Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Zbieranie mumii to denerwująca sprawa

Zbieranie mumii to denerwująca sprawa

Lindsay Ryder co jakiś czas zakłada słuchawki, puszcza podcasty, a srebro błyszczy – tak jak w każdym domu. Z wyjątkiem tego, że Ryder poleruje setki elementów, jeden po drugim, w tym przedmioty ze starożytnej Grecji lub garnek wykonany przez bohatera rewolucji amerykańskiej Paula Revere’a.

Jej misją jest pomoc w zachowaniu, ochronie i zachowaniu bezcennych przedmiotów, aby obecne i przyszłe pokolenia mogły je oglądać w muzeach, w tym w High Museum of Art w Atlancie.

Na przykład High zawiera ponad 19 000 dzieł sztuki, mebli, srebra, porcelany, masek i papierów, podczas gdy Muzeum Michaela C. Carlosa na Uniwersytecie Emory ma ponad 25 000 dzieł, w tym największą kolekcję sztuki starożytnej w południowy wschód. Spójrzmy prawdzie w oczy, to dużo – z braku lepszego słowa – domowego biznesu.

„Uważam, że polerowanie srebra jest kontemplacyjne”, powiedział Ryder, asystent renowacji artefaktów w Atlanta Art Preservation Center w Chamblee, który jest zatrudniany przez muzea i prywatnych obywateli do opieki nad ich rzadkimi i bezcennymi przedmiotami. Istnieje różnica między naprawą a renowacją. Konserwacja zachowuje historię obiektu i możemy nie zajmować się niektórymi częściami zużycia, ponieważ chcemy odzwierciedlić tę historię. Renowacja przywraca go do pierwotnego stanu.

Konserwacja obiektów muzealnych wymaga wielu działań — od podstawowej konserwacji po rozpoznanie i ocenę zużycia lub zapobieganie ewentualnemu pogorszeniu stanu z powodu wieku lub niewłaściwej konserwacji. Aby zapewnić, że każdy element jest odpowiednio pielęgnowany, muzea takie jak High często zatrudniają prywatnych kuratorów, którzy specjalizują się w obsłudze określonego rodzaju mebli, materiału lub przedmiotu, a także elementów z określonego okresu lub regionu.

Szczerze mówiąc, potrzeba dużo pracy, aby egipska mumia wyglądała tak dobrze po tysiącach lat.

Źródło: dzięki uprzejmości High Museum of Art

Źródło: dzięki uprzejmości High Museum of Art

„Zanim rzeczy zostaną wystawione na wystawę, niezależnie od tego, czy są to eksponaty tymczasowe, czy stałe, zawsze przechodzą przez laboratorium konserwacyjne, abyśmy mogli dokonać interwencji, naprawy, naprawy, odbudowy lub odpowiedzialnego sprzątania” – powiedział Ryder. „W pełni oceniamy wszelkie problemy. Następnie opracowaliśmy program konserwacji, taki jak odkurzanie niektórych przedmiotów dwa razy w roku”.

READ  Oczekuje się, że rynek opakowań lakierów do paznokci wykaże znaczny wzrost do 2027 r. - Manumet Stream

„dużo chemii”

W 2021 roku The High otrzymał grant w wysokości 3,1 miliona dolarów na ocenę potrzeb muzealnych w zakresie opieki nad zbiorami i dokonanie napraw lub renowacji.

„Ostatecznym celem jest zachowanie tego najlepiej, jak potrafimy” – powiedziała Megan Shores, technik kurator kolekcji w Atlanta Art Preservation Center. „Podstawowa konserwacja może mieć miejsce, jeśli jakakolwiek farba pęknie lub jeśli coś jest brudne lub uszkodzone. Musisz rozważyć, w jaki sposób możesz upewnić się, że ten obiekt jest konserwowany bez powodowania jakichkolwiek uszkodzeń. Mamy wiele osób pracujących razem, aby tak się stało ”.

Podstawowa codzienna konserwacja zaczyna się, zanim przedmiot trafi na podłogę muzeum, powiedział Robert Howells, starszy przygotowujący dla The High. „Musisz ustalić ekspozycję, zwłaszcza w przypadku takich rzeczy jak papier. W przypadku papieru musisz trzymać go na podłodze przez trzy do sześciu miesięcy, a następnie przechowywać przez dwa lata – to samo dotyczy tkanin, aby nie blakły.”

Problemem jest też wilgoć.

„Wszystko, co ma więcej niż 2000 lat, będzie przechowywane na innym poziomie wilgoci niż nowszy kawałek” – powiedział. „Jest dużo chemii. To, co może sprawić, że jeden kawałek się wypaczy, nie będzie inny. Trzeba znaleźć równowagę, aby dowiedzieć się, co działa najlepiej i to sprawia, że ​​​​praca jest interesująca.”

