Berlinale Special dodało jeden pouczający tytuł; Mocny dokument, który patrzy na przeszłość, która odzwierciedla teraźniejszość. przyszły pocałunek to historia imperatywnego buntu, ukazująca zmagania mieszkańców Sarajewa podczas wojny w Bośni oraz to, jak determinacja pracownika organizacji charytatywnej Billa Cartera doprowadziła do zaangażowania największego na świecie zespołu rockowego U2, aby pomógł zapalić światło, gdy świat nie był zwracając uwagę. Równie aktualne teraz, jak wtedy.
Tego ranka ogłoszono również serię książek, które będą uczestniczyć w Books at Berlinale — Jedenaście książek w drodze do adaptacji. A co wydaje się jeszcze bardziej ekscytujące, a także niezbędne na dzisiejszej scenie kinowej, to ogłoszenie A Salute to Local Cinema Landscape, zachęta do zwrócenia uwagi na różne teatry artystyczne w całym Berlinie.
Od 2010 roku Berlinale Goes Kiez celebruje miejskie kina jako miejsca kultury kinowej na żywo. Od 18 do 24 lutego codziennie przed Kinem New Quarter rozwijany będzie czerwony dywan. Festiwalową publiczność zapraszamy do odkrywania różnorodności rodzimej sceny filmowej, oglądania wybranych filmów festiwalowych oraz poznawania międzynarodowych ekip filmowych. Serialowi towarzyszy dodatkowy pokaz specjalny w zakładzie poprawczym w Plötzensee.
Oprócz ogłoszenia konferencji prasowej dotyczącej programu specjalnego 73. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie z przyszłym spojrzeniem na festiwal oraz prezentacją selekcji filmów konkursowych i wywiadów 23 stycznia 2023 r. o godz. 11:00 czasu środkowoeuropejskiego.
Ale festiwal filmowy nie jest pozbawiony świetnych filmów, a tegoroczne Berlinale ma jak dotąd kilka prawdziwych perełek, które przedstawiliśmy w innych segmentach. Dziś były to niektóre z dodanych tytułów dotyczących regionu Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.
Przedstawiony na obrazku tytułowym powyżej i „Ku szczęśliwym alejkom” Napisany przez Srimoyi Singha, z udziałem Jaafara Panahi, Nasrin Sotoudeh, Jinos Nazokar, Farhad Khradmand i Aida Mohammadkhani. Dokument w języku hindi ma światową premierę w Panoramie i jest jednocześnie debiutem filmowym Singha. Dokument przedstawia „emocjonalną deklarację miłości do kina i poezji w Iranie, która oferuje również szczery pogląd na niebezpieczną sytuację krytyków reżimu i pokazuje codzienną i nieustępliwą walkę irańskich kobiet z uciskiem”. Amen temu mówimy!
Chociaż nie jest on skoncentrowany na MENA, jesteśmy również podekscytowani nadchodzącym dokumentem o legendzie muzyki Joan Baez, zatytułowanym Joan Baez Jestem hałasemReżyserują go Karen O’Connor, Mairee Navasky i Maeve O’Boyle, a występują w nim Baez, Mimi Farina, Bob Dylan i David Harris.
Motståndaren (The Opponent), wyreżyserowany przez Milada Alami, z udziałem irańskiej gwiazdy Peyman Maadi, wraz z Maralem Nasirim, Bjornem El Gardem i Ardalanem Ismailim. Film kręcono w Szwecji i będzie miał swoją światową premierę w Panoramie. Opowiada historię „Emana, Irańczyka, który mieszka ze swoją rodziną w Szwecji w stale zmieniających się domach dla uchodźców. Aby zwiększyć swoje szanse na uzyskanie pozwolenia na pobyt dla nich wszystkich, wraca do kariery zapaśnika – i jest skonfrontowany z tym, dlaczego musiał uciekać”.
Światowa premiera filmu dokumentalnego Pod niebem Damaszku Heba Khaled, Talal Dirky i Ali Wajih zbierają nagłówki gazet z regionu w tegorocznej sekcji Panorama.
W pokoleniu 14 plus nazwisko izraelskie/polskie/niemieckie Hammashlahat (Delegacja) Asafa Sabana opowiada o tym, jak „szkolna wycieczka do miejsc pamięci o Holokauście konfrontuje młodych Izraelczyków z częścią ich tożsamości, a jednocześnie z uczuciami i dynamiką między nimi. Żywe przywłaszczenie przeszłości zakotwiczone w teraźniejszości. „
Krótki film Męski policzek i ważny człowiek miragzm (And Me, I Dance Too) Mehmeta Valizadegana również prezentuje się w Generation 14plus. Jest to debiut reżyserski filmowca, a historia jest opisana w następujący sposób: „W swoim rodzinnym Iranie Saba nie może swobodnie wyrażać siebie poprzez taniec. Kiedy buntuje się przeciwko surowym zasadom w poetyckim akcie buntu, granice między dokumentem a fikcją zaczynają się zacierać. plama.” „
Aziz Zurumba to kanadyjski filmowiec pochodzenia egipskiego, którego film krótkometrażowy Simo jest również wyświetlany w Generation 14plus. W filmie występują Bassel El Rayes, Seif El Rayyes i Aladdin Tawfiq i opowiada tę historię zgodnie z jej streszczeniem: „Simo potajemnie przejmuje transmisję na żywo meczów swojego starszego brata. Nagle publiczność eksploduje – a on przynosi nieoczekiwanego antagonistę w scenę. Pełen niuansów film rzuca światło na dynamikę zbliżającej się do siebie rodziny. poprzez objazdy”.
Ekscytująca jest również specjalna prezentacja odrestaurowanej wersji animowanego klasyka Disneya Kopciuszek Co musi być wyjątkowe, żeby znów oglądać je na dużym ekranie.
Sprawdź wszystkie ogłoszone do tej pory tytuły Berlinale strona internetowa.
Zdjęcie baneru: © Happy Alley Films, użyte za zgodą Berlinale
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
Kto gra Sookie w serialu aktorskim „Avatar: Ostatni władca wiatru”?
Kinopolis – Festiwal Filmów Polskich w Dublinie (7-10 grudnia) – Polska w Irlandii
Wstyd: Więzy rodzinne rapu i Cyganów w dramacie Netfliksa – Romea.cz