Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Amazon chce sprzedać nadwyżkę przestrzeni dla frachtu lotniczego w miarę spadku popytu

Amazon chce sprzedać nadwyżkę przestrzeni dla frachtu lotniczego w miarę spadku popytu

Amazon.com Inc. próbuje Według osób zaznajomionych z tą sprawą, sprzedał nadmiar miejsca w swoich samolotach transportowych, co jest ostatnią próbą dostosowania się od gwałtownej ekspansji ery pandemii do spowolnienia wzrostu online.

Sprzedawca internetowy, który ma flotę około 100 samolotów w Stanach Zjednoczonych i Europie, w ostatnich miesiącach zatrudniał menedżerów z doświadczeniem w sprzedaży przestrzeni ładunkowej liniom lotniczym. Według dwóch osób, możliwości obejmują napełnianie pustych samolotów wracających z Hawajów i Alaski ananasem i łososiem. Rzecznik Amazona odmówił komentarza na temat planów.

Jedna z osób, która poprosiła o anonimowość, ponieważ rozmowy są poufne, powiedziała, że ​​długoterminowy plan Amazon Air nie zmienił się pomimo obecnych zawirowań. Inna osoba powiedziała, że ​​presja na zarabianie pieniędzy na niewykorzystanej przestrzeni w samolotach narasta, ponieważ firma chce zwiększyć zyski w okresie spowolnienia wzrostu przychodów.

Amazon zaprezentował swoją usługę frachtu lotniczego w 2016 roku, podsycając spekulacje, że ostatecznie stworzy sieć dostaw z dnia na dzień, aby konkurować z United Parcel Service Inc. i FedEx Corp. Amazon Air działa z mniejszych lotnisk regionalnych w pobliżu swoich magazynów w całym kraju, pomagając firmie z Seattle w szybkim przemieszczaniu zapasów, aby obsłużyć dostawy jedno- lub dwudniowe.

Ostateczny cel firmy zaskoczył ekspertów branżowych, którzy napisali sprzeczne raporty na temat ambicji Amazona. Szybki rozwój we wcześniejszych latach i inwestycja o wartości 1,5 miliarda dolarów w hub na międzynarodowym lotnisku Cincinnati / North Kentucky podsyciły spekulacje, że firma pracuje nad nocnymi usługami pakietowymi. Inni inwestorzy stwierdzili, że Amazon jest nadal zbyt nieśmiały wobec większych przewoźników, takich jak FedEx i UPS, którzy mają więcej samolotów i więcej połączeń lotniczych, które nie kolidują z podstawową działalnością detaliczną Amazona.

Popyt na fracht lotniczy spadł w tym roku i oczekuje się, że ponownie spadnie w 2023 r. IATA, grupa handlowa linii lotniczych, oczekuje, że sektor wygeneruje sprzedaż na poziomie 149,4 mld USD, czyli o około 52 mld USD mniej niż w 2022 r., ale nadal jest o 48,6 mld USD więcej niż w 2022 r. w 2019 roku. .

READ  Umbra i Ursa współpracują nad produktami do obrazowania radarowego

Amazon Airbus A330-300 w przyszłym roku dzięki partnerstwu z Hawaiian Airlines. Dwie osoby powiedziały, że Amazon planuje również zmniejszyć swoją flotę, nie odnawiając niektórych umów leasingu samolotów z grupą usług transportu lotniczego.

Nawet najwięksi przewoźnicy paczek zaciskają pasa, gdy konsumenci wracają do nawyków wydatków sprzed pandemii, odciążając branżę spedycyjną. 20 grudnia FedEx ujawnił plany ograniczenia wydatków o 3,7 miliarda dolarów w przyszłym roku, przy czym cięcia kosztów obejmują wykorzystanie narzędzi cyfrowych do przywrócenia równowagi samolotów i wind należących do firmy od operatorów zewnętrznych.

Jedna osoba powiedziała, że ​​Amazon oferuje miejsce w swoich samolotach i lotach czarterowych. Wysiłek ten jest najnowszym zagraniem mającym na celu rozwiązanie spowalniającej sprzedaży internetowej i kruchej gospodarki, która może być na skraju deflacji, w tym podnajmu nadmiaru powierzchni magazynowej i likwidacji około 10 000 miejsc pracy.

ETRise MSME Day 2022 Mega konklawe z liderami branży. patrz teraz.