Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Elektryczne autobusy dalekobieżne i strategia BMW SDG dla produkcji MINI: przykłady sukcesów w zakresie zrównoważonego rozwoju z tego tygodnia

Elektryczne autobusy dalekobieżne i strategia BMW SDG dla produkcji MINI: przykłady sukcesów w zakresie zrównoważonego rozwoju z tego tygodnia

Zapoznaj się z dobrymi wiadomościami na temat transportu elektrycznego, zielonych biur, energii słonecznej na miejscu i nie tylko

Ta publikowana co tydzień seria pokazuje, w jaki sposób firmy i specjaliści ds. zrównoważonego rozwoju pracują nad osiągnięciem „Misji możliwej” w pięciu kluczowych filarach kampanii: Energia, zasoby, infrastruktura i mobilność I przywództwo biznesowe.

W Wielkiej Brytanii i reszcie Europy wiodące firmy, miasta, stany i regiony zamieniają ambicje środowiskowe w czyn. Tutaj podsumowujemy pięć pozytywnych historii dotyczących zrównoważonego rozwoju z tego tygodnia.

energia: Dom opieki instaluje na miejscu panele fotowoltaiczne w związku z kryzysem cen energii

Najnowsza ankieta Edie dotycząca barometru biznesowego Net Zero Spośród menedżerów ds. energii i zrównoważonego rozwoju w 148 organizacjach ponad połowa poszukiwała lub instalowała wytwarzanie energii na miejscu w odpowiedzi na rosnące koszty energii i koszty operacyjne.

Teraz rodzinny dom opieki Foxholes w Hertfordshire ogłosił instalację 132 paneli słonecznych na swoim dachu, oprócz paneli słonecznych zainstalowanych na ziemi. Zlecił firmie Sun Use ukończenie instalacji i przeznaczył na projekt nieujawnioną pięciocyfrową kwotę. Firma spodziewa się, że panele fotowoltaiczne obniżą roczne koszty energii o co najmniej jedną trzecią.

„Zważywszy, że koszty energii rosną każdego roku, ten projekt jest realizowany już od jakiegoś czasu – ale przy gwałtownie rosnących cenach energii, czas na wszystko razem nie może być lepszy” – powiedział Neil Gandisha, dyrektor ds. opieki w Foxholes Care Home . .

„Pomijając hurtowe koszty energii elektrycznej, cieszymy się, że nasza wizja została zrealizowana na poziomie środowiskowym – tam, gdzie wpływ jest nie do przecenienia… Uważamy, że ważne jest nie tylko przejście na bardziej ekologiczne rozwiązania, ale także pomoc krajowi poprzez odciążenie niektórych sieci krajowej”.

Źródła: Harrods uruchamia w sklepach program recyklingu opakowań kosmetycznych

Zdjęcie: MOJAGrupa

Szacuje się, że światowy przemysł kosmetyczny produkuje rocznie ponad 120 miliardów sztuk opakowań. Wiele z tych formatów opakowań jest trudnych do recyklingu, ponieważ składają się z mieszanych materiałów, które są trudne do przetworzenia przy użyciu tradycyjnych mechanicznych procesów recyklingu.

READ  Osiągnięcie „porozumienia przejściowego” w sprawie e-ID, „tożsamości cyfrowej dla wszystkich Europejczyków”

Dlatego wielu sprzedawców detalicznych uruchomiło własne programy wykupu tego opakowania, takie jak Body Shop, Lush, Maybelline i Superdrug. Programy te zwykle przekazują opakowanie partnerowi w zakresie gospodarowania odpadami, dysponującemu specjalistyczną infrastrukturą.

W tym tygodniu Harrods poszedł w ich ślady, współpracując z firmą recyklingową MYGroup z Yorkshire, aby uruchomić pilotażowy program odbioru. Program będzie trwał trzy miesiące, głównie w H Beauty w Milton Keynes. Będziesz zbierać opakowania kosmetyków wszystkich marek i różnych formatów, w tym tusze do rzęs, kompaktowe saszetki, buteleczki na lakiery do paznokci i flakony na perfumy.

Klienci będą zachęcani do korzystania z programu poprzez program nagród Harrods MyBeauty. Z połączonych opakowań zostaną wykonane produkty takie jak meble ogrodowe.

„Jako wiodący głos w branży kosmetycznej w Wielkiej Brytanii, jesteśmy zaangażowani w uczynienie piękna bardziej zamkniętym, a dzięki współpracy z MYGroup możemy uchwycić więcej rzeczy, które mogły znaleźć się na wysypiskach śmieci i drogach wodnych” – powiedział szef Harrods w Harrods . Piękna Mia Collins.

Mobilność: Uruchomienie innowacyjnego projektu e-bus w Niemczech

Zdjęcie: Flixbus. Na zdjęciu: Flixbus działający w Portugalii.

Rynek autobusów elektrycznych w niektórych krajach rozwija się szybciej niż rynek pojazdów elektrycznych, ponieważ miasta poszukują bardziej nowoczesnych pojazdów, aby zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza i emisje z transportu publicznego. Straits Research przewidział w zeszłym roku Do 2030 roku światowy rynek autobusów elektrycznych będzie charakteryzował się łączną roczną stopą wzrostu na poziomie 18%, przekraczając w tym momencie 3,1 miliarda dolarów.

Oczywiście w nadchodzących latach technologia e-busów ulegnie radykalnej poprawie. W tym tygodniu Eddie otrzymał wiadomość o ekscytującym nowym projekcie współpracy mającym na celu opracowanie nowej generacji autobusów czysto elektrycznych, zdolnych do pokonywania większych odległości na jednym ładowaniu, w Niemczech. Operator sieci autobusowej Flix dołączył do projektu wraz z Daimler Buses i naukowcami z trzech niemieckich uniwersytetów.

