Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Polski Pekin odmówił wejścia na pokład i oszukał awarię

Polski Pekin odmówił wejścia na pokład i oszukał awarię

Czytelnik OMAAT opowiedział mi o frustrującej sytuacji, z którą obecnie ma do czynienia, i poprosił o pomoc. Wydaje mi się, że przez prawie 20 lat obsesji na punkcie mil i punktów widziałem już prawie wszystko i nie muszę się zbytnio zastanawiać, jakiej rady udzielić. Jest to jednak nieco bardziej skomplikowane.

Polska Lotte zatrzymuje pasażerów samolotów w Pekinie

Czytelnik zarezerwował bilet w Klasie Biznes na podróż w dniu 29 marca 2023 r. z Pekinu do Warszawy, z Frankfurtu do Nowego Jorku, z dwoma pierwszymi rejsami Polskiego LOT-u. Zarezerwował to, korzystając ze swoich punktów Air Canada Aeroplan, które przelał ze swojego konta milowego Capital One (na ile to jest warte, udostępnił mi zrzuty ekranu potwierdzające, że mile pochodziły z jego konta Capital One, a bilet został zarezerwowany z jego konto Aeroplan).

Kiedy przybył na lotnisko w Pekinie, lokalny personel naziemny uniemożliwił mu wejście na pokład samolotu. Według czytelnika:

  • Początkowo twierdzili, że lot został zarezerwowany nielegalnie, ponieważ na te loty nie można było wykorzystać punktów z kart kredytowych
  • Później twierdzili, że mile Miles & More można było wykorzystać tylko na loty polskiego LOT-u, a nie mile należące do programów partnerskich.
  • Próbował spokojnie wytłumaczyć, że to nieprawda, ale odmówili słuchania i zastraszyli go, grożąc wezwaniem policji.
  • Zadzwonił do Polskiego Biura Obsługi Klienta LOT w Polsce, a przedstawiciel potwierdził, że jego rezerwacja jest ważna; Przedstawiciel telefoniczny zadzwonił do biura w Pekinie, ale odmówili zmiany zdania

Pasażer musiał wrócić do Nowego Jorku, a polski LOT odmówił zaoferowania jakichkolwiek zastępstw. W rezultacie zarezerwował bilet klasy biznes w Korean Air, który kosztował ponad 5800 USD. Po tym wszystkim skontaktował się z polskim LOT-em, ale nie odzywał się od miesięcy.

Niektórzy ludzie mogą powiedzieć: „Cóż, wygląda na to, że kupno biletu za 5800 $ jest ryzykowne”. To absolutna prawda, chociaż należy pamiętać, że bilety lotnicze w klasie biznes poza Chinami są nadal bardzo drogie, biorąc pod uwagę ogromne ograniczenia przepustowości. Była to prawdopodobnie najtańsza opcja w klasie biznes w Stanach Zjednoczonych w tym momencie, a poza Pekinem często nie ma nagród w ostatniej chwili.

READ  Czy Polska jest kolejnym rynkiem wzrostu dla międzynarodowych kancelarii prawnych?

Na ile to jest warte, czytelnik też Podziel się swoim doświadczeniem na FlyerTalka istnieje wiele innych doniesień o osobach, którym odmówiono wejścia na pokład polskich lotów LOT-u z Pekinu w przypadku rezerwacji z punktami Air Canada Aeroplan i Avianca LifeMiles.

Polska firma LOT odmawia niektórym pasażerom wejścia na pokład w Pekinie

Dlaczego polski LOT uniemożliwia pasażerom wejście na pokład samolotu?

To są spekulacje z mojej strony, ale to jest moje najlepsze przypuszczenie co do tego, co się dzieje. Jak pisałem wcześniej, istnieje wiele oszustw, jeśli chodzi o programy dla osób często podróżujących. Istnieją brokerzy mil, którzy sprzedają bilety osobom, które rezerwują za mile. Trzy największe rynki dla tego typu zachowań to Chiny, Indie i Stany Zjednoczone.

Obecna międzynarodowa zdolność przewozowa poza Chinami jest niewiarygodnie ograniczona, w wyniku czego ceny są zbyt wysokie. Polski LOT udostępnił wiele nagród dostępnych na trasie między Warszawą a Pekinem. Tak więc nie tylko okazało się to popularne wśród tych, którzy chcą wymienić swoje mile, ale okazało się również lukratywną okazją dla brokerów mil.

Specjalnie w tej konkretnej sytuacji pokazano mi ostatnio kilka zrzutów ekranu, jak loty na tej konkretnej trasie można sprzedać na chińskim forum, aby uzyskać tanie bilety premium. Najwyraźniej ktoś z polskiego LOT-u to wymyślił – nie jestem pewien, czy to był ktoś z biura w Pekinie, czy nie. Wydaje się, że ich rozwiązaniem przeciwdziałającym oszustwom jest anulowanie biletów Air Canada Aeroplan i Avianca LifeMiles wydanych z Pekinu.

To oczywiście stanowi ogromny problem, który jest całkowicie nieracjonalny:

  • Nie każdy, kto rezerwuje bilet-nagrodę z Pekinu, popełnia oszustwo
  • Podczas gdy linie lotnicze mogą karać osoby, które podejrzewają o oszustwo, zamykając ich konta dla często podróżujących pasażerów, nie mogą jednostronnie anulować potwierdzonego biletu bez żadnych dowodów popełnienia wykroczenia.
  • Co gorsza, linia lotnicza nie informuje z wyprzedzeniem o anulowaniu biletu, a jedynie pozwala ludziom pojawić się na lotnisku
READ  Wyzwanie uchodźcze w Polsce jest zbyt duże, by można było sobie z nim poradzić samemu

O ile mi wiadomo, nie ma tu winy Air Canada Aeroplan, bilet został wystawiony prawidłowo. Nie jest nawet jasne, na jakim szczeblu zapadają tutaj decyzje w LOT-ie polskim – czy była to decyzja kierownictwa, czy też kierownik polskiej stacji LOT w Pekinie był tylko złoczyńcą i podjął inicjatywę anulowania biletów?

Jakie są prawa pasażera?

Wydaje mi się bardzo jasne, że ktoś w LOT Polish był nadgorliwy w odmawianiu przyjęcia na pokład w Pekinie. Robię, co mogę, aby pomóc czytelnikowi, chociaż w pełnej jawności nie mam kontaktów w LOT-ie po polsku. Więc zrobię, co w mojej mocy, i myślę, że po części jest to wyolbrzymianie tej historii.

Jak rozsądnie poradzić sobie z tą sytuacją? Moja pierwsza myśl jest taka, że ​​EU261 obejmuje prawa pasażerów linii lotniczych do podróżowania w UE. Niestety w 2022 r. Austriacki sąd orzekł UE 261 nie miałaby zastosowania, gdy po prostu odnosisz się do UE wśród innych regionów.

Jeśli czytelnik nie otrzyma odpowiedzi z Działu Relacji z Klientami LOT-u, jakie ma możliwości? Wydaje mi się, że będzie musiał wystąpić do sądu. Niestety najlepszy sposób na podjęcie kroków prawnych jest poza moim obszarem specjalizacji.

Jako Amerykanin, jak możesz walczyć z polską linią lotniczą, która odmówiła ci wpuszczenia na pokład do Chin, o bilet wystawiony przez kanadyjską linię lotniczą? Jest to oczywiście niemały wyczyn i jestem pewien, że są czytelnicy OMAAT, którzy mają większą wiedzę niż ja.

Jeśli mnie pytasz, LOT Polish powinien być na haczyku za zrekompensowanie temu podróżnemu biletu koreańskiej linii lotniczej, który musiał kupić z powodu nieprawidłowej odmowy przyjęcia na pokład. Nie wiem jednak, w jaki sposób faktycznie uzyskuje się tę decyzję. Ale jest wielu naprawdę inteligentnych czytelników OMAAT, więc mam nadzieję, że włączysz się ze swoimi przemyśleniami.

READ  Właściciele firm z West Tampa rozumieją swoją przeszłość i patrzą w przyszłość
Ktoś w LOT Polish uważa, że ​​bilety-nagrody są fałszywe

minimum

Polskie linie lotnicze LOT odmawiają wstępu na pokład niektórym pasażerom, którzy rezerwują bilety-nagrody u partnerów spoza Pekinu. Wydaje się, że istnieje znaczna liczba oszustw związanych z biletami-nagrodami wystawionymi na ten lot z Pekinu, chociaż jasne jest, że nie wszystkie bilety są fałszywe.

Dość powiedzieć, że jest to całkowicie nie do przyjęcia. Oszustwa związane z biletami-nagrodami to poważny problem, ale nie można bezpodstawnie zakładać, że każdy, kto posiada bilet-nagrodę wydany w ramach programu partnerskiego, popełnia oszustwo. LOT Polish musi być tutaj pociągnięty do odpowiedzialności… nie do końca wiem, jak to powinno wyglądać.

Jak poradziłbyś sobie z odmową przyjęcia na pokład polskiego LOT-u?