Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Szef studia Halo ujawnia 3 filary boomu Xbox

Szef studia Halo ujawnia 3 filary boomu Xbox

Dołącz do liderów gier, wraz z GamesBeat i Facebook Gaming, na ich drugiej dorocznej konferencji GamesBeat i Facebook Gaming | GamesBeat: W Metaverse 2 25-27 stycznia 2022 r. Dowiedz się więcej o wydarzeniu.


Dział gier Xbox firmy Microsoft Mocno kończy rok. W przeciwieństwie do świąt w 2020 roku, firma nie polega tylko na nowym sprzęcie, aby kontynuować swoją dynamikę. Xbox Game Studios W gorącej linii, jeśli chodzi o oprogramowanie, jest to mocna wskazówka, że ​​Xbox jest na dobrej drodze. I jest to wskazówka, że ​​w firmie działa szersza strategia Xbox.

Ale co to za strategia? Na pierwszy rzut oka łatwo założyć, że Microsoft korzysta z usługi „Xbox Game Pass za wszelką cenę”. Prawda jest bardziej subtelna i to już coś 343 branże Szefowa studia Bonnie Ross wyjaśniła to dobrze podczas okrągłego stołu z byłymi dyrektorami Xbox.

„dla nas, [the Xbox initiative is] O posiadaniu różnorodnych treści, spotykaniu graczy tam, gdzie są, i rozwijaniu tych doświadczeń” – wyjaśnił Ross koordynatorowi i byłemu prezesowi Nintendo w Ameryce Reggie Fils-Aime. „Naprawdę chodzi o postawienie gracza na pierwszym miejscu”.

Chodzi o to, że zespół Xbox nie biegnie wstecz od jednego produktu. Microsoft ma konsolę, ma system operacyjny na PC, ma chmurę, a firma użyje tych narzędzi, aby osiągnąć swój prawdziwy cel. Ross powtórzył, czym właściwie jest ten cel.

Wydarzenie

Drugie coroczne targi GamesBeat, Facebook Gaming Summit i GamesBeat: Into the Metaverse 2

Ucz się więcej

„Jak poznamy graczy na ich miejscu” – zapytałem. „Nie chodzi już tylko o konsolę. On naprawdę myśli o tym, jak upewnić się, że gry, w które chcą grać… są dostępne dla nich”.

Xbox dociera do graczy, gdziekolwiek się znajdują

Jeśli celem jest wprowadzenie gier tam, gdzie ludzie faktycznie grają, co to oznacza dla gier? Cóż, oznacza to, że każdy zespół Xbox Game Studios musi podejmować właściwe decyzje, aby dopasować swoje projekty do tego ogólnego planu gry. Halo jest tego dobrym przykładem.

Dzięki Halo Infinite Microsoft i 343 Industries nie stosują żadnych półśrodków. Żyjemy w świecie, w którym największe gry to często darmowe strzelanki, w które można grać w dowolnym miejscu. Kiedy więc 343 tworzyło grę wieloosobową Halo Infinite, zespół zdecydował się na wcześnie zbudować ją dla tego modelu biznesowego. Microsoft nie zaangażował się, aby zmusić 343 do znalezienia sposobu na zmuszenie fanów gry wieloosobowej Halo do zakupu Xboxa lub zarejestrowania się w Game Pass.

Granie w grę wieloosobową Halo za darmo na tak wielu platformach, jak to możliwe, ma sens.

To ujawnia podtekst z obecnym naciskiem Microsoftu na Xbox. Robiąc wszystko, co trzeba, aby znaleźć graczy tam, gdzie są, prawdopodobnie zrobisz to, co jest właściwe dla gier.

Forza Horyzont 5 To dowód na to, że to działa. Ta gra ma 10 milionów graczy, zgodnie z tabelą liderów w grze, od jej debiutu 5 listopada. Ale to nie ma znaczenia, ponieważ gra jest dostępna w chmurze za pośrednictwem Xbox Game Pass Ultimate, Xbox One i Steam.

Nie oznacza to, że Microsoft zapomniał o Xboksie. Oznacza to zamiast tego, że Xbox Series X/S jest częścią szerszego, kwitnącego ekosystemu, opartego na sukcesie Forza Horizon 5.

Xbox inwestuje w różnorodność

Ross zauważyła również potrzebę różnorodności i ma to na myśli wieloaspektowo. Oznacza to różnorodność pod względem doświadczeń, na których twórcy decydują się skupić. Ale oznacza to również różnorodność treści, które przemawiają do różnych typów ludzi.

