Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Złość z powodu zablokowania niektórym klientom Google Cloud dostępu do plików

Złość z powodu zablokowania niektórym klientom Google Cloud dostępu do plików

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Użytkownicy Dysku Google zareagowali gniewnie na usterkę, która uniemożliwiała niektórym użytkownikom dostęp do plików z ostatnich sześciu miesięcy.

Google powiedział Bada problem dotykający niektórych użytkowników niezwykle popularnej usługi przechowywania danych w chmurze.

Problem był pierwszy wspomniany 22 listopada przez użytkownika, który powiedział, że jego Dysk został zresetowany do wersji z maja 2023 r.

Nie wiadomo, ilu klientów dotyczy problem, ale ludzie w wielu krajach zgłaszali problemy.

Użytkownicy zareagowali gniewnie na stronie pomocy Google, a jeden z nich nazwał to „bardzo destrukcyjnym” i dodał, że „pliki są dla mnie bardzo ważne”.

Inni twierdzili, że stracili pliki z ostatnich miesięcy i pisali o stresie, jaki ich to spowodowało.

„To szalona i zawodna usługa w chmurze” – skomentowała jedna z osób. „W panice!” Dodali.

Inny napisał: „Płacę za tę usługę co miesiąc i jeśli zajdzie taka potrzeba, podejmę kroki prawne. Jest to niedopuszczalne i bardzo obciążające”.

Więcej aktualizacji

Autor oryginalnego plakatu, który korzystał z Dysku na komputer w systemie Windows, twierdzi, że żadna z poprawek sugerowanych przez Google jak dotąd nie zadziałała.

W poście na forum Google oświadczyło, że bada te raporty i przekaże „dalsze aktualizacje”.

Sugerują, aby nie odłączać swoich kont w aplikacji komputerowej Dysk oraz nie usuwać ani nie przenosić folderu danych aplikacji.

Zalecają również wykonanie kopii folderu, jeśli użytkownicy mogą to zrobić.

Enza Iannopoulou, ekspert ds. prywatności danych w firmie analitycznej Forrester, stwierdziła, że ​​sytuacja ta jest „wielką sprawą” dla Google.

Powiedziała, że ​​„bardzo, bardzo ważne” jest, aby gigant technologiczny zapewnił użytkownikom pełne wyjaśnienie tego, co się stało.

„Nie tylko jeśli chodzi o oczekiwanie na powrót danych, ale także o zrozumienie, co się z nimi stało” – powiedziała BBC.

Szczególnie klienci biznesowi będą musieli wiedzieć, kiedy i czy uzyskano dostęp do ich plików lub je zmieniono, ponieważ to oni, a nie Google, będą odpowiedzialni za jakąkolwiek utratę danych, powiedziała pani Iannopoulou.

BBC skontaktowało się z Google w celu uzyskania komentarza.

Czy spotkaliście się ostatnio z podobnymi problemami? Podziel się swoimi doświadczeniami za pośrednictwem poczty elektronicznej [email protected].

Jeśli chcesz porozmawiać z dziennikarzem BBC, podaj numer kontaktowy. Możesz także skontaktować się w następujący sposób:

Jeśli czytasz tę stronę i nie widzisz formularza, musisz odwiedzić mobilną wersję witryny BBC, aby przesłać swoje pytanie lub komentarz. Możesz też wysłać do nas e-mail na adres [email protected]. W każdym zgłoszeniu proszę podać swoje imię i nazwisko, wiek i lokalizację.