Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Pasta do butów może stracić połysk – rozrywka

Pasta do butów może stracić połysk – rozrywka

rozrywka


Pasta do butów może stracić trochę połysku





NOWY JORK (AP) — W niedawny zimowy dzień w Penn Station Booth Repair and Shoe Shine mężczyźni wskakują na krzesła do czyszczenia butów i wyciągają gazety i telefony, aby czytać, podczas gdy mechanicy obuwia nakładają pastę i smar do łokci na mokasyny, buty i inne skórzane buty . Po zakończeniu klienci ci przekazują 8 dolarów gotówki do lady z napisem „Nie jesteśmy Bogiem, ale ratujemy pantofle”.

Czyszczenie butów ma chlubną historię w Stanach Zjednoczonych. W latach 60. XIX wieku Horatio Alger spopularyzował amerykańską powieść „od pucybuta do milionera” swoją książką „Ragged Dick” o pucybutu (lub „bootblack”), który toruje sobie drogę do fortuny. Shoe Shine (i czasami dziewczyny) pojawiły się później w niezliczonych filmach i programach telewizyjnych.

Dziś tradycja szybkiego wypolerowania pasty do butów przykrytej szmatą znacznie się zmniejszyła, a wiele stoisk podobnych do tych na Penn Station zniknęło w całym kraju. Spadek ten został spotęgowany przez pandemię, pracę zdalną i rosnącą popularność casualowych strojów biznesowych, gdy ludzie wracają do biura. Nawet SC Johnson, który produkuje największą markę pasty do butów, Kiwi, powiedział w styczniu, że przestał sprzedawać tę markę w Wielkiej Brytanii z powodu spadku popytu (nadal sprzedają ją w USA).

Ostatni raz spis obejmował pastowanie obuwia jako jedną firmę w 2007 r., kiedy policzono tylko 30 zakładów. Według firmy badawczej IBISWorld, rynek naprawy obuwia spadł o około 23% w latach 2013-2023 do 307 milionów dolarów. Sprzedaż pasty do butów w 2022 roku wyniosła 27,3 miliona sztuk, co oznacza spadek o 29% w porównaniu z 2019 rokiem, według danych firmy Nielsen, co jest oznaką zmian, jakie przyniosła pandemia.

READ  Uhonorowanie Magdaleny Abakanowicz doodlem Google w jej 93. urodziny

Właściciel stoiska Penn Station, Nissan Khaimov, powiedział, że jego stoisko będzie świecić od 80 do 100 butów każdego dnia roboczego, zanim wybuchnie pandemia. Teraz są 30-50 dni od wtorku do czwartku i niższe w poniedziałki i piątki. Praca hybrydowa szkodzi jego biznesowi.

„Dopóki ludzie nie wrócą do pracy, problemy nie zostaną rozwiązane” – powiedział Khaimov, który pomaga osobom dojeżdżającym do pracy w Nowym Jorku i poza nim, którzy nie mogą polerować butów tam, gdzie mieszkają. A to nie jest dobre dla właścicieli i najemców, takich jak my. Więc czekamy. Ale w końcu wszystko wróci do normy, miejmy nadzieję. Ale kiedy nie wiemy.

Jako młody chłopak, 38-letni Rory Heenan, księgowy z Filadelfii, powiedział, że w każdy piątek będzie jeździł pociągiem z tatą do pracy i obserwował, jak on czyści buty.

„Po prostu siedziałem tutaj jako mały facet, wiesz, obserwator” – powiedział. „I oto jestem, wiesz, 30 lat później, robiąc to samo. Więc to zdecydowanie coś, co przemija w czasie.”

Po drugiej stronie miasta, w korytarzu między metrem a przystankiem autobusowym Port Authority, Jairo Cardenas również odczuwa szczyptę. Zatrudnienie w Alpha Shoes Repair Corp. spadło. , którą prowadzi od 33 lat, spadł o 75% w porównaniu do stanu sprzed pandemii. To zasługa serum do butów, jednego z trzech, których używał przed pandemią. Pasterz polerował 60 lub 70 butów dziennie. Teraz dobry dzień to 10-15 błyszczyków.

Właściciel Cárdenasa dał mu obniżkę czynszu, ale nadal walczył i zobaczył, że kilka innych czyszczenia butów w okolicy jest blisko. Zauważa jednak wzrost liczby osób powracających do pracy i ma nadzieję, że do wiosny biznes powoli wróci do normy.

„; var i = Math.floor(r_text.length * Math.random()); document.write(r_text[i]);

READ  ILY Films przejmuje brytyjskie prawa do katastrofy „Supercell” Aleca Baldwina — The Hollywood Reporter