Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Taoisach: Sinn Féin ma „przerażający” wpływ na demokrację w Irlandii Irlandia

Sinn Féin został oskarżony o działanie „mrożące” na Irlandiademokracja po tym, jak RTÉ wycofało wywiad z nowym biografem na temat przywódczyni partii, Mary Lou MacDonald.

Nauczyciel Tawish, Michael Martin, powiedział, że National Radio nie nadało wywiadu z obawy przed oskarżeniem. „Taki rozwój ma mrożący wpływ na debatę publiczną i demokrację” – powiedział we wtorek Dellowi. „To jest coś, co wymaga większej przejrzystości i interpretacji”.

RTÉ nagrał wywiad radiowy z Shane Rossem, autorem Mary Lou MacDonald: Republikańska tajemnica29 września na pionierski program Today with Claire Byrne, ale nigdy nie wyemitowany.

McDonald Pozywa RTÉ za zniesławienie w innym programie radiowym na początku tego roku. Inni koledzy partyjni również wnieśli sprawy o zniesławienie.

Biografia Rossa, opublikowana w zeszłym tygodniu, przedstawia listy przebojów dla McDonald’s Dorastałem z korzeniami klasy średniej w Dublinie W hierarchii znajduje się Sinn Féin, były rzecznik IRA, który teraz wydaje się gotowy do kierowania kolejnym rządem w Irlandii.

W środę, przed wywiadem, autor powiedział, że RTÉ powiedział Rossowi, aby nie wspominał o niektórych częściach książki. Prelegent zastrzegł też, że przesłuchanie zostanie poddane badaniu prawniczemu i że to goleń Ross powiedział, że będzie miał prawo odpowiedzieć przed transmisją. „Byli jak koty na gorących cegłach”.

Ross, były polityk i minister gabinetu, powiedział, że zgodził się na warunki, dzięki czemu udzielił „czystego” wywiadu. „To było jak taniec do szpilek, nie wspominając o niczego zbyt wrażliwego”. Tydzień później spiker ogłosił wywiad, mówiąc Rossowi, że nie spełniła wytycznych redakcyjnych. „Możesz tylko dojść do wniosku, że są bardzo zdenerwowani, ponieważ toczy się przeciwko nim proces”.

Liczby z centroprawicowej koalicji rządzącej powiedziały, że RTÉ wydaje się bać: „Nie jestem pewien, czego się boją, ani kogo się boją – ale to jest cenzura z najwyższych szczebli”, członek Fine Gael TD Paul Kehoeh powiedział Aldale’owi. Brendan Griffin, zastępca bata rządowego, poprosił parlamentarną komisję ds. mediów o wezwanie dyrektora zarządzającego RTE, De Forbesa.

READ  Lewis mówi Hamiltonowi, aby „został w domu” przed Grand Prix Kanady po tym, jak narzekał na samochód | F1 | Sporty

Radio stwierdziło w oświadczeniu, że cieszy się niezależnością redakcyjną w kwestii tego, co powinno być relacjonowane i nadawane. „Przy tak wielu historiach i elementach konkurujących każdego dnia, nie jest niczym niezwykłym, że wcześniej nagrany wywiad nie został wyemitowany. W tym przypadku decyzja o nieemitowaniu była decyzją redakcyjną i nie miała na nią wpływu żadne kwestie prawne.”

W oświadczeniu zakwestionowano twierdzenie Taoiseach, że Sinn Féin uzyskała dostęp do taśmy. „Nikt nie miał dostępu do nagranego wywiadu”.

Rzecznik Sinn Féin również zakwestionował zarzuty taoiseach. „To, co RTÉ zdecydują się nadawać, czy nie. To bardzo niezwykłe, że lider Fianna Fáil wykorzystuje czas Dáila w ten sposób; zwłaszcza, gdy jego informacje są całkowicie nieprawdziwe – Sinn Féin nie otrzymał transkrypcji żadnego wywiadu, ani też nie był proszony.
Partia odrzuciła zarzuty, że chce stłumić komentarze i krytykę medialną.

W zeszłym roku Donnchadh Ó Laoghaire, poseł z Sinn Féin, rozstrzygnął sprawę o zniesławienie przeciwko RTÉ podobno na 150 000 euro. Jerry Adams uruchomił wiele akcji, w tym oczekujących Sprawa przeciwko BBC.

Jerry Kelly, były członek IRA i Sinn Féin z Północy Irlandia Zgromadzeni domagają się poważnych odszkodowań przeciwko dwóm felietonistom, Malachi O’Doherty i Ruth Dudley Edwards, o pisemne i drukowane komentarze w radiu.

The Oversight Index, londyński organ nadzorczy, złożył pozew Powiadomienia o wolności mediów Rady Europy w związku ze sprawami McDonald i Kelly. Grupa stwierdziła, że ​​​​grupa prawnicza Kelly’ego „kilka cech” strategicznych procesów sądowych przeciwko udziałowi publicznemu lub plaskanie.