Firma Microsoft bada awarię usług, w wyniku której tysiące użytkowników na całym świecie nie mogą uzyskać dostępu do usług witryn internetowych, w tym aplikacji Teams i Outlook.
Nie podano, ile osób zostało dotkniętych tym problemem, ale Downdetector.com, który śledzi awarie za pomocą różnych źródeł, w tym raportów użytkowników, zarejestrował tysiące osób zgłaszających problemy z Teams, Outlook, Microsoft 365 i XBox Live.
Okazało się, że na dzień 8 rano w Wielkiej Brytanii zgłoszono około 4992 przypadków osób zgłaszających problemy z systemem poczty e-mail Outlook – i 2173 w przypadku aplikacji Teams.
Użytkownicy w obszarach takich jak Manchester, Londyn, Birmingham, Norwich, Oxford, Brighton i Cardiff zgłaszali problemy.
Witryna zgłosiła również ponad 3900 incydentów osób zgłaszających problemy z Microsoft Teams w Indiach i ponad 900 w Japonii. Raporty o awariach wzrosły również w Australii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Podczas awarii większość użytkowników nie mogła wymieniać wiadomości, dołączać do rozmów ani korzystać z żadnych funkcji aplikacji Team.
Microsoft napisał na Twitterze: „Badamy problemy mające wpływ na wiele usług Microsoft 365. Więcej informacji można znaleźć w centrum administracyjnym pod numerem MO502273”.
Później dodał: „Zidentyfikowaliśmy potencjalny problem z siecią i przeglądamy telemetrię, aby określić kolejne kroki rozwiązywania problemów”.
Kilku użytkowników skorzystało z mediów społecznościowych, aby podzielić się aktualizacjami, a hashtag #MicrosoftTeams zyskał popularność na Twitterze.
„Microsoft Teams i Outlook mają problemy w Etiopii… Czy te usługi są wyłączone?” Użytkownik mediów społecznościowych napisał na Twitterze.
Inny napisał: „Microsoft Outlook, usługi Teams nie działają na Sri Lance i na całym świecie”.
Microsoft Teams jest używany przez ponad 280 milionów ludzi na całym świecie i stanowi integralną część codziennej działalności firm i szkół korzystających z tej usługi do nawiązywania połączeń, planowania spotkań i usprawniania przepływu pracy.
Microsoft Exchange Online, SharePoint Online i OneDrive dla Firm również znalazły się wśród usług, których dotyczy problem, zgodnie ze stroną stanu firmy.
Awaria nastąpiła po tym, jak Microsoft – który zatrudnia ponad 220 000 osób, w tym 6 000 w Wielkiej Brytanii – w zeszłym tygodniu ogłosił plany 10 000 przerw w pracy w całej swojej globalnej działalności.
W notatce dla pracowników dyrektor generalny Satya Nadella powiedział, że zwolnienia, które dotknęły mniej niż 5 proc.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro