Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

HBO Max’s Not So Pretty Show jest kłujący i pouczający

HBO Max’s Not So Pretty Show jest kłujący i pouczający

Następnego wieczoru po obejrzeniu „Not So Pretty” HBO Maxa wyjąłem kosmetyczkę i szukałem produktów, przeglądając każdy z nich i szukając słowa, którego się obawiałem – talk. Znalazłem go w dwóch proszkach i bez wahania wyrzuciłem do kosza. Szukałam „zapachu” wymienionego jako składnik produktów do pielęgnacji skóry, a zanim umyłam włosy, sprawdziłam markę, której używam do produktów do włosów kręconych. Nigdy nie zastanawiałam się nad produktami, których używam na co dzień do twarzy i ciała, co prawdopodobnie przemawia za sukcesem Not So Pretty. Film „Not So Pretty” autorstwa uznanych dokumentalistów Amy Ziering i Kirby Dick („Allen kontra Farrow”) jest pierwszym śledczym ujawnieniem branży kosmetycznej.

W jednym odcinku poświęconym makijażowi, paznokciom, skórze i włosom „Not So Pretty” wykorzystuje dowody naukowe, osobiste historie i wywiady z naukowcami i lekarzami, aby zagłębić się w korupcję stojącą za każdym aspektem branży kosmetycznej. Pierwszy odcinek, „Makijaż”, skupia się na problemie azbestu w produktach na bazie talku, w tym pudrze dla niemowląt Johnson & Johnson i zestawach kosmetycznych Claire. Odcinek wykorzystuje osobiste historie wizażystki Corinne Ortello i doktora Toma McCatty’ego, wieloletniego użytkownika pudru dla niemowląt firmy Johnson & Johnson — u obu zdiagnozowano międzybłoniaka, guza spowodowanego wdychaniem azbestu. włókna. Bada również historię Christiany Warner o znalezieniu azbestu w palecie do makijażu Claire używanej przez jej córkę Mackenzie. Wraz z relacją Keke Palmera, wywiady z naukowcami, dziennikarzami i aktywistami dokładnie ilustrują pracę wykonaną nad wpływem azbestu, a także brak regulacji w przemyśle kosmetycznym i rządzie w sprawie tych toksycznych chemikaliów.

„Niezbyt piękny” to dokument, który faktycznie gdzieś prowadzi. Tak, szokuje widzów niebezpieczeństwami produktów, z których wielu z nas korzysta regularnie, ale na końcu każdego odcinka znajduje się bardzo wyraźna sekcja „co robić, a czego nie” oraz kod QR, który prowadzi widzów do zrównoważonych kosmetyków i aplikacji lubić głęboka skóraI Detoks mnie I kleryka Aby sprawdzić chemię w swoich ulubionych produktach do makijażu. Łatwo jest poczuć stłumiony gniew i frustrację po dobrze skonstruowanym filmie dokumentalnym, który uświadamia prawdziwy problem, taki jak „13” na Netflix, ale „Niezbyt ładna” daje nam miejsce, by przekazać te uczucia za pomocą praktycznych rzeczy.

READ  Najlepsze i najgorsze reklamy Super Bowl 2022 r.: Coinbase wygrywa, Salesforce przegrywa