„Kiedy myślisz o Halo, a potem o innych grach z naszego portfolio, chodzi również o upewnienie się, że masz zróżnicowany świat i różnorodność postaci” – powiedział Ross. „I zrobiliśmy wiele przejęć studyjnych – myślę, że mamy 23 – które naprawdę starają się tworzyć treści dla wszystkich”.

Ponieważ te 23 studia wciąż się pojawiają, Microsoft polegał na partnerach zewnętrznych, aby wprowadzić różne wersje do swojej subskrypcji Xbox Game Pass. Udało się to dobrze, ale teraz Xbox Game Studios ma do zaoferowania tę różnorodność, zachowując i ulepszając jakość.

I do tego momentu 2021 udowodnił, że Microsoft może właśnie to zrobić.

Xbox inwestuje w jakość

W swoim wyjaśnieniu dla Fils-Aime Ross wspomniała również o popychaniu doświadczeń do przodu jako trzecim filarze Xbox. Oznacza to, że Xbox musi wypuszczać gry, które są albo zbyt dobre, albo zbyt wielkie, aby rozwijać medium. To jest coś, z czego Xbox zrezygnował. Podczas generacji Xbox One firma poczyniła bezpieczne zakłady na znane oprogramowanie, wykluczając prawie wszystko inne.

Ale w ciągu ostatniego roku, w dużej mierze dzięki przejęciom, Xbox Game Studios wypuszczało jeden wielki hit za drugim. I chociaż niektóre z nich są znajome, Microsoft wykazał chęć zainwestowania więcej, aby zapewnić, że wyjdą w najlepszym możliwym stanie.

Od sierpnia Xbox Game Studios wypuściło Psychonauts 2, Deathloop, Forza Horizon 5 i tryb wieloosobowy Halo Infinite. Pierwsze trzy z nich zostały nominowane do nagród podczas The Game Awards, a Halo wycofało się po okresie kwalifikowalności.

Jakość poza konsolą Xbox nie może pochodzić z jednej premiery gry — ani nawet z dobrego roku. Firma musi wykazywać niezachwiane zaangażowanie w doskonałość. Ale dokładnie to pokazał w swoich wydaniach z 2021 r. Po przejęciu Double Fine i Arkane (za pośrednictwem Bethesda/Zenimax), Microsoft przeforsował i zapewnił wsparcie dla dopracowania Psychonauts 2 i Deathloop. Jest to dodatek do opóźnienia Halo Infinite o rok, aby to zrobić To samo z tą grą.

Ta instytucjonalna determinacja, aby zrobić to, czego potrzeba, aby wydać dobre gry, jest ostatnią rzeczą, jakiej potrzebuje Xbox. A wraz z nim pozostałe filary strategii muszą zadbać o siebie. Jeśli Microsoft oferuje gry, w które ludzie chcą grać, to tak, będą w nie grać, gdziekolwiek są. A jeśli Microsoft daje programistom czas, pieniądze i wsparcie, których potrzebują, aby wymyślić swoje pomysły, różnorodność i różnorodność również powinny nadejść.

A jeśli w tym roku 10 milionów pojawi się w Forza Horizon 5, ile pojawi się w Starfield, Avowed lub Perfect Dark?

gry

Credo GamesBeat dotyczące branży gier brzmi „Gdzie pasja spotyka biznes”. Co to znaczy? Chcemy Ci powiedzieć, jak ważna jest dla Ciebie ta wiadomość – nie tylko jako decydent w studiu gier, ale także jako fan gier. Niezależnie od tego, czy czytasz nasze artykuły, słuchasz naszych podcastów, czy oglądasz nasze filmy, GamesBeat pomoże Ci poznać branżę i cieszyć się interakcją z nią.

Jak to zrobisz? Członkostwo obejmuje dostęp do:

  • Newslettery, takie jak DeanBeat
  • Wspaniali, edukacyjni i zabawni mówcy na naszych wydarzeniach
  • Możliwości sieciowe
  • Wywiady prywatne tylko dla członków, czaty i wydarzenia „otwartego biura” z personelem GamesBeat
  • Czatuj z członkami społeczności, personelem GamesBeat i innymi gośćmi na naszym Discord
  • A może fajna nagroda lub dwie
  • Wprowadzenia do imprez o podobnych poglądach

Zostań członkiem