą dostawy ekspresowe, zgodnie z zakresem projektu i ułatwią integrację ze zaktualizowanym przesiadką autobusową”.

„Rząd australijski nie finansuje wymiany autobusów”.

Rzecznik Fletchera powiedział: „Podczas gdy Berwick kosztuje [car park] Większy, raport propozycji projektu rządu wiktoriańskiego wykazał, że projekt miał stosunek kosztów do korzyści wynoszący 3:34”.

„Oznacza to, że każdy zainwestowany 1 dolar będzie generował ponad 3 dolary odsetek, które wkrótce zmaterializują się wraz z rozpoczęciem budowy we wrześniu”.

Rzecznik rządu wiktoriańskiego powiedział: „Zobowiązanie wyborcze Wspólnoty Narodów jest przekazywane w ramach projektu usunięcia przejścia na poziomie rządu Andrewsa Partii Pracy”.

READ  NASA Perseverance świętuje pierwszy rok na Marsie, ucząc się biegać - NASA's Mars Exploration Program

„Wszelkie pytania dotyczące finansowania zobowiązań wyborczych Wspólnoty, należy kierować do Wspólnoty”.

Audytor Generalny ustalił, że nie ma minimalnego stosunku kosztów do korzyści dla projektów w szerszym Funduszu na rzecz zagęszczenia ruchu miejskiego o wartości 4,8 mld USD.

Jedna propozycja modernizacji skrzyżowania zwróciłaby zaledwie 3 centy dolara, ale wydano 5,4 miliona dolarów, ponieważ departament uważał, że przyniesie to „szersze korzyści ekonomiczne”.

Federalna opozycja Partii Pracy była bardzo krytyczna wobec programu parkowania, nazywając go sportem „na sterydach”, przywołując szacunki Senatu dotyczące kwestionowania zarządzania infrastrukturą i skupiając się na braku konsultacji koalicji z władzami stanowymi i lokalnymi.

W maju urzędnicy Senatu ujawnili szacunki, że Cities Reference Group, organ doradczy powołany w 2017 roku, nie spotykał się od lutego 2019 roku.

Minister ds. infrastruktury miejskiej cienia, Andrew Giles, powiedział, że wiele obiecanych parkingów było tak Anulowano, ponieważ Fletcher „nie chciał rozmawiać z radami, zdradzić i rozgniewać lokalnych pasażerów”.

„Ale to normalne – rząd Morrisona nie spotka się nawet z własną Grupą ds. Miast” – powiedział. „Jedynymi osobami, z którymi się konsultują, są liberalni parlamentarzyści i kandydaci”.

Giles powiedział, że Australijczycy zasługują na „finansowanie infrastruktury oparte na potrzebach, a my desperacko potrzebujemy krajowego organu antykorupcyjnego”.

W poniedziałek, skarbnik Josh Frydenberg bronił programu, zauważając, że Partia Pracy ma własną propozycję programu „parkuj i jedź” o wartości 300 milionów dolarów.

Powiedział, że fundusz zareagował na problem zatorów i że prawie 40% mieszkańców Melbourne nie mieszka w odległości spaceru od transportu publicznego.

„To był główny cel naszego programu infrastrukturalnego i nie możemy się doczekać udostępnienia tych parkingów w całym kraju”.