Sharjah, 2 maja 2023 (WAM) – Międzynarodowa Konferencja Księgarzy zgromadziła ekspertów w tej dziedzinie z całego świata, aby podzielić się swoimi doświadczeniami i omówić wyzwania stojące przed niezależnymi księgarzami na dzisiejszym rynku.
Od problemów z łańcuchem dostaw po dominację online i przeszkody marketingowe, księgarze wyrażali swoje obawy i przedstawiali pomysły na możliwe rozwiązania.
Porter Anderson, redaktor naczelny Perspectives Publishing, przedstawił wgląd w to, w jaki sposób nawiązujemy więcej relacji i jak pomaga to zwiększyć sprzedaż w branży.
Rozwijając ten temat, skomentował: „W przeciwieństwie do niektórych nieporozumień między wydawnictwami a księgarzami, współcześnie zbliżyli się oni do siebie, a częściowo dlatego, że handel elektroniczny umożliwia ścisłą współpracę w czasie, a sprzedaż może być wykonane, aby być wykonane.” wykonane natychmiast wysłane do wydawcy, który może użyć POD (Print on Demand) do dostarczenia książki”. Innym aspektem, o którym mówił, było to, w jaki sposób duzi dystrybutorzy internetowi i sprzedawcy detaliczni z branży elektronicznej mogą wykorzystywać rynki na dużą skalę i zapewniać wydawcom dostęp do globalnej sieci konsumentów i rynków, z którymi inaczej nie byliby w stanie się połączyć.
Seung Oh, założyciel i kierownik sklepu Graphic Novel Cafe w Auckland w Nowej Zelandii oraz dyrektor Overload Committee, New Zealand Comic and Manga Convention, stoi w obliczu wyzwań w swojej pracy z powodu problemów z łańcuchem dostaw. „Największym problemem, jaki mamy w tej chwili, jest nasz łańcuch dostaw. Coraz trudniej jest zdobyć nasze książki, a dostawy trwają bardzo długo, zwłaszcza do miejsc takich jak Nowa Zelandia.”
Uważa, że znalezienie bardziej konkurencyjnych dostawców i negocjowanie niższych kosztów importu i transportu za pośrednictwem lokalnej logistyki może być możliwym rozwiązaniem.
Sonia Draga, wiceprezes Europejskiego Stowarzyszenia Wydawców i prezes Polskiej Izby Książki, a także założycielka i prezes Wydawnictwa Sonia Draga w Polsce, zabrała głos na temat dominacji Internetu w branży księgarskiej.
Komentując to, Sonia powiedziała: „Podczas pandemii wiele osób kupowało książki online od dostawców korporacyjnych i niestety niewielu z tych klientów wróciło, aby wesprzeć lokalną księgarnię lub niezależnego dystrybutora”. Sonya uważa, że księgarze muszą lepiej zrozumieć swój rynek i znaleźć sposoby na ożywienie społeczności, aby przezwyciężyć tę sytuację.
Frederico Lange, menedżer ds. kluczowych klientów w Libreria Luces w Maladze w Hiszpanii, wierzy, że czytanie jest żywe i dobrze się rozwija. Przewiduje jednak wyzwania w utrzymaniu tego modelu konsumpcji, w którym „więcej za mniej” jest zawsze lepsze na dłuższą metę.
Omawiając możliwe rozwiązania, Frederico wyjaśnił: „Kolejnym wyzwaniem jest chęć dostosowania się w branży i współpracy, tak aby nasza branża jako taka nie była konsumowana przez korporacje wagi ciężkiej”.
Ahmed Al-Kilani, dyrektor wydawnictwa Ashtar w Kanadzie i częsty uczestnik konferencji, wskazał, że sesje, spotkania i warsztaty przedstawiały różne doświadczenia i rozwiązania wyzwań związanych z dystrybucją. „Zalecanie wykorzystania mediów społecznościowych do promocji produktów lub usług okazało się skuteczne w docieraniu do określonych grup osób” – zauważył.
Wyjaśnił, że zaawansowane wykorzystanie tych platform do promocji książek zwiększa możliwość dotarcia do docelowych odbiorców.
Hassan Al-Salman, Dyrektor Dystrybucji w Pages Publishing and Distribution Company w Królestwie Arabii Saudyjskiej zaznaczył, że konferencja dostarczyła nowych spostrzeżeń i doświadczeń w dziedzinie marketingu książki.
Komentując jedną ze swoich uwag, powiedział: „Uświadomienie sobie, że każda książka ma swoją grupę docelową i że istnieją odpowiednie dla niej platformy i strony internetowe, pewien rodzaj promocji jest niezwykły. Ponadto, jeśli dystrybutor nie może znaleźć rynku książki w określonym czasie, powinien zbadać alternatywne metody marketingowe, aby znaleźć odpowiednią grupę docelową”.
Syryjski wydawca Fouad Yaqoub, dyrektor Dar Al-Sageh Publishing and Distribution, który działa między Syrią, Szwecją i innymi krajami europejskimi, wykorzystuje platformy cyfrowe do dystrybucji arabskich książek i wezwał do zwalczania piractwa, aby pomóc w zwiększeniu dystrybucji książek w regionie.
Fouad podkreślił znaczenie takich konferencji, mówiąc: „Konferencja jest niezbędna w motywowaniu dystrybutorów do realizacji swojej roli w rozwoju regionalnego i globalnego systemu wydawniczego. Główne wyzwania dla zagranicznych dystrybutorów koncentrują się wokół znalezienia nowej publiczności, a z drugiej strony , arabscy dystrybutorzy i wydawcy napotykają różne problemy, w tym słaby popyt na książki, wysokie opłaty za wysyłkę i egzekwowanie praw autorskich”.
Wyjaśnił, że bezpośrednie stawienie czoła tym wyzwaniom może sprawić, że priorytety arabskich wydawców i dystrybutorów będą bardziej skoncentrowane i umożliwią im rozwój.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Westinghouse, Ptc tworzy konsorcjum na rzecz zaprojektowania i budowy pierwszej polskiej elektrowni jądrowej
Jak ubiegać się o wizę do Kanady dla obywateli Polski, Szwajcarii i Norwegii
Polska opozycja potępia nową komisję do zbadania rosyjskich wpływów – Politico