Miliony chińskich graczy w tej epickiej grze fabularnej Świat Warcrafta WoW pożegna się z krainą Azeroth, w której gra ma zostać zawieszona w wyniku sporu między amerykańskim deweloperem Blizzardem a jego lokalnym partnerem, firmą NetEase.
Bardzo popularna na całym świecie, zwłaszcza w 2000 roku, WoW to internetowa gra fabularna dla wielu graczy osadzona w średniowiecznym świecie fantasy. Znana z wciągającej i uzależniającej rozgrywki, gracze mogą spędzić przy niej setki godzin.
Gry Blizzarda Dostępne w Chinach od 2008 roku dzięki współpracy z NetEase. Zgodnie z lokalnym prawem zagraniczni deweloperzy są zobowiązani do współpracy z chińskimi firmami, aby wejść na rynek.
Ale po 14 latach i milionach graczy ChinyW listopadzie obie firmy poinformowały, że rozmowy w sprawie przedłużenia umowy operacyjnej nie doprowadziły do porozumienia. W rezultacie chińskie serwery WoW zostaną wyłączone we wtorek o północy czasu lokalnego.
Podobny los spotka inne popularne tytuły kalifornijskiego dewelopera – jednego z największych na świecie – m.in OverwatchI Diablo III I Hearthstone.
„To koniec” – napisał jeden z użytkowników Weibo, któremu towarzyszył płaczący emoji.
„To nie była tylko gra. To były także wspomnienia całego pokolenia” młodych Chińczyków, napisał inny.
„Obie firmy trzymały graczy jako zakładników” – powiedział Wu, 30-letni doktorant i wieloletni fan.
W zeszłym tygodniu Blizzard China powiedział, że zażądał wyjątkowego przedłużenia umowy o sześć miesięcy, czego NetEase odmówił.
„Pewnego dnia, kiedy będzie można opowiedzieć o tym, co wydarzyło się za kulisami, programiści i gracze będą mieli zupełnie nowy poziom zrozumienia tego, jak szkodliwy może być każdy palant” – napisał prezes NetEase Simon Zhu na LinkedIn pod koniec zeszłego roku.
Blizzard powiedział, że prowadzi rozmowy z „wieloma potencjalnymi partnerami, którzy podzielają nasze wartości”, aby nadal oferować swoje tytuły w Chinach.
Blizzard China powiedział, że zakłócenie działania jego chińskich serwerów nie było „końcem”, ale jedynie „nieszczęśliwym tymczasowym zawieszeniem”. Według Blizzarda dane użytkownika można zapisać do użytku, jeśli gry powrócą do Chin.
Ale Wu, który powiedział, że gra w WoW do trzech godzin dziennie, widział dobrą stronę tej historii. „Nie dałem mojej żonie wystarczająco dużo czasu. A teraz to Świat Warcrafta Odszedł, chcę to naprawić” – powiedział.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro