Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Grupa robocza RGGI nazywa to objazdem;  Stanowa Partia Republikańska ponawia swoje wezwania do wycofania się z tej inicjatywy

Grupa robocza RGGI nazywa to objazdem; Stanowa Partia Republikańska ponawia swoje wezwania do wycofania się z tej inicjatywy

© Shutterstock

Wraz z zakończeniem prac grupy roboczej regionalnej inicjatywy na rzecz gazów cieplarnianych (RGGI) gubernatora Pensylwanii Josha Shapiro, która zatwierdziła jakąś formę programu ograniczania emisji i handlu – choć nie poparła konkretnie członkostwa w RGGI – przywódcy republikanów stanowych wezwali Demokratów do zakończenia programu Wspólnoty Narodów . Udział w inicjatywie.

„Ustalenia grupy roboczej gubernatora Shapiro są ogólnie rzecz biorąc puste i jest całkowicie jasne, że wśród tej grupy nie ma konsensusu co do sposobu wdrożenia jakiegokolwiek podatku od energii elektrycznej od emisji gazów cieplarnianych” – powiedział przywódca większości w Senacie stanowym Joe Pittman (stan Ohio). ). 41). „Jednak w raporcie wskazano dwie kwestie: „Nie było konsensusu co do preferowanej konkretnej formy ograniczenia i inwestycji (tj. ogólnie RGGI kontra PJM)” oraz „Kodyfikacja legislacyjna jest preferowaną metodą instytucjonalizacji różnych zarysowanych elementów”.

„Jeśli gubernator tak bardzo chce zaakceptować ich zalecenia, powinien natychmiast wycofać Wspólnotę Narodów z RGGI i poszukać rozwiązania legislacyjnego, które szanuje potrzebę tworzenia miejsc pracy zapewniających utrzymanie rodziny i pozytywnie wpłynie na gospodarkę Pensylwanii” – dodał Pittman.

Zgodził się z tym przywódca Partii Republikańskiej w Izbie Reprezentantów Brian Cutler (z ramienia Lancaster).

„Linijka. Cutler powiedział w piątek, że Shapiro ma prawo natychmiast wycofać Pensylwanię z RGGI do czasu rozważenia alternatywnych rozwiązań skupiających się na przystępności cenowej i niezawodności. „Mam nadzieję, że gubernator Shapiro podtrzyma swój sceptycyzm wobec programu RGGI, położy kres temu szkodliwemu podatkowi nałożonemu na mieszkańców Pensylwanii i będzie współpracował z nami, aby osiągnąć nasze wspólne cele, jakim jest zwiększenie przystępności cenowej energii i niezawodności sieci”.

Według współprzewodniczących grupy roboczej RGGI, Jacksona Morrisa, dyrektora Programu Klimatu i Czystej Energii dla Regionu Wschodniego w Natural Resources Defense, licząca 17 członków grupa robocza RGGI zwołana przez Shapiro znalazła wspólną płaszczyznę i konsensus w wielu kluczowych kwestiach Rada. (NRDC) i Mike Dunleavy, emerytowany menadżer biznesowy i sekretarz finansowy komórki 5 IBEW.

READ  Prezes polskiego banku centralnego w trybie wyczekiwania

Na przykład członkowie grup roboczych – od zorganizowanych grup pracowniczych i przemysłu energetycznego po grupy ekologiczne i przedstawicieli konsumentów – osiągnęli szeroki konsensus co do tego, że redukcja emisji gazów cieplarnianych we Wspólnocie jest konieczna i nieunikniona.

Grupa zgodziła się, że uregulowanie limitu emisji dwutlenku węgla i monetyzacja sektora energetycznego, który generuje przychody w celu wsparcia transformacji energetycznej Wspólnoty Narodów, byłoby najlepszym podejściem państwa do ochrony i tworzenia miejsc pracy w branży energetycznej, podejmowania rzeczywistych działań mających na celu zaradzenie zmianom klimatycznym oraz zapewniania niezawodnej energii po przystępnej cenie dla konsumentów w dłuższej perspektywie, jak wynika z notatki z 29 września.

„Grupa robocza zgodziła się również, że każdy program ograniczania emisji i inwestowania musi obejmować narzędzia polityczne i strategie inwestycyjne, które pomogą uniknąć potencjalnego wycieku emisji, zwiększonego lokalnego zanieczyszczenia, zwiększonych kosztów energii i utraty miejsc pracy” – stwierdził duet w oświadczeniu.

Oprócz Dunleavy’ego i Morrisa grupa robocza RGGI składała się z:

Robert Baer, ​​Rada ds. Budownictwa i Branży Budowlanej Pensylwanii
Tony Sewell, Rada Okręgu Pracy Wschodniej Pensylwanii
James Snell, lokal 420 monterów instalacji parowych
Sean Steffey, lokalny producent kotłów 154
Franz Leitz, Strategie energetyczne Leitz
David Masur, środowisko w Pensylwanii
John Walliser, Rada ds. Środowiska Pensylwanii
Lil Campbell, Konstelacja
Julie LaBella, Tallinn Energy
Shawn Lin, Olympus Power
Hilary Mercer, Shell
Zacha Smitha, CNX
Kevin Walker, Duquesne Light Company
Patrick Cicero, prawnik konsumencki ze stanu Pensylwania
Elizabeth Marks, projekt dotyczący prawa użyteczności publicznej w Pensylwanii

Grupa robocza nie osiągnęła jednak konsensusu w sprawie konkretnej preferowanej formy ograniczenia i inwestycji. Wszyscy członkowie przyznali także, że realizacja takiej konstrukcji na poziomie JEM zajmie dużo czasu i że przyjęcie takiego podejścia nie jest wcale pewne.

READ  Polska planuje nałożyć podatek od nadzwyczajnych zysków w wysokości 33% na nadmierne zyski spółek węglowych

„Gdy grupa zadaniowa zakończy swoją pracę, nie możemy się doczekać kontynuacji tego dialogu i współpracy z gubernatorem Shapiro – i sobą nawzajem – w celu wdrożenia wielu uzgodnionych zaleceń mających na celu wzmocnienie portfela energetycznego Wspólnoty i służenie najlepszym interesom wszystkich mieszkańców Pensylwanii. ” „Współprzewodniczący powiedzieli.

Przedstawiciel stanu Cutler wyraził zadowolenie, że grupa robocza RGGI uznała potrzebę obniżenia cen energii i szerszego udostępnienia zasobów energii.

„To, co pozostaje bardzo jasne i co powinno być jasne dla tej grupy roboczej, to fakt, że RGGI samo w sobie jest podatkiem nałożonym na mieszkańców Pensylwanii, który powoduje, że energia jest droższa i ostatecznie doprowadzi do niższej produkcji energii tutaj, w Pensylwanii” – dodał. powiedział. Nożownik. „Obydwa te skutki są negatywne dla mieszkańców Pensylwanii, którzy ledwo wiążą koniec z końcem, tych, którzy czerpią korzyści z silnej gospodarki energetycznej Pensylwanii, oraz dla stanu, który chce zwiększyć swoje bezpieczeństwo poprzez niezależność energetyczną”.

Tymczasem senator stanu Pittman nazwał działania byłego gubernatora Pensylwanii Toma Wolfa i jego decyzję o jednostronnym zmuszeniu stanu do przyłączenia się do RGGI za nieudaną politykę, którą administracja Shapiro zdecydowała się dotychczas realizować.

„Reklamowano jego osiągnięcie w postaci utworzenia tej grupy, ale pozostaje pytanie: co zrobi gubernator Shapiro teraz, gdy grupa robocza zakończyła swoją misję?” zapytał Batemana.

Obecnie rozporządzenie Wolfa zezwalające Pensylwanii na przyłączenie się do RGGI utknęło w martwym punkcie w sądach, a Shapiro nie skomentował, czy wdrożyłby politykę ustalania cen emisji dwutlenku węgla wynikającą z tej inicjatywy, jeśli przetrwa ona wyzwanie prawne.