Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Nowe BMW serii 5: EV i PHEV zauważone po całkowitej zmianie stylizacji

Nowe BMW serii 5: EV i PHEV zauważone po całkowitej zmianie stylizacji

Obecna seria BMW 5 ma zostać wymieniona w 2024 roku, siedem lat po premierze, a nasi fotografowie-szpiedzy po raz pierwszy dostrzegli jego całkowicie przeprojektowany następca.

W centrum testowym BMW w Niemczech pojawiły się dwie wersje piątej generacji G60: hybryda typu plug-in oraz wersja całkowicie elektryczna, znana jako i5.

Po zbliżającym się pojawieniu się flagowego SUV-a iX i sedana i4 BMW wprowadzi do 2025 r. siedem kolejnych pojazdów elektrycznych, przy czym wiele podstawowych modeli ICE będzie nabywać pochodne EV w tym samym duchu, co oparty na X3 iX3.

Przed tymi zdjęciami nowej Serii 5 widzieliśmy zasilane bateryjnie prototypy Serii 7 nowej generacji, obecnej Serii 3 i obecnego crossovera X1.

BMW nie wyjaśniło jeszcze, jak zdywersyfikować swoją ofertę elektrycznych układów napędowych, ale obecna seria 5 wykorzystuje tę samą architekturę CLAR, która stanowi podstawę nowych wersji serii 4 ICE i EV, co sugeruje, że jej starszy brat zaoferuje podobny układ napędowy – nawet jeśli zachowa platforma.

Oznacza to, że standardowa wersja i5 będzie prawdopodobnie oferowana zarówno z napędem na tylne, jak i na wszystkie koła, z mocą od 335 KM w i5 eDrive40 do 536 KM w zorientowanym na osiągi i5 M50 xDrive (jeśli jest zgodny z strategia nazewnictwa modeli i4).

i4 wykorzystuje pakiet akumulatorów 80,7 kWh, który jest ładowany z prędkością do 210 kWh, dla maksymalnego oficjalnego zasięgu 255-367 mil.

Hybrydowe wersje nowej Serii 5 prawdopodobnie zachowają swoje obecne znaczki 530e i 545e, z odpowiednio zelektryfikowanymi czterocylindrowymi i sześciocylindrowymi silnikami benzynowymi.

Gama wariantów tylko z ICE będzie prawdopodobnie nadal sprzedawana, przynajmniej na początku, chociaż okaże się, czy BMW ponownie wprowadzi 523-konny M550i V8, a pełnotłusty M5 przyjmie jakąś formę napędu elektrycznego.

Nasze pierwsze spojrzenie na nową Serię 5 pokazuje, jak wizualnie wyróżnia się na tle obecnego samochodu. Warto zauważyć, że kontrowersyjne „pionowe” kratki z serii 4 i nowego M3 są nieobecne, a nowa seria 5 zamiast tego przyjmuje coś, co wygląda jak znajomy poziomy układ, który zostanie złomowany dla EV.