Nowa taksówka astronautów Boeinga bezpiecznie wylądowała na Ziemi, kończąc długo oczekiwaną krytyczną misję demonstracyjną na Międzynarodową Stację Kosmiczną (ISS).
ten Starliner Kapsuła wylądowała w porcie kosmicznym White Sands, będącym częścią amerykańskiego zasięgu rakietowego White Sands Missile Range (WSRM) w Nowym Meksyku, dzisiaj (25 maja) o 18:49 czasu wschodniego (2249 GMT). Lądowanie zakończyło pomyślnie bezzałogowy Boeing Orbital Experiment 2 (OFT-2).
Starliner wystartował na pokładzie rakiety Atlas V z United Launch Alliance wieczorem 19 maja i przybył na Międzynarodową Stację Kosmiczną około 24 godzin później. To było wielkie osiągnięcie Boeinga, a gigant lotniczy próbował tego już raz.
Aktualizacje na żywo: Misja Boeing Starliner Orbital Flight Test 2 na Międzynarodową Stację Kosmiczną
Związane z: Samolot testowy Boeing Starliner OFT-2 dla NASA na oszałamiających zdjęciach
Starliner został uruchomiony na oryginalnym OFT w grudniu 2019 roku, ale nie nadążył Międzynarodowa Stacja Kosmiczna Zgodnie z planem po wystąpieniu serii usterek oprogramowania. Ta wcześniejsza misja również zakończyła się lądowaniem w WSMR, choć stało się to wcześniej niż oczekiwano. OFT-2 był osiągnięciem Starlinera i stanowił główną przeszkodę do pokonania w certyfikacji pojazdu do transportu załogi.
Starliner oddzielona od Międzynarodowej Stacji Kosmicznej Dzisiaj o 14:36 czasu EST (1836 GMT). O 18:05 czasu wschodniego (2205 GMT) kapsuła wykonała 58-sekundowe spalanie, zmniejszając prędkość o 459 km/h. Starliner odłączył się od swojego modułu serwisowego kilka minut po zakończeniu spalania i zaczął opadać przez ziemską atmosferę o 18:33 EDT (2233 GMT), uderzając w powietrze naszej planety z około 17 razy większą prędkością niż dźwięk.
O 18:44 EDT (1844 GMT), na wysokości prawie pięciu mil (9 kilometrów), Starliner porzucił przednią osłonę termiczną i rozłożył dwa obrotowe spadochrony, znacznie spowalniając opadanie samochodu.
Na wysokości około 1,5 mili (2,4 km) zsypy rolkowe rozdzieliły się i trzy główne spadochrony Starlinera uruchomiły się, spowalniając Starlinera do możliwej do opanowania prędkości zderzenia. Mając około 3000 stóp (0,9 km), Starliner porzucił swoją pierwotną osłonę termiczną, odsłaniając poduszki powietrzne, które szybko spuchły, aby pochłonąć początkowe uderzenie o ziemię.
Lądowania na Terra firma nie są tradycyjną bazą dla amerykańskich kapsuł załogi orbitalnej; Agencja NASA Apollo Zarówno statek kosmiczny, jak i statek kosmiczny SpaceX Dragon zakończyły swoje misje kosmiczne wyłącznie przez rozpryskiwanie wody do oceanu. (agencja NASA) Statek kosmiczny Orbitery – samoloty pionowe, a nie kapsuły – zostały zbudowane do lądowania pasów startowych na terra firma; Od czasu do czasu wracali na Ziemię w White Sands Space Harbor.)
NASA i Boeing zidentyfikowały cztery inne potencjalne miejsca lądowania, które doprowadziły do powrotu Starlinera, zwracając uwagę na pogodę jako ostateczny czynnik decydujący. Jedną z tych alternatyw była inna lokalizacja w ramach WSMR, a pozostałe znajdowały się w Arizonie, Utah i Kalifornii.
Ale Starliner wylądował dokładnie w miejscu i czasie, lądując 0,3 mili (0,5 km) od celu, Według przedstawicieli Boeinga (Otwiera się w nowej karcie).
Chociaż OFT-2 odniósł teraz oficjalny sukces, Starliner doświadczył pewnych problemów podczas misji. Na przykład dwa silniki odrzutowe modułu serwisowego Starlinera uległy awarii podczas wypalania się podczas wprowadzania na orbitę, co nastąpiło około 30 minut po wystrzeleniu. Rezerwowy ster strumieniowy szybko zrekompensował awarie, umożliwiając kontynuowanie misji bez incydentów.
Krótko po tym incydencie członkowie zespołu misji wyrazili przekonanie, że awarie silnika nie wpłyną na pozostałą część OFT-2. Stwierdzili również, że identyfikacja pierwotnej przyczyny prawdopodobnie poczeka do kontroli po locie z Starlinera.
Jeśli inspekcje i inne analizy pójdą dobrze, NASA może zakończyć certyfikację Starlinera do lotu załogowego, potencjalnie torując drogę do misji testowej mającej w niedalekiej przyszłości przewieźć astronautów na Międzynarodową Stację Kosmiczną.
„Przygotowujemy nasz załogowy pojazd testowy do startu do końca roku” – powiedziała szefowa NASA ds. lotów kosmicznych Kathy Lueders na konferencji prasowej przed otwarciem na początku tego miesiąca.
Boeing podpisał wielomiliardowy kontrakt z programem Commercial Crew NASA w 2014 roku. SpaceX Podobna umowa została podpisana w tym samym czasie i cztery misje operacyjne astronautów do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej z rakietą Falcon 9 i smok kapsuła.
Śledź nas na Twitterze Umieść tweeta (Otwiera się w nowej karcie) lub na Facebook (Otwiera się w nowej karcie).
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Firma zajmująca się planowaniem powierzchni handlowych CADS postrzega technologię jako odpowiedź na Święta Wielkanocne i inne sezonowe wyzwania w 2024 r. — Retail Technology Innovation Hub
Astronomowie odkryli, że woda unosi się w części przestrzeni, która tworzy planetę
Tęskniłam za nim bardzo długo! Satelita NASA i martwy rosyjski statek kosmiczny zbliżają się do siebie na swojej orbicie