Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Kanał Panamski jest suchy i utknęły setki statków

Kanał Panamski jest suchy i utknęły setki statków

Napisane przez Kevina C. Nessa | opublikowany

kanał Panamski

W miejscu, które zostało nazwane „najgorszym korkiem na świecie”, około 200 frachtowców czeka na przepłynięcie przez Kanał Panamski, ponieważ dzięki globalnym zmianom klimatycznym region przeżywa najgorszą suszę od 100 lat. tak jak futurystyczny Raporty mówią, że ogromne zaległości narastają od jakiegoś czasu i mogą nie ulec poprawie przez kilka tygodni. Stworzona przez człowieka przełęcz słynie nie tylko jako jedno z najbardziej imponujących osiągnięć inżynierii na świecie, ale także jako jeden z najważniejszych szlaków handlowych na ziemi.

Historyczna susza spowodowała największy na świecie korek w Kanale Panamskim, ponieważ 200 statków próbuje przepłynąć.

Kanał Panamski jest zależny od ogromnych ilości wody, której szerokość kurczy się z powodu panującej suszy. Wraz ze zmianami klimatycznymi na całym świecie rośnie częstotliwość i intensywność ekstremalnych zjawisk pogodowych i warunków pogodowych, takich jak susze, powodzie i huragany. W rzeczywistości nie jest to pierwszy raz w najnowszej historii, kiedy kanał doświadczył niedoboru wody.

Susza w Kanale Panamskim nie była częstym widokiem przez większą część minionego stulecia, ale zmiany klimatyczne zmieniają tę rzeczywistość i zastępują ją znacznie mniej pożądaną – i znacznie droższą. Niedawno, w 2019 r., warunki podobne do obecnego okresu suszy nawiedziły Panamę, która jest zazwyczaj jednym z najbardziej mokrych regionów na świecie. Wcześniej region był podobnie spragniony w 2016 r., a każde wydarzenie było gorsze od poprzedniego.

Obecny korek w Kanale Panamskim ma miejsce dwa lata po tym, jak jeden statek zdołał zablokować Kanał Sueski na kilka tygodni, wprowadzając chaos w globalnej żegludze.

Wszystko to obejmuje warunki pogodowe, które były rzadkie w Kanale Panamskim w minionych dziesięcioleciach, z ostatnią suszą o obecnej dotkliwości sprzed stulecia. Ale wraz z globalnymi zmianami klimatycznymi warunki takie jak te nadal się pogarszają. Obecne zaległości w liczbie prawie 200 statków już powodują efekt falowania, który wpłynie na firmy, domy i społeczności zależne od dostaw i produktów, które każdego dnia przepływają drogą wodną.

READ  Siły ukraińskie zmuszają Rosjan do walki o każdy cal Donbasu
Statek towarowy

Kanał Panamski ma 50 mil długości i jest zasilany wodą z lokalnych opadów, co oznacza, że ​​brak opadów zmusza władze kanału do ograniczenia zużycia wody poprzez spowolnienie przepływu ruchu.

Kanał wykorzystuje śluzy na każdym końcu, które wypełniają się wodą, aby podnieść statki z poziomu wody oceanicznej do poziomu sztucznego jeziora Gatun, 85 stóp nad poziomem morza, a następnie opuścić je z powrotem do poziomu morza na drugim końcu. Proces ten wymaga ogromnych ilości wody, której obecnie brakuje ze względu na zmiany klimatu, które zmieniają kolory oceanów.

Aby działać z pełną wydajnością, Kanał Panamski zużywa ponad 50 milionów galonów wody dziennie, co oznacza, że ​​niedobory wody spowodowane zmianami klimatycznymi wymagają spowolnienia ruchu.

Chociaż przepływ statków przez Kanał Panamski rozpoczął się od około 1000 statków, kiedy został otwarty w 1914 r., Ruch ten stale wzrastał. W roku podatkowym 2022 przez przejście przeszło ponad 14 200 statków, co stanowi około 40% ruchu kontenerowego w Stanach Zjednoczonych i corocznie odpowiada za ładunek o wartości 270 miliardów dolarów. Zmiana klimatu powodująca suszę na obszarze ważnym dla komercyjnego ruchu morskiego jest poważnym problemem, który się nasila.

Aby działać z pełną wydajnością, Kanał Panamski zużywa ponad 50 milionów galonów wody dziennie, co oznacza, że ​​niedobory wody spowodowane zmianami klimatycznymi wymagają spowolnienia ruchu. Wraz ze wzrostem wysiłków na rzecz ochrony przyrody rosną opłaty pobierane od przejeżdżających frachtowców. Przy obecnym limicie ustalonym na 32 statki dziennie, kanał spada o cztery statki dziennie ze zwykłego pułapu około 36 statków.

Może to nie wydawać się dużo, ale powolny przepływ spowodował, że coraz więcej statków czeka na przepłynięcie przez Kanał Panamski, przekraczając teraz granicę 200 i czekając na przepłynięcie średnio 20 dni. Z powodu pogarszającej się suszy ograniczenia mogą obowiązywać do końca 2023 r., co spowoduje stratę przychodów szacowaną na 200 mln USD, powiedział dyrektor kanału Ricorte Vazquez Morales na niedawnej konferencji prasowej. To koszt ciągłych zmian klimatycznych.

READ  Jorge Santos potępia „zastraszanie” przed głosowaniem w sprawie wykluczenia: najnowszym

„Jeśli się nie dostosujemy, umrzemy” – mówi Morales. Dotyczy to zarówno Kanału Panamskiego, jak i całej planety.