Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Twarde liczby: antyrosyjskie działania hakerskie, uczennice talibów, wydalenia polskich dyplomatów, deprecjacja egipskiej waluty

Twarde liczby: antyrosyjskie działania hakerskie, uczennice talibów, wydalenia polskich dyplomatów, deprecjacja egipskiej waluty

Więc gdzie naprawdę stoją rzeczy z globalną gospodarką? Kurator JJ Ramberg poprosił prezesa GZERO Media Iana Bremmera o podzielenie się swoimi przemyśleniami.

„Największą zmianą, jaką zaobserwowaliśmy po pandemii, był wzrost nierówności”, powiedział Bremer, odnosząc się do ogromnego zadłużenia wśród biednych krajów i ich późniejszego obciążenia długiem. „Z rosnącymi stopami procentowymi będzie im trudniej”. I chociaż wielka historia ekonomiczna ostatnich 50 lat dotyczyła globalnie rosnącej klasy średniej, to teraz zwalnia ona dzięki COVID. Winne są rosnące ubóstwo i głód – oba te zjawiska są potęgowane przez wysokie ceny i braki w łańcuchach dostaw.

Wracając do zaufania konsumentów na Zachodzie, Ramberg powołał się na badanie internetowe przeprowadzone przez GZERO Media, w którym 44% stwierdziło, że uważa, że ​​ich gospodarka jest teraz gorsza niż przed pandemią. Taki sceptycyzm prawdopodobnie wynika z faktu, że podwyżki płac nie były współmierne do wzrostu cen, powiedział Bremer. „Nie mamy takiego poziomu inflacji od 40 lat w Stanach Zjednoczonych” – powiedział. Jednak właściciele firm mają powody do nadziei, ze względu na dostępne obecnie zmiany w elastycznych warunkach pracy i wsparciu dla małych firm.

Rzeczywiście, właściciele małych firm w większości krajów zachodnich są optymistami, powiedziała Jenny Mundy z Visa. Mówi, że po zmianie modeli biznesowych podczas COVID, aby przetrwać, mogą teraz korzystać z nowych rozwiązań e-commerce.

Badania Visa pokazują, że 90% małych firm na dziewięciu różnych rynkach z optymizmem patrzy w przyszłość, co jest „niewiarygodnie wysoką liczbą”, powiedział Mundy. To wzrost z 75% na początku epidemii. W badaniu Visa Economic Empowerment Study firmy wykazały chęć posiadania narzędzi, które pomogą im działać w erze cyfrowej, a nawet na rynkach rozwijających się przedsiębiorcy proszą o mniejsze wsparcie rządowe, a większe o lepszą łączność i rozwiązania cyfrowe.

READ  Polska grupa skarbowa nie zdołała dostarczyć

Tom Sullivan, wiceprezes ds. polityki małych przedsiębiorstw w amerykańskiej Izbie Handlowej, zgodził się, że w Stanach Zjednoczonych panuje „ogromna ilość optymizmu” dzięki masowym programom stymulacyjnym i deregulacyjnym. Ostrzega jednak, że ten optymizm jest „pod bardzo ciężką, wilgotną warstwą inflacji”.

Jednak, jak dodał Sullivan, powołując się na pożyczki PPP i SBA, obowiązujące w USA dwupartyjne ustawodawstwo dla małych przedsiębiorstw w ostatnich latach robi wrażenie. „Słyszałem sygnały od małych firm w całym kraju, używające słów takich jak „zbawiciel” – powiedział, odnosząc się do pakietów pomocy.

Ale przedsiębiorczy optymizm nie jest uniwersalny. Rzeczywiście, w Europie wielu właścicieli małych firm jest głęboko zaniepokojonych swoimi perspektywami, zwłaszcza gdy patrzą na Ukrainę na wschód i na skutki rosyjskiej agresji dla światowej gospodarki.

Veronique Willems z SMEunited jest zaniepokojona perspektywami europejskiego biznesu. Powiedziała, że ​​niedawne badanie SMEunited wykazało, że podczas gdy zaufanie w biznesie wzrosło zeszłej wiosny, nowe zmienne dotyczące COVID i zwiększone protokoły jesienią ponownie wywołały niepokój. Do tego dochodzi inflacja i skutki uboczne wojny na Ukrainie, które niepokoją przedsiębiorców.

– Powiedzmy, że sentyment jest teraz ogromną niepewnością – powiedziała.

Tymczasem niedobory siły roboczej mają na uwadze właścicieli firm na całym świecie.

Willems powiedział, że znalezienie wykwalifikowanych pracowników było problemem przed COVID, a dziś jest jeszcze gorzej, zwłaszcza w sektorach, które zostały zamknięte podczas pandemii.

Kolejnym problemem globalnym są kwestie łańcucha dostaw. Według Sullivana właściciele małych firm niechętnie podnoszą ceny (z obawy przed utratą klientów), dlatego 61% z nich w USA „reorganizuje swój łańcuch dostaw”.

Jednak pomimo tych wszystkich pozornie zniechęcających przeszkód na drodze do sukcesu w biznesie, podczas pandemii liczba start-upów była wyższa. Około 58% nowych właścicieli firm Visa ankietowanych w Stanach Zjednoczonych stwierdziło, że założyli firmę podczas COVID, ponieważ nie mieli innych opcji, a 42% zrobiło to, ponieważ dostrzegli okazję biznesową.

READ  Rexam, Silgan Holding, Yifang Packaging, Jinghua Group, Baralan, Gerresheimer - Wiadomości ERX

„Koronawirus prawie spowodował nowy boom biznesowy” – powiedział Mundy, odnosząc się do tego wysokiego wskaźnika startów, który był o 40% wyższy niż w 2019 r. w Stanach Zjednoczonych. Dwóch głównych kierowców? Po pierwsze, potrzeba odporności na COVID, a po drugie, chęć wypełnienia luki lub niszy. Te nowe startupy wykazały również znacznie większą liczbę kobiet-liderów. „Wspaniale jest widzieć, jak teraz pojawia się tak wiele kobiet prezesów” – powiedział Mundy.

Czego więc będą potrzebowały te małe firmy, aby przetrwać w świecie po pandemii?

Sullivan nie martwi się zbytnio, ponieważ „małe firmy rozwiązują problemy”. Tak jak rzucili się na pandemię z unikalnymi rozwiązaniami i usługami, będą nadal dostosowywać się, aby sprostać wyzwaniom przyszłości. Jednak aby utrzymać start-upy na fali wzrostowej, rządy muszą być aktywatorami, a nie czynnikami zniechęcającymi, a sektory prywatne potrzebują pomocy.

Jednym z tych katalizatorów jest Chris Tsakalakis, dyrektor generalny Kiva. Kiva to pożyczkodawca oparty na finansowaniu społecznościowym dla przedsiębiorców na całym świecie. Tsakalakis powiedział, że w ciągu ostatniego roku zaobserwował wzrost zarówno pożyczkobiorców, jak i pożyczkodawców, po spadku rok wcześniej.

Większość małych firm, z którymi współpracuje Kiva, to drobni przedsiębiorcy, często indywidualni, którzy potrzebują podstawowego szkolenia biznesowego. Powiedział, że muszą zrozumieć podstawy cen, planowanie biznesowe i marketing. Kiva współpracuje z partnerami, aby zapewnić tym klientom tę wiedzę, a partnerzy tacy jak Visa pomagają opłacić to szkolenie. Powiedział, że szkolenia cyfrowe i technologia to kolejny poziom.

Właściciele małych firm pasjonują się swoim produktem i biznesem, ale niekoniecznie technologią. Jednak kluczem do sukcesu jest technologia — obejmująca wszystko, od zapasów po należności i zobowiązania — podobnie jak cyberbezpieczeństwo. Wszystkie te rzeczy, powiedział Mundy, interesują wielu przedsiębiorców.

Na szczęście „coraz częściej pojawia się technologia, która jest w stanie rozwiązać wszystkie te problemy”, powiedziała, zauważając, że niektóre usługi i pule rozwiązują kilka z nich jednocześnie. Poradziła więc małym firmom, aby szukały tych graczy i wspólników.

READ  Gospodarka Putina tak naprawdę nie została zniszczona

Łączność cyfrowa i wiedza są oczywiście nierówne na całym świecie, ale jest to obszar, w którym pomogła pandemia. „Jednym z kluczowych czynników sprzyjających pandemii jest fakt, że firmy technologiczne i inwestycje w infrastrukturę zasadniczo przesunęły się o 10 lat w ciągu zaledwie 18 miesięcy” – powiedział Bremer. Oznacza to również, że miejsca, które nie były cyfrowe, takie jak Afryka Subsaharyjska i część Azji, sprawiały, że ludzie szybciej się łączyli.

Większa integracja cyfrowa będzie nadal pomagać małym firmom na całym świecie rozwijać się.