Organizacje handlowe w Belgii, Austrii, Holandii i Włoszech wezwały „wszystkie firmy z UE” do bojkotu polskich handlarzy drogowych. Blokada granicy z UkrainąAgencja informacyjna Ukrinform zgłoszone Powołując się na pismo tych organów z dnia 7 grudnia.
„Wzywamy wszystkie instytucje UE oraz przedstawicieli swoich sektorów transportu, aby nie przedłużali umów transportowych i nie zawierali nowych umów z polskimi przedsiębiorstwami transportowymi do czasu dalszego zablokowania granicy polsko-ukraińskiej” – czytamy w piśmie.
Czytaj więcej: Polski Tusk obiecuje rozwiązać blokadę granicy z Ukrainą, gdy znajdzie się w rządzie
Autorzy twierdzą, że Ukraina może obecnie importować i eksportować towary wyłącznie transportem drogowym, a dwa lata wojny na pełną skalę doprowadziły do zubożenia.
Blokada spowodowała podwyżki cen i niedobory paliwa na Ukrainie, a eksport z Ukrainy spadł w samym listopadzie o 40%. Z dokumentu wynika, że dwóch ukraińskich kierowców ciężarówek zginęło, czekając w kolejce na granicy.
Autorzy listu wierzyli, że bojkot zmusi polskich przewoźników do szybkiego zakończenia blokady.
Czytaj więcej: Państwa bałtyckie ostro krytykują Polskę w związku z blokadą granicy z Ukrainą
„Rynek zachodnioeuropejski jest dla tych firm ważniejszy niż ukraiński rynek transportowy” – wyjaśniają swój plan związki Belgii, Austrii, Holandii i Włoch.
„Nie mamy problemu ze strajkami związkowymi, polskie związki transportowe mogą je realizować w Polsce, nie szkodząc państwu, które ciężko walczy za nas wszystkich”.
Donald Tusk, lider polskiej opozycyjnej Platformy Obywatelskiej (Platforma Obiewadelska), który może zostać nowym premierem kraju, 11 grudnia br. 8-go obiecał zająć się blokadą granicy ukraińsko-polskiej przez przewoźników. Biuro.
Państwowa spółka transportu kolejowego Ukrzaliznycja ogłosiła 7 grudnia, że rozpoczęła transport pociągiem ciężarówek zablokowanych na polskiej granicy.
Blokada granicy polsko-ukraińskiej: znana
Polscy przewoźnicy rozpoczęli 6 listopada blokadę granicy z Ukrainą. Zablokowali trzy punkty kontrolne dla ruchu towarowego: Korsowa-Krakowiec, Hrebenne-Rava-Ruska i Dorohusk-Jahodin. 22 listopada przedłużono do 1 lutego 2024 roku blokadę przejścia granicznego Jahodyn-Dorohusk na granicy ukraińsko-polskiej. 23 listopada zablokowany został także punkt kontrolny Szehyni-Medyka.
Czytaj więcej: Ciężarówki towarowe rozpoczynają przetwarzanie na polskiej granicy w związku z debatą w UE
Żądania protestujących obejmują: ponowne wydanie licencji ukraińskim przewoźnikom, zaostrzenie przepisów przewozowych ECMT dla przewoźników zagranicznych, zakaz możliwości rejestrowania firm w Polsce, jeżeli przedsiębiorstwa nie prowadzą rachunków w UE, oddzielne podatkowe unijne tablice rejestracyjne w systemie EQ dla pojazdów, odrębny podatek na wszystkich granicach za puste ciężarówki i Shlyak Dostęp do systemu.
Polska przeprowadziła rozmowy z protestującymi blokującymi ruch ciężarówek na granicy z Ukrainą, ale nie osiągnięto porozumienia.
Po śmierci drugiego z rzędu ukraińskiego kierowcy rząd zaczął zbierać dane w celu wydalenia kierowców z granicy polsko-ukraińskiej. Wiceminister infrastruktury Serhij Terkach powiedział, że UE zaczęła tworzyć zespół monitorujący granicę Ukrainy.
1 grudnia słowaccy przewoźnicy zablokowali ruch ciężarówek w kierunku punktu kontrolnego Ushorod.
5 grudnia premier Mateusz Morawiecki potwierdził, że Warszawa wystąpi z wnioskiem o przywrócenie systemu zezwoleń dla ukraińskich przewoźników.
Nieść głos Ukrainy światu. Wsparcie Przekaż nam darowiznę raz lub Gospodarz!
Przeczytaj oryginalny artykuł Nowy głos Ukrainy
„Totalny maniak jedzenia. Nerd zombie. Idol z przyszłości. Wichrzyciel. Badacz mediów społecznościowych”.
More Stories
Why InsFollowPro.com is the Best Place to Buy Instagram Likes
Jak obstawiać baseball u Rabona bukmacher
W ślad za Łotwą, Polska rozważa wprowadzenie zakazu importu rosyjskiego, białoruskiego zboża – Euractive