Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Brytyjscy niepełnosprawni kierowcy twierdzą, że niebieskie plakietki mogą nie być akceptowane w UE z powodu Brexitu | niemożność

Niepełnosprawni kierowcy zostali ostrzeżeni, że ich niebieskie plakietki parkingowe nie będą rozpoznawane w niektórych z najpopularniejszych brytyjskich miejsc wakacyjnych jazdy w UE, ze względu na Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.

Podróżni z Wielkiej Brytanii są również proszeni o sprawdzenie najlepszych pakietów telefonicznych, aby złagodzić opłaty roamingowe, które przywraca większość operatorów komórkowych.

Ministrowie nadal negocjują z 11 krajami, w tym Francją, Hiszpanią, Portugalią i Włochami status brytyjskich niebieskich odznak, które były uznawane w całej Unii Europejskiej aż do Brexitu.

W Wielkiej Brytanii są miliony posiadaczy niebieskiej plakietki, a najnowsze dane wskazują, że w samej Anglii liczba ta wynosi 2,3 miliona.

Na rządowej stronie internetowej wymieniono kraje, które wciąż „wahają się” co do statusu niebieskich odznak, ale nie były aktualizowane od września ubiegłego roku.

Jednak Automobile Association (AA) potwierdziło, że lista nie uległa zmianie po skontaktowaniu się ze wszystkimi 11 krajami, w tym z Islandią, Bułgarią, Litwą, Luksemburgiem, Rumunią i Słowenią.

Powiedziała, że ​​niepełnosprawni kierowcy mogą narazić się na mandaty za parkowanie, jeśli użyją swoich zezwoleń w tych krajach, potępiając sytuację „po prostu niedopuszczalną”.

Rząd poprosił posiadaczy odznak o „sprawdzenie w ambasadzie kraju, do którego podróżujesz, najnowszych informacji”.

Ale Federacja Samochodowa stwierdziła, że ​​konsulaty upierają się, że nie mogą doradzać niepełnosprawnym kierowcom, dopóki nie zostanie osiągnięte porozumienie.

„Utrzymywanie użytkowników niebieskiej plakietki w stanie zawieszenia jest po prostu niedopuszczalne” – powiedział Jack Cousins, szef polityki drogowej w AA. „Niebieskie plakietki są wydawane z określonych powodów zdrowotnych, a brak potwierdzenia ich statusu po dwóch latach jest oburzający”.

„Zamiast podejmować ryzyko, zachęcamy użytkowników korzystających z niebieskiej plakietki do korzystania z naszych stref dowozu i odbioru tam, gdzie to możliwe, gdy pojazd jest zaparkowany w miejscu, w którym nie ma osób niepełnosprawnych.

„Chociaż jest to problematyczne, zmniejsza ryzyko, że samochód dostanie bilet lub zostanie odciągnięty. Podczas gdy rządowa strona internetowa prosi użytkowników niebieskiej plakietki o zwrócenie się do konsulatów o dalsze porady, czy zaakceptować specjalną niebieską plakietkę. Jednak większość z nich nie była w stanie udzielać IA wszelkich gwarancji lub porad.

READ  Xi Jinping przygotowuje się do świętowania 100. rocznicy zwycięstwa KPCh nad COVID-19

„Zarówno rząd Wielkiej Brytanii, jak i 11 krajów europejskich, które jeszcze nie ratyfikowały brytyjskich niebieskich odznak, muszą pilnie rozwiązać ten problem i zapewnić jasność wszystkim zainteresowanym”.

Problem dotykający niepełnosprawnych kierowców to nie jedyny problem, z jakim borykają się brytyjscy turyści tego lata. Ponieważ Brexit był obwiniany o 11-godzinne kolejki na promy z Dover do Francji w weekend, przypomina się turystom, że opuszczenie Wielkiej Brytanii z UE może ich kosztować w inny sposób.

Operatorzy telefonii komórkowej, w tym Vodafone, przywrócili opłaty roamingowe, ponieważ Brexit ponownie nakłada dodatkowe opłaty na podróżnych w Unii Europejskiej.

Ponadto Brytyjczycy, którzy spędzali długie okresy, w tym zimy w Hiszpanii lub innych krajach UE, są teraz ograniczeni do maksymalnego pobytu 90 dni na raz i łącznie 180 dni w roku. Dotknęło to pracowników, w tym muzyków i teatry, które koncertują w Europie.

W przyszłym roku Unia Europejska planuje wprowadzić Wschodnie i południowo-wschodnie Stany Zjednoczone (Entry/Exit System), który będzie elektronicznie rejestrował wjazd i wyjazd do Unii Europejskiej i po raz pierwszy automatycznie zbierał dane dotyczące osób nadmiernie przedłużających pobyt z Wielkiej Brytanii.