Dziś rano współzałożyciel Neon Doctrine Iain Garner Wątek na Twitterze o platformie X, którego nie wymienił, ale zidentyfikował jako „bardzo udanego gracza konsolowego, który nie ma Game Passa!”
W wątku Garner skrytykował nie tylko brak promocji, jaką zapewniał niezależnym deweloperom i wydawcom ich tytuły, ale także wybory, których dokonali, zmniejszając ich zdolność do samodzielnego poruszania igłą.
„Listy życzeń nie mają żadnego efektu, więc cały Twój osobisty marketing nic nie znaczy dla Platformy X” – powiedział Garner. „Wszystko, co się liczy, to ich ocena. Jak jest dokonywana ta ocena? Nie wiem, nie dzielą się tym z tobą i nie podzielą się wartością, jaką przypisują mojej grze”.
Garner skrytykował również brak jasności co do tego, w jaki sposób firma ma pozyskać menedżera konta (warunek wstępny do przesyłania zwiastunów i postów na blogu w celu promowania na platformie), brak możliwości kontrolowania zniżek na uruchomienie, zasady udziału w sprzedaży tylko na zaproszenie , a minimalna kwota 25 000 $ na wyeksponowanie gry w sklepie.
„Podsumowując, Platforma X jest bardzo udanym i imponującym urządzeniem, ale ma własne tło i proces [is] Garner powiedział prosto z początku XX wieku. „Nie mam pojęcia, jak odnieść sukces na tej platformie i nie powiedzą mi. Nawet jeśli mi się uda, i tak mogą mnie oszukać…”
Jeśli istniały jakiekolwiek wątpliwości, że Sony jest platformą, o której mowa, zostały one zgniecione przez wiele odpowiedzi od niezależnych deweloperów i wydawców, które odzwierciedlały frustracje Garnera.
Dyrektor generalny Whitethorn Games, Matthew White, opublikował wykres kołowy „całkowicie hipotetyczny z pewnością nie prawdziwy podział przychodów” w Tweetuj temat Zauważając, że „działa mniej niż 3% sprzedaży jako firma [Platform X]”, który jest nazwany na liście jako „Nolan North”, aktor głosowy za bohaterem Uncharted, Nathanem Drake’em.
White dodał, że komunikacja e-mailowa z platformą jest wycofywana w ciągu miesięcy, a nie dni lub tygodni, proces uzyskiwania raportów sprzedaży jest niepotrzebnie czasochłonny i przestarzały, a ponadto nie ma narzędzi marketingowych, analiz ani reklam dla programistów.
„[Platform X] To nasza najgorzej działająca platforma, gorsza niż inne znane systemy gier wideo dla hydraulików lub superżołnierzy, a także gorzej niż platformy sprzedaży wolne od DRM, takie jak Itch itp. ”- powiedział White. W ciągu ostatniego miesiąca osiągnęliśmy więcej w Google AdMob. „
Ragnar Turnquist z RedThread Games Prześlij dalej oryginalny post Garnera, mówiąc: „Ten wątek doskonale odzwierciedla nasze doświadczenia. Draugen jest dostępny na konsolach od ponad roku. Kiedy ostatnio był przeceniony lub wystawiony na sprzedaż? I na pewno nie z powodu braku prób. To frustrujące”.
„Jesteśmy deweloperem o bardzo ugruntowanej pozycji, z udokumentowanymi osiągnięciami, ale szczerze mówiąc nie mam pojęcia, z kim mogę się skontaktować w sprawie sprzedaży konsol. To jak próba bycia wysłuchanym w przestrzeni kosmicznej”.
Jay Tholen, deweloper Hypnospace Outlaw, poszedł naprzód i nazwane imiona, mówiąc: „Tak, PlayStation jest obrzydliwe dla niezależnych twórców. Sprzedaliśmy tam jak śmieci w porównaniu do [to] Inne duże konsole. Sprzedajemy też więcej na samym Itch niż my [PlayStation] Jestem prawie pewien „.
Thulen zakończył swój tweet słowami: „Mike, usunę to, jeśli chcesz się głośno śmiać”, prawdopodobnie skierowanym do Mike’a Rose’a, założyciela wydawnictwa HypnoSpace Outlaw No More Robots.
Róża już Ważenie na sznurku Garnera . Pośrednio trochę więcej wcześniej, mówiąc: „Dziś krąży wątek, który udostępnia wiele osób. Powodem, dla którego nie widzę więcej takich wątków, jest to, że programiści zbyt martwią się, aby powiedzieć to publicznie. Ale zaufaj mi, kiedy mówią, że zdecydowana większość programistów czyta ten wątek i dziko kiwa głowami.”
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro