Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Zderzają się dwa światy: Porsche Taycan i Alpina B3

Zderzają się dwa światy: Porsche Taycan i Alpina B3

Przechodzimy do Alpiny, której kabina od razu wygląda bardziej zachęcająco niż Porsche, ale brakuje jej niemal bezbłędnej pozycji za kierownicą, dzięki czemu kierowca jest wyższy i prostszy. Ogólnie rzecz biorąc, ten samochód wygląda bardziej jak zwykłe urządzenie, które wznosi się do specjalnych standardów, a nie takie, które zostało zaprojektowane tak, aby było wyjątkowe od samego początku, jak Taycan.

Jednak w przypadku B3 Touring proces szybowania jest w porządku. weź Alpinę BMW M340i TouringInstalując bogatą w moment obrotowy wersję nowego, rzędowego, 3,0-litrowego silnika twin-turbo M S58, zapewnia on obfite dodatkowe chłodzenie zarówno silnika, jak i skrzyni biegów, jednocześnie wzmacniając tę ​​drugą, wraz z tylnymi półosiami napędowymi. Elektronicznie sterowane LSD na tylnej osi zostało zresetowane, a rozdział momentu obrotowego między osiami jest teraz bardziej równy (niespodzianka). B3 ma również własną markę Pirellis ALP, a geometria zawieszenia została poprawiona, aby zapewnić lepsze wyczucie kierownicy i stabilność kierunkową. Lista zmian jest długa i szczegółowa, ale rezultat jest czymś niepodobnym do żadnej głównej linii BMW, a poziom staranności Porsche zdradza jego podwozie i silnik.

Tak, ten silnik. Ten samochód zaczyna się owocowym sześcioramiennym, chudym, ale dość czystym smakiem M, ale nie pełnym Montenegro M. Element maszyny jest tutaj wyraźnie bardziej namacalny niż w Porsche. Oczywiste, ale nie mniej ważne. Na biegu jałowym silnik wysyła wibracje na kierownicę z rowkowanymi felgami i niezależnie od tego, czy skręcasz, czy przyspieszasz obroty na trzecim biegu, odczuwasz niemal uspokajające wrażenie zwalniania, ponieważ moment obrotowy działa szybko z korby, przez skrzynię biegów i potem głównie wzdłuż wału Kolumna i w tylnych oponach, co jest dość niebezpieczną sekcją 265, ale wciąż daleko od sekcji Porsche 285-Michelin. Tam, gdzie samochód utrzymuje suchy proszek do momentu włożenia pedału gazu, silnik B3 wydaje się przedzierać się przez bardziej ociężałe mocą i momentem obrotowym, zanim zacznie rejestrować 456 koni mechanicznych i 516 funtów. Po prostu nie może trzymać odżywki.