Projekt, którego celem jest opracowanie w ciągu czterech lat w pełni elektrycznego napędu dalekobieżnych autobusów elektrycznych, został już sfinansowany przez niemiecki rząd. W ramach projektu zostaną opracowane i przetestowane dwa prototypowe trenażery, które posłużą jako odskocznia do ich produkcji do użytku komercyjnego. Powstałe autobusy muszą być w stanie przejechać co najmniej 400 km (248,5 mil).

READ  Zełenski i Putin na liście 100 najbardziej wpływowych osób w „The Times” na rok 2022

Dyrektor generalny i założyciel Flix, Andre Schwaemmlein, powiedział: „Dzięki Daimler Buses i zaufanym partnerom badawczym, którzy podzielają naszą wizję bardziej ekologicznej przyszłości w transporcie, możemy teraz osiągnąć kolejny kamień milowy w kierunku naszego celu, jakim jest przekształcenie mobilności i oferowanie opartych na technologii, przyjaznych dla środowiska przejazdów w przystępne ceny.” Rozwiązania Dla wszystkich, aby odkrywać świat.”

Zbudowane środowisko: Nowe zrównoważone biuro w Londynie podpisuje umowę Carbon Trust jako najemca

Zespół edie omówił kilka innowacyjnych, zrównoważonych projektów biurowych w poprzednich edycjach tego podsumowania, w tym 11 Belgrave I 105 Victoria Streetoba w Londynie.

W tym tygodniu otrzymaliśmy wiadomość, że deweloperzy Arbor Bankside Yards, budynku biurowego w zakładach Lambeth, zamienili kontrakty z Carbon Trust. 19-piętrowy budynek ma zostać otwarty dla najemców w marcu przyszłego roku, a Carbon Trust zajmie miejsce na piątym piętrze na swoją siedzibę.

The Arbor będzie „inteligentnym” budynkiem z cyfrowymi technologiami poprawiającymi efektywność energetyczną, w tym inteligentnym interfejsem, który umożliwia pasywne zarządzanie oświetleniem i redukcję nagrzewania słonecznego, zmniejszając w ten sposób potrzebę chłodzenia. Będzie wyposażony w elektryczne urządzenia kuchenne i grzewcze. Development Manager Native Land dąży do uzyskania doskonałego certyfikatu BREEAM dla Abor i poświadczy, że projekt jest neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla w działalności. Budżetowanie nie będzie nadużywane, ponieważ budynek został opracowany zgodnie ze zweryfikowanymi naukowo celami klimatycznymi.

Timon Draxsmith, dyrektor finansowy The Carbon Trust, powiedział: „Wybraliśmy Arbor na nasz nowy dom w oparciu o jego silne poświadczenia środowiskowe, doskonałą lokalizację i wspaniałe udogodnienia. Oferuje również jedyną zelektryfikowaną działkę tego typu w naszym poszukiwanym obszarze… i nie możemy się doczekać współpracy z Native Land, aby ją wspierać, ponieważ zwiększa to zrównoważony rozwój nieruchomości. „

Przywództwo biznesowe: BMW współpracuje ze specjalistami ds. SDG z Uniwersytetu Oksfordzkiego

Studiuj w zeszłym roku w British Standards Institution Okazało się, że połowa decydentów w dużych brytyjskich firmach nie wiedziała, jakie są Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDG) ONZ – nie mówiąc już o tym, jak strategia ich organizacji powinna pasować do tych ram do 2030 roku.

READ  Jak Polska stara się ukraść Niemcom koronę jako przemysłowego centrum Europy

Jednak niektóre firmy podejmują odważne kroki, aby upewnić się, że ich strategia pozytywnie przyczynia się do realizacji globalnych celów, wybierając cele, które są najważniejsze w danym sektorze i innych czynnikach kontekstowych.

Wśród nich jest BMW, które w tym tygodniu ogłosiło współpracę między swoim zakładem produkcyjnym MINI w Oksfordzie a SDG Impact Lab Uniwersytetu Oksfordzkiego. W Laboratorium spotykają się koledzy z nauk społecznych, nauk ścisłych, technologii i nauk humanistycznych. Wprowadzony na rynek w 2021 roku i wcześniej współpracował z easyJet. BMW jest jej drugim partnerem.

W tym roku absolwenci uczelni we współpracy z pracownikami BMW opracują i wdrożą nowe inicjatywy, które poprawią samopoczucie pracowników, zwiększą pozytywny wpływ zakładu na lokalną społeczność i zmniejszą jego negatywny wpływ na środowisko. Nacisk zostanie położony na zużycie materiałów i energii oraz gospodarkę odpadami. W czwartek (12 stycznia) uczniowie mieli dzień orientacyjny w Mini Fabryce.

„Oxford SDG Impact Lab to ekscytująca inicjatywa, która nie tylko zapewni umiejętności uczestniczącym absolwentom, ale da nam świeże spojrzenie, wnosząc nowe pomysły i doświadczenia” — powiedział Andreas Kindler, dyrektor finansowy MINI Plant Oxford.


© Faversham House Ltd 2023 Artykuły z wiadomościami Edie mogą być kopiowane lub przesyłane wyłącznie do użytku osobistego. Żadne inne kopiowanie ani rozpowszechnianie bez naszej uprzedniej pisemnej zgody jest zabronione.