Pył jest twardy

Podobnie jak wiele osób, które zajmują się utrzymaniem swojego domu, muzea często chcą zrobić jak najmniej, ale nadal sprawiają, że miejsce wygląda świetnie. W niektórych przypadkach podejście „mniej znaczy więcej” pomaga zachować rzeczy, w tym przedmioty ze srebra. Chociaż polerowanie sprawia, że ​​element jest błyszczący, usuwa bardzo cienką warstwę srebra.

Skupiamy się na stronie prewencyjnej. „Całe srebro przechowujemy w gablocie zamkniętej węglem aktywnym, aby chronić powietrze przed wilgocią i zanieczyszczeniami” – powiedział Ryder. „Tworzymy własną pastę do srebra, używając wacików i miękkiej bawełny”.

Podobnie jak w przypadku pasty do srebra, odkurzanie nie jest tak proste, jak spryskanie pasty do mebli i wycieranie. Schurz powiedział, że powierzchnia obrazów jest niezwykle delikatna, a niektóre zbierają więcej kurzu niż inne.

„To zniechęcające zadanie, ponieważ mamy tak wiele obrazów” – powiedziała. „Staramy się to robić może co sześć miesięcy, szczególnie w salonach, które mają wielu pieszych”.

Niektóre usuwanie kurzu odbywa się rutynowo.

„Odkurzamy ramy obrazów i być może niektóre panele, ale ludzie, którzy to robią, są przerażeni, ponieważ powierzchnie obrazów są tak delikatne” – powiedział Howells. „Chcemy przedłużyć życie w przyszłość tak bardzo, jak to możliwe”.

Stosowane są specjalne szczotki, dzięki którym chmura kurzu nie opada na powierzchnię płyty. „Używamy miotełek z piór i podkładek Swiffer. Chcesz zrobić lekkie odkurzanie, ale nie tak mocno, aby części deski mogły spaść.”

W przypadku mebli stosowane są rozwiązania specyficzne dla drewna każdego egzemplarza. Miękka szczoteczka i specjalna gumowa gąbka, przypominająca gąbkę kosmetyczną, pozwalają dostać się do wszystkich zakamarków.

mniejsze budżety

Oczywiście nie każde muzeum dysponuje dużym budżetem, ale będzie się poświęcać utrzymaniu ekspozycji w jak najlepszym stanie.

Jej dzieła „nie wymagają wiele konserwacji” — powiedziała Rebecca Slim, koordynatorka ds. wystaw i komunikacji w DeKalb History Center Museum. W przeciwnym razie unikasz ostrych chemikaliów i zwykle używasz suchej szmatki lub ręcznika papierowego, który nie utknie na delikatnym kawałku.

„Nauczyłem się w pracy i nie ufam zwykłym środkom czyszczącym” – powiedział Slim. „W razie wątpliwości nie używaj go. Ale używamy zastawu”.

W Muzeum Carlosa używają odkurzacza do usuwania kurzu, ale uważają, aby dysza odkurzacza nie znalazła się zbyt blisko przedmiotu.

READ  Hołd dla wytrwałej i szanowanej dziennikarki biznesowej Alice Uhura (54)

Z mumiami sprawa jest bardziej skomplikowana. Konserwatorzy przyjeżdżają specjalnie do pracy przy mumiach. Odkurzają kurz – i zatrzymują ten kurz, ponieważ jest uważany za część szczątków tego człowieka” – powiedziała Brittany Dove Dennen, konserwator muzeum.

zagadka do rozwiązania

Dineen powiedział, że wyzwaniem dla większości muzeów jest odpowiednie dbanie o wszystkie przedmioty przy ograniczonym budżecie i sile roboczej. „Ale zabawne jest to, że za każdym razem, gdy dostajesz nowy przedmiot, wiąże się to z rozwiązywaniem wielu problemów. Możesz pracować z nowym klejem lub być może będziesz musiał przetestować farbę, aby coś naprawić. To historia sztuki, archeologia, nauka i szkolenie z pracowni artystycznej i antropologii”.

Dla Howellsa istnieje również osobisty związek.

„Jestem artystą i jest w tym wiele rzeczy” – powiedział. Znamy wartość pracy i traktujemy ją z szacunkiem, który nie każdy rozumie lub rozumie. To coś więcej niż tylko obraz”.


Muzea

Wysokie Muzeum Sztuki. 10:00 – 17:00 wtorki – soboty. 12:00 – 17:00 w niedziele. 18,50 $. 1280 Peachtree Street, Atlanta. 404-733-4400, wysoka.org.

Muzeum Michaela C Carlosa. 10:00 – 16:00 od wtorku do piątku. 10:00 – 17:00 w soboty. 12:00 – 17:00 w niedziele. 8 USD dla dorosłych; 6 USD dla seniorów i dzieci w wieku 6-17 lat. 571 South Kilgo Circle, Atlanta. 404-727-4282, carlos.emory.edu.

Muzeum Centrum Historii DeKalb. 10:00 do 16:00 od poniedziałku do piątku. 10:00 – 14:00 w soboty. bezpłatny. 101 E Court Square, Decatur. 404-373-1088, dekalbhistory.org.