Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Wydanie Unreal Engine 4 z doskonałym efektem na konsolach PS5 i Xbox Series • Eurogamer.net

Witamy w Suoh City — punkcie wyjścia Szkarłatnego Nexusa i centrum naszych najnowszych analiz technicznych. Zbudowany na silniku Unreal Engine 4, Scarlet Nexus – a zwłaszcza ten początkowy język – oferuje nam alternatywną rzeczywistość, która łączy tradycyjne japońskie elementy, takie jak świątynie Shinto, z futurystyczną technologią tamtejszej ulicy. Biorąc jedną z dwóch postaci do wyboru podczas jej przygody, mamy tu grę RPG napakowaną anime, która sprawia, że ​​​​pokonujesz wrogów znanych jako inne – zmutowane stworzenia – poprzez walkę drużynową w futurystycznym świecie, w którym rządzą nadprzyrodzone moce. Rozgrywka w 60 fps jest oferowana na PlayStation 5, Xbox Series X i S. Ale jak blisko jesteśmy rozdzielczości 4K przy 60 fps i jak dostać się do slotu Series S?

Opracowana przez kluczowych członków serii Tales, najbardziej imponującą grafiką Scarlet Nexus jest jego łatwo widoczny styl. Szczegóły tła Suoh i zdewastowane kończyny z tyłu zostały hojnie dopracowane. Styl, zwłaszcza w późniejszym Kikuchiba Merchant City, wyraźnie czerpie inspirację z klasycznego anime, takiego jak Akira, z cienkimi liniami pomagającymi rysować wzory połamanych okręgów i odległe panoramy miasta, wszystkie zabarwione odcieniami zieleni. Często są one prezentowane w taki sposób, aby można je było łatwo umieścić na wydrukowanej stronie. Ustawienie tworzy scenariusz, w którym ludzkość skorzystała ze specjalnych zdolności poprzez substancję obecną w umyśle, podczas gdy oczywiście jest to dalekie od utopii. Zamiast tego zmutowane istoty znane jako inne grożą zakłóceniem społeczności zbudowanej wokół tych wszystkich nowo odkrytych sił. Od Ciebie i Twojego zespołu zależy więc zbadanie tych stworzeń i walka z nimi, gdziekolwiek się pojawią.

Konfiguracja jest prosta i dobrze obsługiwana. Walka jest dobrze wyjaśniona, ale nie bez winy. Przez pierwsze trzy godziny oczekuj, że wiele monitów samouczka zostanie odrzuconych. Stopniowo nowe ruchy są karmione kroplami za pomocą menu odblokowywania umiejętności. Ale szczerze mówiąc, na początku łatwo jest odłożyć walkę: nawet podstawowe mechaniki, takie jak szybki powrót do zdrowia po kontuzji lub podwójne skoki, są wstrzymywane, dopóki nie osiągniesz wyższych poziomów. Wybór Namco Bandai Studios, aby pozbawić każdą postać jej ruchów, aby zaoferować ścieżkę ulepszeń, oznacza, że ​​walka zaczyna się dość nudna. Później budujesz satysfakcjonujący rozmach: dodawane są serie kombinacji w powietrzu, szybkie przetasowania, a nawet moce psychokinetyczne – dotarcie do dobrych rzeczy zajmuje trochę czasu.

READ  Jak bezpłatnie wyeksportować całą bibliotekę Spotify

Scarlet Nexus: Podział wideo Digital Foundry.

Pod warunkiem, że masz na to czas, Scarlet Nexus ma z tym wiele wspólnego. Styl wizualny, nawet muzyka, są wyjątkowe – ale pod względem jakości obrazu wrażenia różnią się w zależności od wybranej konsoli. Co prowadzi nas do porównań wizualnych: PS5 i Xbox Series X to dwa pierwsze sposoby grania na konsoli. Faktem jest, że wśród nowych konsol nie ma zbyt wiele do wyróżnienia. Podstawowe ustawienia renderowania są takie same jak w Unreal Engine 4. Każde urządzenie otrzymuje te same dokładne ustawienia szczegółów świata, a nawet wyskakujące okienka są dopasowywane podczas przemierzania dużego miasta.

Gra wygląda ładnie – o dziwo – biorąc pod uwagę, że dynamiczne skalowanie rozdzielczości jest włączone, ale harmonogram aktualizacji UE4 jest całkiem niezły. Postaw na nieruchomą klatkę, a obraz wyjdzie do 3840 x 2160 na konsolę – inteligentnie wykorzystując poprzednie klatki, aby stworzyć ostrzejszy obraz. Działa znakomicie. Naprawdę? Zarówno PS5, jak i Series X dostosowują swoją prawdziwą rozdzielczość do obciążenia GPU. Poszukaj trudnego momentu – takiego jak ruch końcowy, w którym kamera przechodzi do nowego punktu widzenia i śledzi rzeczywistą strukturę surowych pikseli. W przypadku PS5 i serii X pokazuje to niską liczbę, około 2560 x 1440 każdy – z bardzo rzadkimi oznakami niższej liczby. Ogólnie rzecz biorąc, otrzymujesz zakres między natywnymi pikselami 1440p a 4K. Podsumowując, przebudowa UE4 wygląda bardzo, bardzo dobrze.

A co z serią S? Cóż, jak można się było spodziewać, mamy tu do czynienia ze spadkiem jakości obrazu, zwłaszcza obok jego mocniejszego brata, Serii X. Pod względem ustawień wizualnych nadal płaci te same funkcje, co jest imponujące. Tekstury wyglądają na bardziej rozmyte ze względu na niższą rozdzielczość obrazu i mniejsze filtry tekstur, ale poza tym są identyczne. Pod względem dokładności 2560×1440 został zmniejszony jako maksymalny cel w serii S – mniej więcej obiecane specyfikacje urządzenia. Jeśli jednak przeanalizujemy obraz w punktach nacisku, oryginalna liczba pikseli mieści się w zakresie minimum 900 pikseli, do 1296 pikseli w typowym przebiegu.

Scarlet Nexus ma 60 FPS na nowszym sprzęcie, chociaż Xbox Series S nie dorównuje mocniejszym Xbox Series X i PS5.

Nie da się przeoczyć dodatkowego skalowania na telewizorze 4K; Obraz będzie bardziej rozmazany – szczególnie w bitwie, gdzie celność zadaje najwięcej ciosów. Jednak gra powinna wyglądać naprawdę świetnie na ekranie 1080p. Być może największym punktem jest przypadek liczby klatek na sekundę; Seria S celuje w 60 klatek na sekundę, podobnie jak PS5 i Series X, ale wydaje się, że ma pewne problemy, które całkowicie ją blokują. W stresujących scenach, w których gra osiąga minimalną wewnętrzną rozdzielczość, klatki są pomijane, co oznacza, że ​​w bitwie i niektórych scenach grasz 50-60 klatek na sekundę, ale ogólnie jest znacznie bliżej celu podczas przechodzenia.

READ  Poradnik kupowania używanych samochodów: Peugeot 106 GTi

Xbox Series X zbliża się do swoich celów wydajnościowych, blokując blisko 60 klatek na sekundę podczas przechodzenia, ale z krótkimi spadkami szybkości podczas dużych ruchów renderowania. Ogólnie rzecz biorąc, seria X trzyma się dobrze; Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że celuje również w obraz 4K. To po prostu nieśmiałe od idealnego wyniku, którego się spodziewałem, nawet jeśli sceny w niektórych momentach cofają się do lat pięćdziesiątych. Tymczasem mamy do czynienia z dalszą poprawą na PS5 – płynniejszymi klipami i bliższym (ale wciąż nie idealnym) blokowaniem 60 FPS podczas walki. W rzeczywistości PS5 i Series X są prawie takie same – ale niższa liczba klatek na sekundę jest tylko odrobinę mniej agresywna w systemie Sony. Na szczęście obie konsole Xbox mogą liczyć na VRR w celu złagodzenia problemów w sposób, którego nie potrafi PlayStation 5.

czasy pobierania? Wiele obszarów Szkarłatnego Nexusa wymaga ekranu ładowania, ale konsola nie zajmuje dużo czasu. Na przykład, jeśli chodzi o stronę budowy, PS5 pojawia się w 6,5 sekundy, obok 7,3 w serii X. A jeśli przeniesiemy nasz test do obiektu Underground, patrzymy na 5,2 na PS5 w porównaniu z 5,6 na główna konsola Xbox. Po obu stronach dopuszczalne są wyraźnie wąskie marginesy. Ciekawe, że PlayStation za każdym razem robiło niewielkie postępy, ale tak naprawdę nie wystarczy wspomnieć o poza porównaniami tutaj.

Podsumowując, Scarlet Nexus wyróżnia się stylizowanymi animacjami i – pozwalając na cierpliwość – systemem walki, który rośnie wraz z wyborami podczas gry. Świat jest jedną z najbardziej pomysłowych rzeczy, jakie widziałem na Unreal Engine 4, a wszystko to pasuje do nowej fali konsol, zwłaszcza z szybkością 60 klatek na sekundę. Niespodzianką jest to, że nawet PS5 i Series X nie są w stanie osiągnąć 60 FPS na 100% podczas bitew. Mamy nadzieję, że Namco Bandai Studios może zagłębić się w zaostrzenie dostaw każdej linii, zwłaszcza serii S.

READ  Campagnolo wprowadza na rynek nową gamę stopów Ekar GT

Niezależnie od kwestii wykonawczych gwiazdą spektaklu pozostaje kierunek artystyczny i muzyczny. Szczerze mówiąc, nie wiedziałem, czego się spodziewać, grając w tę grę po raz pierwszy, a ostatecznie zakończyłem sesję przechwytywania do tej analizy technicznej, co było miłym zaskoczeniem. Scarlet Nexus został oznaczony jako jedna z największych niespodzianek 2021 roku dla mnie. Powinna trafić w harmonijny ton zarówno dla fanów gier RPG, jak i anime, nawet z lekkimi skrupułami w obecnej ofercie artystycznej.