Ośmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia nawet w trybie automatycznym lubi się kołysać – może trochę za bardzo, bo tak bardzo waha się, czy ruszyć. Najlepiej przejąć kontrolę za pomocą wioseł, ponieważ reakcja jest natychmiastowa.
Jedź nieco mocniej, a szybko osiągniesz konserwatywne ustawienie kontroli trakcji w trybie Komfort. Przejście do wersji Sport nie było takim skokiem, jakiego się spodziewałem – trochę sztywniejsze, trochę głośniejsze, ale charakter samochodu pozostaje w zasadzie taki sam.
Wyścigi to miejsce, w którym robi się ciekawie. Robi się więcej hałasu (hałaśliwe to słowo – nie idźmy tam ponownie), a skrzynia biegów dodaje biegi (niepotrzebnie niegrzeczne, ale wiele osób lubi taki teatr). Jeszcze bardziej interesujące jest to, że włącza się system Ferrari Dynamic Enhancer. Jest to skuteczne połączenie wektorowania momentu obrotowego za pomocą hamulców i łagodniejszej konfiguracji kontroli stabilności.
W Romie brakuje trybu wyłączenia CT, który można znaleźć w niektórych bardziej ostrych Ferrari, który umożliwia pokonywanie bocznych zakrętów, ale Race jest nadal idealnie dopasowany do drogi, pozwalając samochodowi mocniej docisnąć pedał gazu, nie pozwalając, aby sytuacja zrobiła się zbyt duża gdyż utrzymanie samochodu w ruchu wymaga dużych umiejętności.
Układ kierowniczy ma takie same przełożenia jak w coupe, ale inżynierowie twierdzą, że bardziej miękkie zawieszenie i nadwozie oznaczają w praktyce wolniejsze hamowanie. Nadal jest sterowany przez Ferrari, więc nie nazwałbyś go inaczej niż szybkim, ale nie wymaga rozpoznawalności, którą zauważyliśmy w coupe. Chociaż nie jest przeładowany sprzężeniem zwrotnym, wystarczy to w połączeniu z niedetonującym przednim chwytem i niewielkim, ale doskonale zweryfikowanym przechyleniem nadwozia, aby dać ci znać, co się dzieje i dać ci ogromną pewność co do samochodu.
Wystarczy przeciąć do końca i przekręcić manettino do końca, odłączając ESC i uwalniając cygańską równowagę. Nadal jest sporo przyczepności, a kiedy ją traci, samochód skręca dość szybko, ale szybkie sterowanie pozwala wyłapać nadmierną podsterowność, co sprawia, że jazda jest bardziej ekscytująca niż przerażająca.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro