Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

PTC Seaport oferuje niezwykły dodatek dla pracowników: miejsce w doku

PTC Seaport oferuje niezwykły dodatek dla pracowników: miejsce w doku

Bostoński Globus

Ta funkcja została po raz pierwszy zaproponowana przez PTC w 2020 roku jako sposób na przyciągnięcie ludzi z powrotem do biura.

Stuart Aquadro, pierwszy plan, i Stuart Heaviside, obaj pracownicy pakistańskiej firmy telekomunikacyjnej w porcie morskim, wychodzą z łodzi Heaviside. Firma wynajęła dwie pochylnie w marinie jako dodatkową korzyść, umożliwiając pracownikom dojazdy do pracy łodziami z domu. Erin Clark/The Boston Globe

Jeden z najbardziej niezwykłych przywilejów pracowniczych Bostonu ukrywa się na widoku w Seaport District.

Jeśli kiedykolwiek poświęciłeś czas na relaks na schodach za Instytutem Sztuki Współczesnej, wzniesienie kieliszka różowego w nowym barze ReelHouse Oyster lub wskoczenie do promu wodnego z Seaport do North Station, przewaga była tuż przed tobą.

Pracownicy firmy programistycznej PTC mają bezpłatny dostęp do miejsca dokowania w Fan Pier Marina. Tego lata około tuzina z nich korzysta z okazji, by dojechać łodzią do pracy, podłączyć się i przejść dwie przecznice do biura na Seaport Boulevard. To już trzecie lato, bostońska firma oferuje żeglarzom bezpłatne cumowanie. Pracownicy, którzy z niego korzystają, jeżdżą samochodami z głównych portów Salem, Sytwit, Hingham i Newton.

„Kiedy pierwszy raz usłyszałem o poślizgnięciach, powiedziałem:„ To nieprawda ”- mówi Stuart Aquadro, dyrektor ds. sprzedaży w pomieszczeniach. Teraz Aquadro raz lub dwa razy w tygodniu korzysta z doków, aby przeprawić się przez port ze swojego domu we wschodnim Bostonie. „Nie ma białych, którzy przetrzymują go przez ruch uliczny” — mówi. Od czasu do czasu Aquadro udaje się w weekend na zakupy spożywcze do Trader Joe’s w Seaport.

Personel, który nie posiada łodzi, może również jeździć. Peter LeBlanc, starszy menedżer w PTC, mówi, że nie uzyskał jeszcze zgody współmałżonka na zakup łodzi, ale od czasu do czasu dojeżdża godzinę do pracy z South Shore z kolegą, Stuartem Heavyside, który trzyma swoją 35-metrową motorówkę w Scituate.

Stuart Heaviside (po lewej) i Stuart Aquadro, obaj pracownicy Pakistan Telecom Company w porcie morskim, pozują do zdjęcia na łodzi Heaviside.
Stuart Heaviside (po lewej) i Stuart Aquadro, obaj pracownicy Pakistan Telecom Company w porcie morskim, pozują do zdjęcia na łodzi Heaviside. – Erin Clark / The Boston Globe

Franczyza została po raz pierwszy zaproponowana w 2020 roku podczas rozmowy na dachu PTC, w której uczestniczył dyrektor generalny spółki publicznej, Jim Hepelmann. Rozmowa koncentrowała się na rzeczach, które mogą sprowadzić ludzi z powrotem do biura; Firma PTC, która sprzedaje oprogramowanie używane przez architektów i projektantów, właśnie przeprowadziła się z Needham do lśniącego nowego budynku siedziby w porcie morskim. „Dosłownie żartowałem, kiedy powiedziałem:„ Tak jak mamy garaż i parking dla rowerów, powinniśmy mieć miejsce na łodzie ”- wspomina Michael Campbell, który był wówczas wiceprezesem wykonawczym firmy. Campbell czasami przyjeżdżał ze Scituate na swojej łodzi, ale albo płacił za dzień w doku w pobliżu Legal Harbourside, albo znajdował sekretne miejsce, w którym mógł zahaczyć za darmo.

Hebelmann kazał mu spojrzeć na koszty. Campbell szukał wyceny, wspominając zimny lutowy dzień, kiedy debatowali, czy wystarczy jeden kupon. Zatwierdzony na dwa lata. Cena stojaka w Fan Pier Marina za wynajem 70 stóp powierzchni doku na jeden sezon wynosi 30 000 $, ale Campbell mówi, że był w stanie wynegocjować z odrobiną zniżki. (Wystarczająco dużo miejsca na dwie średniej wielkości łodzie motorowe). Dodatek za parkowanie pojawił się w Internecie latem 2021 r. – wraz z pokusami związanymi z powrotem do biura, takimi jak darmowe lunche. Miejsce w marinie można rezerwować w taki sam sposób, w jaki pracownik rezerwuje salę konferencyjną, korzystając z firmowego kalendarza Microsoft Outlook.

Pod koniec pewnego lipcowego czwartku poszedłem zobaczyć kupon na własne oczy. Aquadro i Heavyside mieli tam swoje łodzie („Sea Salt” i „Midlife Crisis”), a trzeci pracownik PTC korzystał z dodatkowego wolnego miejsca. W porcie był spokojny dzień, delikatne słońce, lekki wietrzyk, aw oddali dźwięk klaksonów promu. Heaviside powiedział, że czterech lub pięciu pracowników często korzysta z bonów, a kolejnych pięciu lub sześciu korzysta z nich sporadycznie. Dyrektor generalny firmy, zapalony rybak, mieszka w New Hampshire, powiedział Heaviside, więc nie jest jednym ze stałych użytkowników kuponów, „chociaż często przychodzi do nas usiąść”.

Heaviside i Campbell twierdzą, że łodzie są często używane jako sale konferencyjne na świeżym powietrzu lub do spotkań towarzyskich po pracy. „Za każdym razem, gdy wsiadałem na łódź, napełniałem lodówkę napojami, a ktokolwiek był na moim ostatnim spotkaniu, mówiłem:„ Chodźmy nad wodę ”. Albo będzie miły dzień i będziemy mieć spotkania na łodzi. Sama możliwość przebywania na zewnątrz w takim środowisku jest motywująca, powiedział Campbell. Często w spotkaniach na łodzi biorą udział dyrektor generalny lub inni dyrektorzy wyższego szczebla, a także pracownicy niższego szczebla. „Było zamieszanie, które nie zawsze miało miejsce w biurze” – powiedział Campbell. To lepsze niż siedzenie w tunelu Teda Williamsa. „Czasami właściciele łodzi witają klientów PTC.

Pływanie łodzią może być szybszą alternatywą dla dojazdu do pracy samochodem lub komunikacją miejską, ale nie jest to najtańszy sposób, nawet z bezpłatnym parkingiem. Campbell mówi, że w idealny dzień może odbyć podróż z Scituate do Seaport w mniej niż 40 minut. Zwykła podróż w dni powszednie może czasami trwać do 2 godzin. Jego przeciętny rejs trwał około godziny, ale w przypadku bardzo wzburzonych mórz może to trwać nawet 90 minut. „Biorąc pod uwagę sezon żeglarski tutaj, generalnie staram się nie myśleć o tym, ile wydaję na benzynę” – powiedział Campbell. Ale szacuje, że podróż w obie strony kosztowałaby około 150 dolarów paliwa i że pływał łodzią od 12 do 15 razy w roku.

Stuart Heaviside (po lewej) i Stuart Aquadro, obaj pracownicy Pakistan Telecom Company w porcie morskim, pozują do zdjęcia na łodzi Heaviside.
Stuart Heaviside (po lewej) i Stuart Aquadro, obaj pracownicy Pakistan Telecom Company w porcie morskim, pozują do zdjęcia na łodzi Heaviside. – Erin Clark / The Boston Globe

Heaviside powiedział, że dostęp do wody jest częścią tego, do czego dążyła PTC, kiedy przeniosła się z przedmieść do miasta przed COVID: bardziej dynamiczna kultura firmy. Kiedy rozmawialiśmy w czwartek, planował pójść na kolację z kolegami, a potem spędzić noc w kabinie swojej łodzi. Posiadanie siedziby firmy tak blisko portu bez dostępu do niego „byłoby jak posiadanie biura na polu golfowym i nie granie w golfa” – powiedział Cuadro. Nie tylko lubi podróżować łodzią do pracy, a potem robić zakupy spożywcze, ale ma też trzy pułapki na homary w porcie, które od czasu do czasu serwują obiad.

Chociaż PTC nie oferuje bezpłatnych miejsc parkingowych dla pracowników, którzy wybierają dojazd do pracy samochodem, istnieje program, który pokrywa 100 procent członkostwa w transporcie kolejowym, promowym, T lub Bluebike lub dofinansowuje część kosztów parkowania.

Campbell, pracownik, który początkowo zaproponował ten pomysł, powiedział, że nie są mu znane żadne inne firmy oferujące przestrzeń doku jako korzyść. „Stworzyliśmy precedens, zamiast go cytować” – powiedział. Dodał jednak, że ma „przyjaciół na South Shore, którzy pracują w City, którzy przenieśli ten pomysł do swoich firm”.

Zeszłej jesieni Campbell opuścił PTC, aby objąć stanowisko kierownicze w innej firmie technologicznej, Bentley Systems. Chociaż od czasu do czasu przypływa do Seaport swoją 36-metrową łodzią motorową Pursuit, aby skorzystać ze wspólnej przestrzeni biurowej w pobliskim WeWork, musi płacić za korzystanie z własnej przystani.

Powiedział, że darmowy kupon jest „jedną z wielu rzeczy, za którymi tęsknię w PTC”.

Stuart Aquadro, dyrektor sprzedaży przychodzącej PTC w porcie morskim, idzie do swojej łodzi.
Stuart Aquadro, dyrektor sprzedaży przychodzącej PTC w porcie morskim, idzie do swojej łodzi. – Erin Clark / The Boston Globe

READ  Naukowcy wiedzą teraz, że kształt naszej galaktyki bardzo różni się od tego, co pierwotnie sądzono