Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Aplikacje Teams i Outlook nie działają dla tysięcy użytkowników Microsoft |  Wiadomości z nauki i technologii

Aplikacje Teams i Outlook nie działają dla tysięcy użytkowników Microsoft | Wiadomości z nauki i technologii

Firma Microsoft bada awarię usług, w wyniku której tysiące użytkowników na całym świecie nie mogą uzyskać dostępu do usług witryn internetowych, w tym aplikacji Teams i Outlook.

Nie podano, ile osób zostało dotkniętych tym problemem, ale Downdetector.com, który śledzi awarie za pomocą różnych źródeł, w tym raportów użytkowników, zarejestrował tysiące osób zgłaszających problemy z Teams, Outlook, Microsoft 365 i XBox Live.

Okazało się, że na dzień 8 rano w Wielkiej Brytanii zgłoszono około 4992 przypadków osób zgłaszających problemy z systemem poczty e-mail Outlook – i 2173 w przypadku aplikacji Teams.

Użytkownicy w obszarach takich jak Manchester, Londyn, Birmingham, Norwich, Oxford, Brighton i Cardiff zgłaszali problemy.

Witryna zgłosiła również ponad 3900 incydentów osób zgłaszających problemy z Microsoft Teams w Indiach i ponad 900 w Japonii. Raporty o awariach wzrosły również w Australii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Podczas awarii większość użytkowników nie mogła wymieniać wiadomości, dołączać do rozmów ani korzystać z żadnych funkcji aplikacji Team.

Microsoft napisał na Twitterze: „Badamy problemy mające wpływ na wiele usług Microsoft 365. Więcej informacji można znaleźć w centrum administracyjnym pod numerem MO502273”.

Później dodał: „Zidentyfikowaliśmy potencjalny problem z siecią i przeglądamy telemetrię, aby określić kolejne kroki rozwiązywania problemów”.

Kilku użytkowników skorzystało z mediów społecznościowych, aby podzielić się aktualizacjami, a hashtag #MicrosoftTeams zyskał popularność na Twitterze.

„Microsoft Teams i Outlook mają problemy w Etiopii… Czy te usługi są wyłączone?” Użytkownik mediów społecznościowych napisał na Twitterze.

Inny napisał: „Microsoft Outlook, usługi Teams nie działają na Sri Lance i na całym świecie”.

Microsoft Teams jest używany przez ponad 280 milionów ludzi na całym świecie i stanowi integralną część codziennej działalności firm i szkół korzystających z tej usługi do nawiązywania połączeń, planowania spotkań i usprawniania przepływu pracy.

Microsoft Exchange Online, SharePoint Online i OneDrive dla Firm również znalazły się wśród usług, których dotyczy problem, zgodnie ze stroną stanu firmy.

READ  Deweloper stojący za PlayStation Series „Everybody's Golf” wydaje nową grę na Switchu

Awaria nastąpiła po tym, jak Microsoft – który zatrudnia ponad 220 000 osób, w tym 6 000 w Wielkiej Brytanii – w zeszłym tygodniu ogłosił plany 10 000 przerw w pracy w całej swojej globalnej działalności.

W notatce dla pracowników dyrektor generalny Satya Nadella powiedział, że zwolnienia, które dotknęły mniej niż 5 proc.