Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Netflix utrzymuje pozycję lidera polskiego streamingu

Netflix utrzymuje pozycję lidera polskiego streamingu

Netflix nadal liderem pod względem wykorzystania transmisji strumieniowej w Polsce, zdobywając 1,8% udziału w całkowitej oglądalności telewizji w marcu.

Według nielsenowskiego The Gauge, na drugim miejscu znalazł się YouTube (1,7%), którego udział od grudnia systematycznie rośnie. Pozostałe usługi przesyłania strumieniowego stanowiły łącznie 3%, przy czym streaming ogółem stanowił 6,5% oglądalności telewizji. Nielsen zwraca uwagę, że marzec to pierwszy miesiąc wiosny, co wraz z cieplejszą pogodą oznacza również, że widzowie spędzają mniej czasu w domu przed ekranami telewizorów: oglądalność spadła o 2,7% w porównaniu z lutym, przy czym większość spadku wynikała z Telewizja Tradycyjna. telewizji, chociaż wykorzystanie transmisji strumieniowej również nieznacznie spadło. Satelity stanowią 34,3% oglądalności telewizji, kolejne miejsca zajmują kanały kablowe (30,1%) i naziemne.

Wskaźnik został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę wykorzystania telewizji na głównych platformach dostarczania telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w Stanach Zjednoczonych w maju 2021 r.

Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu Nielsena obejmującego 3500 gospodarstw domowych i około 9700 członków. Wskaźnik: Polska opiera się na miesięcznych danych dotyczących zaangażowania odbiorców AMR (średnia ocena minutowa). Dane prezentowane są dla osób powyżej 4. roku życia w podziale na telewizję kablową, satelitę, telewizję naziemną (liniową lub z przesunięciem czasowym do 7 dni) oraz oglądalność na żywo (oglądalność stacji telewizyjnych na platformach OTT klasyfikowana jest jako Wskaźnik oglądalności na żywo. Kategoria „Inne” obejmuje wyświetlenia nieznanej treści.