
Czy jest coś bardziej satysfakcjonującego niż samochód, który został w pełni wyposażony w funkcje sportowo-użytkowe? Obowiązkowe pozycje kolumn Recaro, najlepiej z tyłem pomalowanym w kolorze pojazdu; Siatka rozciągająca się od podstawy podłogi do wspornika ramy; Całkowity brak tylnych siedzeń. Przytnij Alcantarę w miejscu, w którym zwykle znajduje się skóra. To formuła, którą możesz zastosować do niemal wszystkiego i dzięki której od razu będzie świetnie — i tak, ośmielę się udowodnić, że jest inaczej.
Zwiększanie prędkości samochodów poprzez zmniejszenie ciężaru stało się popularne, odkąd ludzie odkryli, że koła byłoby łatwiej poruszać, gdyby były wykonane z drewna, a nie z kamienia. Lotus prowadzi schludne życie, kierując się mottem „uprość, a potem dodaj lekkości”, chociaż wszyscy znamy i kochamy klubowy styl, którego korzenie sięgają lekkich Porsche. Jest to formuła stosowana przez wielu, w tym przez niesamowitego VW Golfa GTI Clubsport Mk7, MINI GP i być może najfajniejsze Audi TT w historii – quattro Sport.
Po dotarciu do końca cyklu życia Mk1 w 2005 roku, quattro Sport było w zasadzie sportem klubowym TT pod każdym względem oprócz nazwy (z wyjątkiem Europy, gdzie nazywano go TT Club Sport). Firma zrezygnowała z tylnych siedzeń na rzecz usztywnień i mniejszej ilości siatek, obszyła kierownicę obszytą Alcantarą i zastąpiła standardowe skórzane fotele samochodowe imponującą gamą (opcjonalnych) położeń słupków. Ponadto wyeliminowano standardową klimatyzację i koło zapasowe, zmniejszając masę do 1390 kg, co stanowi oszczędność o 75 kg w porównaniu ze standardowym samochodem, a akumulator przeniesiono do bagażnika, aby zapewnić lepszy rozkład masy. To nie był tylko stylowy TT, to była wersja przyjazna kierowcy.


Co ciekawe, Audi zdecydowało się na czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1,8 litra zamiast bardziej dynamicznego 3,2-litrowego silnika V6, który prawdopodobnie obniży masę i utrzyma ją na właściwym miejscu. Uzyskał jednak wzrost o 15 KM, zwiększając moc maksymalną do 240 KM przy 5700 obr./min, która była oczywiście przekazywana na wszystkie cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Dzięki temu był bardzo szybki na prostej, osiągając prędkość 100 km/h w 5,9 sekundy ze startu zatrzymanego, nawet jeśli na zakrętach nie był tak elektryczny, jak można by sądzić we wszystkich aspektach sportów klubowych.
Szczerze mówiąc, nie miało to większego znaczenia, że quattro Sport nie zachowywało się tak dobrze w zakrętach jak GT3 i nie wyglądało tak dobrze, ponieważ wszystkie zalety Porsche CS można było uzyskać za ułamek ceny. Ten egzemplarz z 2005 roku jest tak dobry, jak to tylko możliwe, wykończony w bardzo pożądanym kolorze czerwonym i wyposażony w opcjonalne fotele kubełkowe z dopasowanymi kolorystycznie oparciami. Przebieg jest dobry i niski – 36 000, a cztery 18-calowe felgi aluminiowe zostały niedawno poddane renowacji.
Cały ten sportowy urok (i ten dobry pseudonim) ma cenę 21 995 funtów – chociaż wydaje się, że to najwyższa cena. Możesz jednak znacznie zaoszczędzić, decydując się na ten srebrny samochód o przebiegu 88 000 mil za 11 995 funtów. Jest również wyposażony w zestaw trybów polarnych. Jeśli nie przeszkadzają Ci znaki związane z wiekiem i bardziej stonowany kolor, zdecydowanie wybierz tańszy samochód. Ale jeśli przykład z poziomu uniwersyteckiego jest najlepszy – to musi to być ten czerwony. Tak czy inaczej, stawiasz na przyszły klasyk, którego raczej już nie zobaczymy teraz, gdy słońce wreszcie zaszło nad TT na dobre.
Dane techniczne | Audi TT Quattro Sport
silnik: Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1781 cm3
Wprowadzać się: Sześciobiegowa manualna, napęd na cztery koła
Moc (KM): 240 przy 5700 obr./min
Moment obrotowy (funt-stopa): 236 przy 2300–5000 obr./min
mpg: 30.1
Dwutlenek węgla: Nic
Rok rejestracji: 2005
Zarejestrowane mile: 36000
Nowa cena: 29 335 funtów
dla każdego: 21 995 funtów
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro