Sprzedawca internetowy, który ma flotę około 100 samolotów w Stanach Zjednoczonych i Europie, w ostatnich miesiącach zatrudniał menedżerów z doświadczeniem w sprzedaży przestrzeni ładunkowej liniom lotniczym. Według dwóch osób, możliwości obejmują napełnianie pustych samolotów wracających z Hawajów i Alaski ananasem i łososiem. Rzecznik Amazona odmówił komentarza na temat planów.
Jedna z osób, która poprosiła o anonimowość, ponieważ rozmowy są poufne, powiedziała, że długoterminowy plan Amazon Air nie zmienił się pomimo obecnych zawirowań. Inna osoba powiedziała, że presja na zarabianie pieniędzy na niewykorzystanej przestrzeni w samolotach narasta, ponieważ firma chce zwiększyć zyski w okresie spowolnienia wzrostu przychodów.
Amazon zaprezentował swoją usługę frachtu lotniczego w 2016 roku, podsycając spekulacje, że ostatecznie stworzy sieć dostaw z dnia na dzień, aby konkurować z United Parcel Service Inc. i FedEx Corp. Amazon Air działa z mniejszych lotnisk regionalnych w pobliżu swoich magazynów w całym kraju, pomagając firmie z Seattle w szybkim przemieszczaniu zapasów, aby obsłużyć dostawy jedno- lub dwudniowe.
Ostateczny cel firmy zaskoczył ekspertów branżowych, którzy napisali sprzeczne raporty na temat ambicji Amazona. Szybki rozwój we wcześniejszych latach i inwestycja o wartości 1,5 miliarda dolarów w hub na międzynarodowym lotnisku Cincinnati / North Kentucky podsyciły spekulacje, że firma pracuje nad nocnymi usługami pakietowymi. Inni inwestorzy stwierdzili, że Amazon jest nadal zbyt nieśmiały wobec większych przewoźników, takich jak FedEx i UPS, którzy mają więcej samolotów i więcej połączeń lotniczych, które nie kolidują z podstawową działalnością detaliczną Amazona.
Popyt na fracht lotniczy spadł w tym roku i oczekuje się, że ponownie spadnie w 2023 r. IATA, grupa handlowa linii lotniczych, oczekuje, że sektor wygeneruje sprzedaż na poziomie 149,4 mld USD, czyli o około 52 mld USD mniej niż w 2022 r., ale nadal jest o 48,6 mld USD więcej niż w 2022 r. w 2019 roku. .
Amazon Airbus A330-300 w przyszłym roku dzięki partnerstwu z Hawaiian Airlines. Dwie osoby powiedziały, że Amazon planuje również zmniejszyć swoją flotę, nie odnawiając niektórych umów leasingu samolotów z grupą usług transportu lotniczego.
Nawet najwięksi przewoźnicy paczek zaciskają pasa, gdy konsumenci wracają do nawyków wydatków sprzed pandemii, odciążając branżę spedycyjną. 20 grudnia FedEx ujawnił plany ograniczenia wydatków o 3,7 miliarda dolarów w przyszłym roku, przy czym cięcia kosztów obejmują wykorzystanie narzędzi cyfrowych do przywrócenia równowagi samolotów i wind należących do firmy od operatorów zewnętrznych.
Jedna osoba powiedziała, że Amazon oferuje miejsce w swoich samolotach i lotach czarterowych. Wysiłek ten jest najnowszym zagraniem mającym na celu rozwiązanie spowalniającej sprzedaży internetowej i kruchej gospodarki, która może być na skraju deflacji, w tym podnajmu nadmiaru powierzchni magazynowej i likwidacji około 10 000 miejsc pracy.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Firma zajmująca się planowaniem powierzchni handlowych CADS postrzega technologię jako odpowiedź na Święta Wielkanocne i inne sezonowe wyzwania w 2024 r. — Retail Technology Innovation Hub
Astronomowie odkryli, że woda unosi się w części przestrzeni, która tworzy planetę
Tęskniłam za nim bardzo długo! Satelita NASA i martwy rosyjski statek kosmiczny zbliżają się do siebie na swojej orbicie