Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Naukowcy twierdzą, że śpiewanie dzieciom jest niezbędne, aby pomóc im w nauce języka |  język

Naukowcy twierdzą, że śpiewanie dzieciom jest niezbędne, aby pomóc im w nauce języka | język

A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P… Ile osób im to przeczyta? Który Melodia?

Według naukowców z Uniwersytetu w Cambridge robaki w uszach to coś więcej niż tylko irytowanie rodziców w anglojęzycznym świecie.Odkryli, że mowa hipnotyczna ma kluczowe znaczenie dla pomocy dzieciom w nauce języka.

Z badania wynika, że ​​niemowlęta uczą się języków poprzez informacje rytmiczne – wzrost i spadek tonu – co widać w rymowankach lub piosenkach, takich jak wszechobecna piosenka alfabetyczna.

Zespół z Cambridge odkrył również, że dzieci zaczynają przetwarzać informacje fonetyczne – najmniejsze dźwięki mowy – dopiero w wieku około siedmiu miesięcy.

Naukowcy stwierdzili, że wyniki były Opublikowano w Nature CommunicationsPodważa pogląd, że informacja fonologiczna – zwykle reprezentowana przez alfabet – jest kluczem do nauki języka.

Sugeruje to również, że dysleksja i zaburzenia rozwojowe języka mogą być powiązane z percepcją rytmu, a nie z trudnościami w przetwarzaniu informacji fonologicznych – stwierdzili.

Profesor Usha Goswami, neurobiolog z Uniwersytetu w Cambridge i autorka badania, powiedziała: „Nasze badania pokazują, że poszczególne dźwięki mowy są przetwarzane niezawodnie dopiero po około siódmym miesiącu życia, chociaż większość dzieci potrafi rozpoznać na ich podstawie znajome słowa, takie jak „butelka”. wskazują na.

„Od tego czasu poszczególne dźwięki mowy były dodawane bardzo powoli – tak wolno, że nie stanowiły podstawy języka. Wierzymy, że informacje o rytmie mowy to niewidzialny klej, który wspiera rozwój dobrze funkcjonującego systemu językowego. „

„Rodzice powinni jak najwięcej rozmawiać i śpiewać swoim dzieciom lub używać mowy kierowanej do dziecka, na przykład rymowanek dla dzieci, ponieważ będzie to miało wpływ na wyniki językowe”.

Wcześniej sądzono, że niemowlęta uczą się małych elementów fonetycznych i łączą je, tworząc słowa.

READ  Wybory w Holandii: Wyborcy wybierają nowych przywódców w zaciętym wyścigu

Aby zrozumieć, czy rzeczywiście tak było, badacze zarejestrowali aktywność mózgu 50 niemowląt w wieku czterech, siedmiu i 11 miesięcy, oglądając film przedstawiający nauczyciela szkoły podstawowej śpiewającego 18 rymowanek.

Zespół wykorzystał specjalne algorytmy, aby wyjaśnić, w jaki sposób dzieci kodują te informacje w mózgu.

Naukowcy odkryli, że kodowanie fonologiczne u dzieci kształtuje się stopniowo w pierwszym roku życia, zaczynając od dźwięków dentystycznych (wytwarzanych przez górne przednie zęby) – takich jak „d” oznaczające „tatuś” – i dźwięków nosowych (wytwarzanych, gdy przepływ powietrza jest kierowany przez nos) – Jak „m” dla „mamusi”.

„Niemowlęta mogą wykorzystywać informacje rytmiczne, takie jak rusztowania lub struktury szkieletowe, aby dodać do nich informacje akustyczne” – powiedział Goswami. Na przykład mogą dowiedzieć się, że rytm angielskich słów jest zwykle mocny lub słaby, jak w przypadku „dada” lub „mama” z naciskiem na pierwszą sylabę.

„Podczas słuchania mowy naturalnej mogą wykorzystać ten wzór rytmu do odgadnięcia, gdzie kończy się jedno słowo, a zaczyna drugie”.

Rytm to uniwersalny aspekt każdego języka, a wszystkie dzieci są narażone na „…silną strukturę rytmiczną z silną sylabą dwa razy na sekundę” – powiedziała, dodając: „Jesteśmy biologicznie zaprogramowani, aby podkreślać to, gdy rozmawiamy z dziećmi”.

Badanie stanowi część projektu BabyRhythm prowadzonego przez Goswamiego, który bada powiązanie języka z dysleksją i zaburzeniami rozwoju języka.

Próby wyjaśnienia tego w kategoriach problemów fonologicznych mają długą historię, ale dowody są niespójne, a indywidualne różnice w umiejętnościach uczenia się języków przez dzieci mogą wynikać z rytmu – dodała.