Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Śledź samochody codziennego użytku poniżej 20 000 GBP |  Sześć najlepszych

Śledź samochody codziennego użytku poniżej 20 000 GBP | Sześć najlepszych

Śledź samochody codziennego użytku poniżej 20 000 GBP |  Sześć najlepszych

Caterham Roadsport 1.8 VVC, 2003, 12 tys., 19 995 funtów

Jeśli dni na torze polegały na lekkiej masie (są), to poza opcjami dwóch kół, nie wychodzi dużo lżejszy niż Caterham 7. Tak więc, jak zapewne się spodziewałeś, mamy jeden na początku drzwi. Niewiele w naszym budżecie 20 000 funtów, ale wśród tych, ten się wyróżniał. Po części jest to kolor, który, jak wiem, nie jest głównym problemem, ale daj spokój: na żółto z plakietką Superlight wygląda całkiem fajnie. Bardziej odpowiednio, z 12 000 milami, do tej pory był bardzo lekki i jest wyposażony w silnik VVC o mocy 150 KM i sześciobiegową skrzynię biegów. Tak, to Roadsport, co nie brzmi jak idealny samochód wyścigowy, ale żaden Caterham 7 nie jest źle wyposażony do użytku na torze. Ten ma klatkę i czteropunktową uprząż, a ponieważ to Roadsport, ma przynajmniej grzejnik, pełnowymiarowy monitor i pełny sprzęt pogodowy. Oznacza to, że możesz uciec bez kupowania Range Rovera i przyczepy, aby go zabrać. JH

Puchar Renault Megane RS, 2014, 60 tys., 15 999 funtów

To nie jest łatka na wymienionych samochodach lekkich i z silnikiem umieszczonym centralnie, prawda, ale Renault Megane RS Trophy jest dalekie od zagłębienia się na torze. Nie ma wątpliwości. Na początek 2,0-litrowy 16-zaworowy silnik generuje 275 koni mechanicznych. To więcej niż wystarczająco, ale jeśli się nie zgadzasz, dostępnych jest wiele opcji dostrajania, aby to podnieść. I nie chodzi tylko o modyfikacje silnika, ponieważ do wyboru są również wszelkiego rodzaju ulepszenia zawieszenia i hamulców. Jednak szczerze mówiąc, nie musisz wydawać dodatkowych pieniędzy. Standardowo będzie rozdawał okrążenie RS Cup okrążenie po okrążeniu, więc absorbuje karę. Ma świetne przednie mechanizmy różnicowe, które zapewniają przyczepność i obroty potrzebne do tego, by czuć, że żyje, ale podwozie jest bardziej zabawne niż kolczaste. Hamulce Brembo są najlepsze, a fotele Recaro można przytulić. To także samochód, który wywoła ogromny uśmiech na Twojej twarzy podczas jazdy na tor i z powrotem. A wiemy, jakie to ważne. JH

Lotus Elise Series 1, 1999, 60 000 mil, 17 995 funtów

Jak wiesz, Elise nie jest dokładnie wypełniona wygodami, ale jeśli szukasz czegoś naprawdę lekkiego (ale pomyśl o nieco pulchnym Caterham 7), Elise brzmi jak idealna waga średnia. W rzeczywistości ta Seria 1, z kremowymi skórzanymi siedzeniami, sprawia wrażenie luksusowej. Nie jest to jednak ciężki samochód. Utrzymując wagę do zaledwie 731 kg, Lotus zapewnił, że oryginalna Elise ma wrażenie latania. Przy tak małej wadze do poruszania się nie potrzebowałeś też dużo siły. Rzędowy blok rzędowy serii K o pojemności 1,8 litra o mocy 120 KM i pojemności 120 KM może nadal rozpędzać się od 0 do 100 mil na godzinę w ciągu sześciu sekund. Ale to równowaga i opanowanie samochodu sprawiają, że błyszczy, i jest punktem odniesienia dla tego sześciokąta emocji w jednej minucie. Nikt przy zdrowych zmysłach nie jeździ Elise bez zakochania się w jego opanowaniu i powiązaniu, a wszystko to dzięki solidnej aluminiowej tubie, podwójnym wahaczom na każdym rogu i nieskazitelnemu samodzielnemu sterowaniu. JH

Riley Elf, 1968, 28 tys., 19 995 funtów

Jeśli na PH jest samochód, który obiecuje więcej rozrywki, to jeszcze go nie widzieliśmy. Dawno, dawno temu był to Riley Elf i trudno wyobrazić sobie mniej ujmujący samochód torowy. Ale potem był blisko związany z Minis pod spodem i wszyscy wiemy, co zrobili ze swoich niesamowitych mini wyścigówek. Ten Elf obiecuje teraz godziny zabawy na torze dzięki konwersji Lynx AE; Co oznacza, że ​​jest teraz napędzany silnikiem Yamaha R1 o mocy 175 KM. W samochodzie, który waży zaledwie kilkaset kilogramów, musi być absurdalnie szybki. Zwłaszcza wraz z rozwojem hamulców, zawieszenia i opon. Riley został wykonany tak fachowo, że jego dwuletnia konwersja na specyfikację Lynx zdobyła wiele nagród. Nie żeby ci to przeszkadzało, gdy przejeżdżasz obok Porsche na torze… megabajty

Porsche Cayman S, 2007, 77 tys., 14 995 funtów

Mówiąc o Porsche, ta lista nie byłaby kompletna bez jednego. W końcu jest powód, dla którego GT3, GT4, Club Sports i Spyders codziennie tłoczą się na torze: są niesamowite. Ale jest też drogi – ten Kajman nie jest w wielkim planie. To oryginalny silnik 3.4 S z manualną skrzynią biegów, bogatą historią i bez oznaczeń otworów. Ostatnie działanie zawieszenia i hamulca oznacza, że ​​musi się zatrzymać i zmienić bieg, jak zawsze. Jazda powinna być naprawdę fajną rzeczą. Zawsze byli. A jeśli myślisz, że „ładne” tak naprawdę nie pasuje do samochodów torowych, w tym Rileya z silnikiem rowerowym, rozumiemy to, dlatego to Porsche ma budżet poniżej 5 000 funtów. Co powinno wystarczyć na porządne siedzenie, trochę lepkich opon i może wydech, żeby jak najlepiej wykorzystać tę wyjącą szóstkę. Potem będzie w drodze na prawdziwy dzień na torze Porsche. megabajty

BMW M240i, 2017, 48 tys., 20 995 funtów

Tak, raczej skromna seria M Performance 2 niż M2 – to wciąż poza tym budżetem. Choć 240i może wydawać się nieco zwyczajny w tej firmie, nie wszystko jest takie, jak się wydaje, z pewnymi modyfikacjami, które powinny poprawić jego osiągi na szosie i torze. Korzysta z mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu Quaife, sprężyn śrubowych Bilstein i dolnych wahaczy M3, które pomogą w pełni wykorzystać duże rezerwy silnika w sposób, z którym standardowa seria 2 nie może sobie poradzić. Mówiąc o tym, turbodoładowany 3,0-litrowy sześciocylindrowy rzędowy rzędowy rzędowy, który tu zastosowano, został potraktowany zgodnie z pierwszym etapem Litchfield, co powinno oznaczać ponad 430 koni mechanicznych – więcej niż w konkursie M2. Jest to samochód ręczny, z kilkoma krótkimi zmianami. Chcesz iść, prawda? To może nie wyglądać zbyt wiele, ale obiecuje dużo zabawy – równie ważnej jak szybka jazda. megabajty