Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Netflix utrzymuje pozycję lidera polskiego streamingu

Netflix utrzymuje pozycję lidera polskiego streamingu

Netflix nadal liderem pod względem wykorzystania transmisji strumieniowej w Polsce, zdobywając 1,8% udziału w całkowitej oglądalności telewizji w marcu.

Według nielsenowskiego The Gauge, na drugim miejscu znalazł się YouTube (1,7%), którego udział od grudnia systematycznie rośnie. Pozostałe usługi przesyłania strumieniowego stanowiły łącznie 3%, przy czym streaming ogółem stanowił 6,5% oglądalności telewizji. Nielsen zwraca uwagę, że marzec to pierwszy miesiąc wiosny, co wraz z cieplejszą pogodą oznacza również, że widzowie spędzają mniej czasu w domu przed ekranami telewizorów: oglądalność spadła o 2,7% w porównaniu z lutym, przy czym większość spadku wynikała z Telewizja Tradycyjna. telewizji, chociaż wykorzystanie transmisji strumieniowej również nieznacznie spadło. Satelity stanowią 34,3% oglądalności telewizji, kolejne miejsca zajmują kanały kablowe (30,1%) i naziemne.

Wskaźnik został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę wykorzystania telewizji na głównych platformach dostarczania telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w Stanach Zjednoczonych w maju 2021 r.

Dane pochodzą z jednoźródłowego panelu Nielsena obejmującego 3500 gospodarstw domowych i około 9700 członków. Wskaźnik: Polska opiera się na miesięcznych danych dotyczących zaangażowania odbiorców AMR (średnia ocena minutowa). Dane prezentowane są dla osób powyżej 4. roku życia w podziale na telewizję kablową, satelitę, telewizję naziemną (liniową lub z przesunięciem czasowym do 7 dni) oraz oglądalność na żywo (oglądalność stacji telewizyjnych na platformach OTT klasyfikowana jest jako Wskaźnik oglądalności na żywo. Kategoria „Inne” obejmuje wyświetlenia nieznanej treści.

READ  Mówi się, że moja gra „Silent Hill” jest w fazie rozwoju