Przechodzimy do Alpiny, której kabina od razu wygląda bardziej zachęcająco niż Porsche, ale brakuje jej niemal bezbłędnej pozycji za kierownicą, dzięki czemu kierowca jest wyższy i prostszy. Ogólnie rzecz biorąc, ten samochód wygląda bardziej jak zwykłe urządzenie, które wznosi się do specjalnych standardów, a nie takie, które zostało zaprojektowane tak, aby było wyjątkowe od samego początku, jak Taycan.
Jednak w przypadku B3 Touring proces szybowania jest w porządku. weź Alpinę BMW M340i TouringInstalując bogatą w moment obrotowy wersję nowego, rzędowego, 3,0-litrowego silnika twin-turbo M S58, zapewnia on obfite dodatkowe chłodzenie zarówno silnika, jak i skrzyni biegów, jednocześnie wzmacniając tę drugą, wraz z tylnymi półosiami napędowymi. Elektronicznie sterowane LSD na tylnej osi zostało zresetowane, a rozdział momentu obrotowego między osiami jest teraz bardziej równy (niespodzianka). B3 ma również własną markę Pirellis ALP, a geometria zawieszenia została poprawiona, aby zapewnić lepsze wyczucie kierownicy i stabilność kierunkową. Lista zmian jest długa i szczegółowa, ale rezultat jest czymś niepodobnym do żadnej głównej linii BMW, a poziom staranności Porsche zdradza jego podwozie i silnik.
Tak, ten silnik. Ten samochód zaczyna się owocowym sześcioramiennym, chudym, ale dość czystym smakiem M, ale nie pełnym Montenegro M. Element maszyny jest tutaj wyraźnie bardziej namacalny niż w Porsche. Oczywiste, ale nie mniej ważne. Na biegu jałowym silnik wysyła wibracje na kierownicę z rowkowanymi felgami i niezależnie od tego, czy skręcasz, czy przyspieszasz obroty na trzecim biegu, odczuwasz niemal uspokajające wrażenie zwalniania, ponieważ moment obrotowy działa szybko z korby, przez skrzynię biegów i potem głównie wzdłuż wału Kolumna i w tylnych oponach, co jest dość niebezpieczną sekcją 265, ale wciąż daleko od sekcji Porsche 285-Michelin. Tam, gdzie samochód utrzymuje suchy proszek do momentu włożenia pedału gazu, silnik B3 wydaje się przedzierać się przez bardziej ociężałe mocą i momentem obrotowym, zanim zacznie rejestrować 456 koni mechanicznych i 516 funtów. Po prostu nie może trzymać odżywki.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro