Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Ostatnia widoczna kometa z epoki lodowcowej minęła Ziemię na początku 2023 roku

Kometa, która ostatnio pojawiła się na nocnym niebie, gdy neandertalczycy wciąż wędrowali po Ziemi, pojawi się ponownie na początku przyszłego roku.

Kometa C/2022 E3 (ZTF) okrąża Słońce co 50 000 lat i 1 lutego 2023 roku minie Ziemię w odległości 26 milionów mil, dzięki czemu będzie widoczna gołym okiem.

Jest już widoczny przez lornetki i teleskopy niskiego poziomu, gdy niebo jest czyste, i powinien stać się widoczny bez specjalistycznego sprzętu od połowy do końca stycznia.

Astronomowie już śledzili kometę E3, ujawniając niebiesko-zieloną komę ze złotym ogonem.

E3 będzie pierwszą kometą, która rozświetli niebo od czasu Neowise latem 2020 roku.

Kometa E3 uchwycona przez astronomów NASA w grudniu 2022 r

(NASA)

Kometa E3 została po raz pierwszy odkryta przez Zwicky Transit Facility (ZTF) w Kalifornii i od tamtej pory jest fotografowana przez astronomów z NASA.

Kometa E3 ma swoją nazwę jako trzecia kometa odkryta w piątym tygodniu roku.

Astronomowie radzą każdemu, kto ma nadzieję zobaczyć kometę E3, aby wybrał ciemne miejsce pozbawione światła z otoczenia i pozwolił oczom przyzwyczaić się przez 30 minut.

wyspecjalizowane Aplikacje i strony internetowe na smartfony Można ich również użyć do zlokalizowania komety na niebie, takich jak Star Chart, Sky Safari i SkyView.

„Komety są w istocie wysoce nieprzewidywalnymi obiektami, ponieważ ich jasność zależy od rozpraszania światła słonecznego przez cząsteczki pyłu w komecie i warkoczu komety” Witryna śledząca komety In-The-Sky wskazany.

„Pył ten nieustannie odpływa z jądra komety, a jego gęstość w danym momencie decyduje o szybkości sublimacji lodu w jądrze komety, gdy jest ono ogrzewane przez promienie słoneczne. Zależy to również od tego, ile pyłu jest zmieszanego z tym lodem. Jest to bardzo trudne do przewidzenia z góry i może być wysoce zmienne nawet pomiędzy kolejnymi pojawianiami się tej samej komety.

READ  Skąd na ziemi wzięła się woda?